Friday, January 22, 2016

baru 2016 dah mengimbau kenangan silam, band barat hantar Xmas kad kat semua ahli fanclub,TAK SEMESTI AKU DAPAT KAD XMAS MAKA AKU DAH JADI KRISTIAN!!! dan Sharon Osbourne''s Black Sabbath The End dah bermula

Hello 

As usual I will banter to myself in bazaar market Malay language , and then progress next in my broken English.

Akhirnye aku dapat peluang gi kedai kaset Melayu,
senyum je kan tengok2 album2 zaman kegemilangan rock Melayu dulu yang dicetak bentuk cd ni.
Masa tu umur berapa, masa tu kawan dengan sapa..
masa tu sekolah cammana, membesar cam mana, pengaruh hidup cammana, masa tu cara hidup macam mana...
Penuh kenangan ok, penuh nilai sentimental.

Lain kali mungkin aku review satu2, dengan penuh emosi.. haha.

Tersangat melampau dan kurang ajar kalau aku borong banyak2 ye tak? haha.
So aku beli ni tiga dulu.. Priority, keutamaan.



Juara Juara Rock 2
Juara Juara Rock
Battle Of The Bands

Ni dalam susunan pengaruh kat aku atas tu, so its clear..
JJR was always the pengaruh maka jadi priority, not BOTB. BOTB was great but not a pengaruh. Pasal terlalu awal gitu kot? haha.

Wahhhh mengimbau masa silam betul la.....

Zaman permulaan nak memasuki zaman remaja jahiliah untuk sesetengah orang... HAHA (dan persoalannye ialah dah berjaya keluar dari zaman Jahiliah tersebut atau belum? hahhhh... that is question to be answered before kicking the bucket hahaha )..... Zaman batu Zaman Flintstones Zaman Caveman

Zaman paling indah..  haha.

K, nanti la lain kali kita borak2 ok...

Anyway... kalau sapa belum tahu, korang ingat Steve Harris dan geng tulis mesej dan sign kad krismas khas untuk aku ke? atau nak sign satu2 kad hari Natal untuk setiap ahli fan club merata dunia ni? haha.
OK la ni macam kira artis melayu, kalau hantar kad kat fanclub mereka pun tunggu hari raya, so adil, semua dapat, tak kira bangsa atau agama.
Sama macam Iron Maiden, dorang hantar kad krismas la pasal tu hari perayaan mereka dan tu je la mereka raikan, takkan pasal aku ni seorang Muslim, then Steve Harris nak kena tunggu Hari Raya baru hantar kat aku kan? Maka bila aku tayang Iron Maiden hantar aku kad raya? korang nak tanya aku Muslim ke atau aku Kristian dan aku ni kristianized ke hapa ntah. 
Tu budaya dorang.. dan memang Iron Maiden setiap tahun hantar kad xmas kat seluruh members fanclub satu dunia. Dorang tak tengok agama apa. 
Kalau kata besok ada kawan Kristian korang dapat kad hari raya dari artis kegemaran mereka..
Adakah korang nak tanya kawan Kristian korang..
"eh bro, WTF, you Kristian or Muslim? Hari Raya Card? You Islamization is it? 
Fikir la sikitttttttttt........
So tak payah la panggil aku Kristian ni semua ok.
Dorang sign sekali je la lepas tu cetak dah ada mesej dan tandatangan tu semua, beribu2 ribu ribu ribu la fanclub member satu dunia...
mahu setahun tak abis sign nak tulis mesej lagik haha.




OK OK... speaking london..

I like watching this youtube video, 
A behind the scene rehearsal scenes..




Sharon Osbourne's Black Sabbath has start their The End tour last night.. 


Hands Of Doom is in the setlist, I understand we can only dream of some other popular songs they will not play, but seems nothing from the 13 album? I was just slowly liking '13'. LOL!!!

01. Black Sabbath
02. Fairies Wear Boots
03. Tomorrow's Dream
04. Into The Void
05. Snowblind
06. War Pigs
07. Behind The Wall Of Sleep
08. N.I.B.
09. Hand Of Doom
10. Rat Salad
11. Iron Man
12. Children Of The Grave
13. Dirty Women
14. Paranoid


For me, personally, I hope lets get it over with, I hope to see them for the final time at Donington 2016 headlining Saturday night with the new Angra-Kiko included lineup reportedly back to their live very best Megadeth two slots before with Deftones in between and so I can go somewhere else and relax first or other stages for other bands LOL!!, its as near as I ever see Sabbath original trio of Ozzy/Iommi/GeezerButler play their hometown BIRMINGHAM which is 50KM away I guess.

I am sure their final dates at Birmingham in early 2017 will be the hottest ticket all over the world for this line-up maniacs.




Then I really hope Toni Iommi, gets back Tony Martin, call up Geezer Butler, call up Vinnie Appice and Bill Wards. Two drummers. Get Bobbi Rodenelli. 3 proper and surviving Sabbath drummers who plays with Toni Iommi from different eras..that would be better. 

And then we shall have a Toni Iommi leading Black Sabbath that plays all eras of Black Sabbath. Just for one last time.
And Paranoid can ends with the Heaven And Hell main riff again for the very last time.

My very first time ever seeing Black Sabbath was when they play Singapore back during Toni Martin Forbidden period and sadly Cozy Powell has left then, the one drummer I want to see live that I never got to see LOL!!! But still Bobbi Rodinelli is another Ritchie Blackmore Rainbow drummer too that night LOL!!

Its ok if Sharon Osbourne and Ozzy owns the copyright for Black Sabbath's name, Toni Iommi can always renamed it Forbidden or Headless Cross. I would really love that names for this self-fan-fantasy Black Sabbath band just for the last time.

Toni Iommi was back last few months reported as remixing the Forbidden album, so we never know.. 








12 comments:

NEKROBANGER said...

ramai org kita fobia dsbbkn hal2 kcik mcm ni..nasib bek aku dr kecil, smp besar da terbiasa brcampur dgn org yg berbeza agama..so bnda ni x kn jd masalah...ada sedara mara aku yg beza agama tp kitaorg xprnh pn ada konflik bab agama..

D'arsil said...

3 cd kat atas tu aku akan beli.
terbaca juga komen org tu adoii lah apa punya cetek pemikiran lah hahahahaa...

deaf said...

Nekrobanger dan ramai disana tentu paham kehidupan majmuk, cammana kita kena pandai atur hidup kita sesuaikan suasana, dalam masa yang sama jugak tetap pelihara apa yang patut dipelihara. Allah tahu niat dan cabaran kita.

deaf said...

Beli..beli..beli... JJR2 haha.

berteromber said...

aku baca komen dia tu macam...err...ni troll ker apa....kalau betul pakai ler id sebenar...jangan guna anon..

PC kOKak™ said...

apa da hal kad raya krismas je pun..kalau maiden kirim bible pun aku terima hehe

hahaha aku suka video tu ozzy cakap fxxk off

Tahir Jaafar said...

"Seperti kebiasaan sudah tentulah ada sahaja agamawan yang menghalang kita dari bersama-sama merayakan festival ini sehinggakan ke peringkat yang lebih ekstrim iaitu tidak membenarkan kita mengucap selamat kepada rakan kita yang merayakannya."

http://ashwed1973.blogspot.in/2015/12/hari-natal-dan-azam-tahun-baru.html

Bro.. Suruh anon yg dok bawah tempurung tu baca blog ni..

Portdy said...

Baru tau ada citer disebaliknya

Beruk Kongkang Limited Edition said...

kita jgn mudah menghukum orang.. ni zaman skang org ske label2 org mcm2..

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

"Abang Hassan pengecut tak macam Abang Ajis"

Rafi said...

Sabo la bang deap.biasa la dlm dunia cyber ni ramai yg nak jadi ustaz/ustazah cyber.review sikit jjr tu nak dengo pendapat "remaja dewasa" lak..heheh

Portdy said...

Citer la cd2 tu beli kat mana... is it available easily at Singapore Record Store?