Monday, January 11, 2016

Anthem - Prologue Live Boxx 2

[This post, lets talk cock about the Japanese awesome band, Anthem - As usual I will talk-cock the intro a bit in bazaar market Malay Language, then I will talk cock in broken English on some other things on the later part.]

Hi semua.. Nari nak cerita pasal satu boxset Anthem yang untuk aku memang susah giler nak dapatkan. Aku "damn" boxset ni dah bertahun jugak. Cetakan ni cuma 5000 keping ke 2000 aku dah lupa, masalahnya memang ada orang jual kat ebay tapi harga mahal nak mampos.
(Prolougue Boxx 1 beratus siot harga sekarang kat internet. Anthem ada niche mereka sendiri dalam kalangan pendengar muzik satu dunia. Aku tahu pasal aku tengok orang2 klik posting2 aku pasal Anthem dari negara2 pelik2 jauh2. Serious berbual makin aku ambik tahu pasal kumpulan Anthem, aku rasa dorang sangat ISTIMEWA dan GEMILANG walaupun aku ada feberet era2 zaman2 berlainan Anthem yang aku lebih minat.)
Sambung balik pasal BOXX 2 ni yang aku carik original nye murah2 nye dah bertahun ni, usaha tangga kejayaan, dan akhirnya aku dapat satu yang aku speku dah secondhand, tapi kondisi nye terbaik. Very Very Very Good near Mint la.

Ini dia ANTHEM PROLOUGE LIVE BOXX 2.







Intro sikit...

Seperti sedia maklum, aku rasa terserlah kat blog ni betapa aku minat giler kat kumpulan ANTHEM. Dan dalam banyak2 formasi silih berganti kumpulan ANTHEM.
All-time Line up favourite aku ialah bila ANTHEM terdiri dari Vocal: Eizo Sakamoto (pasal untuk halwa telinga aku bila Eizo nyanyi untuk ANTHEM, kumpulan ni semakin heavy nak mampos pasal untuk aku suara Eizo ni 'unpredictable dan wild dan gila babi', tak macam Yukio Morikawa yang lebih 'controlled' (ni pada halwa telinga aku la..). Yukio dan Eizo ni dah keluar masuk Anthem dah dua kali untuk kedua2nya (musical chair), dan sekarang ni Yukio lagi sekali menjadi penyanyi Anthem. Apa aku tahu, Eizo ni ada masalah kesihatan.

Untuk Guitarist of course bila aku mula minat mendalam ANTHEM dan bukan2 dengar gitu je, selama tu la Akio Shimizu jadi guitarist dorang so dalam banyak2 guitarist ANTHEM aku minat dekni la.
Dan bassist, of course ketua ANTHEM, song writer ANTHEM, producer ANTHEM, STEVE HARRIS untuk kumpulan ANTHEM - Naoto Shibata.
Drummer, ok aku tak cerewet, walau Hirotsugu Homma nampaknya dah tak main lagi dengan ANTHEM sejak blue-ray rakaman live Unbroken tu keluar, tu jam apa aku baca dia kemalangan.
Sekarang dah berapa tahun dan termasuk album studio, dorang pakai drummer Isamu Namaru.

Dan boxset Prologue Live Boxx 2 ni menampilkan Eizo, Akio dan Naoto dan Homma, mereka main live in full kat dewan nama Shibuya Boxx (jadi pasal tu Boxx tu ada dua XX ye tak? pasal nama tempat rakaman),
- Mereka mainkan dua album studio Anthem Gypsy Ways (keluar tahun 1988) dan album studio Hunting Time (keluar tahun 1989).
- Dua2 album ni rakaman studio tahun 1988 dan 1989 dulu cuma ada Naoto Shibata je. Vokalis ialah Yukio, guitarist ialah Hiroya Fukuda dan drummer Takamasa Chuchi sewaktu rakaman studio masa dulu tu.

SEBAB TU AKU NAK ALBUM NI PASAL LINE UP ANTHEM KEGEMARAN AKU YANG ADA EIZO, AKIO DAN NAOTO MAINKAN SEMUA LAGU DARI NI 2 ALBUM SECARA LIVE.

Sebelum aku akhiri berbual kons dalam bahasa Melayu Pasar versi aku ni,

aku cuma nak cakap, kat youtube memang susah nak dapatkan bahan2 Anthem, seems ada orang yang ambil tindakan dan block atau lenyapkan audio dari apa2 persembahan kumpulan Anthem. Selalunya kat youtube banyak Anthem tu semua cover bands LOL!!!




Hello and Greetings all...

Some photos and short review of how the ANTHEM - PROLOGUE LIVE BOXX 2 looks like.

Mine is number 00923. 
The packaging is very well done and looks and feels durable and very high quality. 
The booklet inside is about 24 pages thick, full colour of Anthem members photos in action and at the dressing room, with members from the year 2010.

As we know right now 2016 January only Akio and of course Naoto is still around right now. Eizo Sakamoto has left (again), and Yukio Morikawa is back in (again) for the vocals.

Boxx 2 contains the fulL GYPSY WAYS and HUNTING TIME recorded by the then year 2010 line up at SHIBUYA BOXX on 25 February 2010 for Gypsy Ways and 26 February 2010 for Hunting Time.
As known, the original studio album from the late 80s did not feature Eizo (Yukio sang on these both studi albums), Akio and Homma.

THIS LIVE VERSIONS ARE SIMPLY INCREDIBLE TO MY EARS. SO MUCH ENERGY AND HEAVY.

Some of my older reviews and packaging photos of other Anthem releases and blue rays are here...
To go back to even older ones just click Older Post at the bottom of the page once you are on the Anthem label.

http://www.deaf-angel.blogspot.sg/search/label/anthem












Lastly a little example and reason why I like the Eizo/Akio/Naoto lineup...
This is from the 2014 Unbroken Blue Ray Live Performance and I took a short video of it using my handphone while watching on tv
Venom Strike from Domestic Booty studio album 1992..




p.s

The news is Iron Maiden is playing Beijing and Shanghai in April 2016 I forgot the exact dates..

Waiting for the Chinese Goverment approval or something...

I am sure a sample submission of a setlist will be scrutinized.. 

I guess this really means Iron Maiden has really mean it that it will be CHINA / JAPAN and straight to New Zealand and Australia...

I guess really... No Singapore and Malaysia show for this tour and all hopes seems lost now.... 

Well... Singapore got Madonna in February...  So I guess a fair sacrifice. Madonna for Maiden. LOL!!!

The tickets are fuckin expensive for the Madonna show...

Now imagine if she performs Frozen and I did not go? LOL!!!

I was imagining a best of Madonna setlist that I would dream, and I got some headaches.. too many songs I really like...

MMMM MMMM If I Could Melt Your Heart..
MMM MMMMM We Never Be Apart...
MMMM MMMM 
Your Frozen... hahahahaha....


Throw aside all her controversies and her costumes and her hanky panky acts..
Just focus on her songs and live performances...
its so clear...
Madonna Rules!

6 comments:

Ijau D. Koceng said...

apa istilah mus speedrider guna hari tu? skeper? skalper?

berteromber said...

aku tak dengar sangat Anthem...tapi bila baca setiap kali ko post pasal Anthem memang buat aku teruja nak explore muzik dorang ni...

btw...aku baca tiket Madonna adalah yang paling mahal setakat ni kat Spore...tak mampu la....

deaf-angel said...

Scalper.. haha. Tapi more on tickets

Anthem bagus... aku tak bedek..

Rafi said...

Anthem semua yg aku tau pasal band jepun ni dari blog ni je.tmpt lain tak penah jumpa.
Mahal gile eh tiket madonat

D'arsil said...

cantik kotak nya tu..

apa.. tak ada maiden singgah sini kah.. kawan aku sudah beria tu ckp dorang main kat indon hammersonic..hehe

ohya kawan aku nak tanya, bro deaf guna perakam utk konsert istana budaya search hari tu apa jenamanya, dia nak beli. masa ikut aku hari tu dgr botleg search tu kat keta. dia suka soundnya.

Beruk Kongkang Limited Edition said...

Metallica bleh singgah... Maiden xnk singgah... hmm