Saturday, October 20, 2007

masjid TV ( part i )

Ni mesjid paling famous masa aku grow up, dan aku rasa sampai skarang pung. Semayang Jemaat ke, smayang raya ke, selalu mesjid ni ek live kat RTM.
"Mesjid TV" - sedap nama. Actual name Masjid Negara. Build 1965, major renovesen 1987. Gigantic. Time gi Pusat Islam aku singgah kejap snap some photos. Hari Jemaat bulan pose tu jam, kul 10 lebih. Snap photos pun semunyik2. Tourist tu hari cuma dibenarkan luar masjid je, mungkin tu jam ngah preparation semayang jemaat, or ntah apsal aku tak tahu. Enjoy the random pixs- click to make bigger.


ni bleh nampak dua menara dari Pusat Islam.
Menara Masjid Negara & KL Tower



So ni dari entren Pusat Islam



Cam nak berendam, ada cam fountain2 gitu



Dulu2 nye design eh, berangin pasal banyak lobang



besar tau, nak gi dewan utama dari pintu masuk kira jauh jugak..



komplikated jugak cam maze



Kat luar nye area vast



ngadap stesen ketapi, aku suka dia nye kepala tu cam dalam ceta Star Wars.



banyak entren, ni belah lain lak..



ni sort of multipurpose hall gitu..



ni aku pernah taruk dah, orang ngah bayar zakat fitrah..




Korang nengok dia punye pillar belah bawah semua gold color, pengsi.



Bukan Two Minutes To Midnight



Air tak on



Ni kalo naik tangga sampai atas, bleh kurus aku



Nak masuk belah dalam lak, yang pillar tu banyak sey



Ni budak2 ngah excursion kot, lama tak pakai ni word eh. Kalo kat sekolah dulu asyik nak gi excursion je keja aku..

Nanti sambung part ii bila wa senang...

No comments: