Tuesday, March 24, 2020

review- Lefthanded Live In Singapore 7 March 2020 at Capitol Theater (with Ramli Sarip)

I will speak in Malay Language for this post

Giler lama aku tak blog, setahun lebih...
Cerita aku backpack gi tengok Iron Maiden kat Estonia/Sweden/Finland pun belum...
Nantilah satu hari nanti...
Aku gi tengok Ross The Boss main kat Melbourne tu hari.. patut nak tengok Kiss, tapi Paul Stanley sakit lak.. nasib ada Ross The Boss..
ada la jugak cerita2 lain.. nanti la eh... Jangan tunggu setahun lagi...

SO FOR POSTERITY REASON
untuk kajian masa depan....ulasan merapu aku type laju giler, aku nak tido kejap.. kejap lagi nak gi kerja..haha

A quick blog untuk Show Dahsyat LEFTHANDED LIVE di SINGAPURA, 7 Mac 2020 dengan show bertajuk Seruan.
Dan Ramli Sarip ada.
So line up is
Nash
Man Kidal
Anak Man Dayak on drums
2nd gitaris is dari Metalasia
Bassist dia aku lupa lak nama
Keyboardist famous tu Rozario
On-stage ada satu backing vocalist lelaki tapi he knows his job, dia takde nak lebih2 nak overshadow ke hapa.
Ada section Nash rest kejap dan Ramli Sarip masuk, actually tak kejap pun... ada la nak 50 minit
Dan show ni lebih 3 JAM!!! tak sangka kan?
Aku mati2 ingat kejap je... ambik ubat...!!
Anyway... wahhhhhhhh CORONA.. stay safe ye, semoga cepat2 hilang wabak ni satu dunia. Amin.

(aku actually dah sedia tiket shows untuk Belfast dan Copenhell 2020 ni tengok Iron Maiden dan band2 lain.. takpelah takde rezeki, lain kali ye ada peluang)

OK.


(Click to enlarge)

so quick points apa aku masih boleh ingat..
- Kenangan Bersamamu dan Tiada Lagi Kidungmu ada foto montage di background pentas foto2 Lefthanded dan especially Arwah Man Dayak and Arwah Samad.
Nash leads everyone dengan bacaan Surah Al-Fatihah.
- Keadilan? ye kot... ends ngan solo Man Kidal termasuk Heaven and Hell dan Isi dan Kulit.
Nash borak banyak... he is top form la pada aku...
Man Kidal pun join borak.. lahir kat Singapore, sekolah Kaki Bukit, Fandi and all that
Ramli kat segmen dia which is simply awesome pasal berganding ngan Man Kidal.. banyak cerita2 menarik terutama pasal cucu nya untuk lagu Satu Tidur Panjang..

oooo SATU TIDUR PANJANG was played. Ni lagu rare ye... Simply superb Ramli segment ngan all the improvisations dan lagu2 dipanjangkan.

Lefthanded ? ok aku tak sangka semua lagu main full, takde medley medley setengah masak.
Maya Persada... what can I say kan?
Lagi sekali aku cakap... TIGA JAM..

Show organisation superb, aku zero complains dan bouquet of roses la untuk Organisers... ok la up jadi satu lori la bunga untuk organisers terbaik
Walau ngan musim wabak ni, dengan temperature taking pakai kamera infra-red tu tapi semua smooth sailing.
Salute !!!
and the location.. superb.. penuh history kan tempat ni... ada la pilem2 P Ramlee cerita apa entah pun ada tunjuk tempat ni...

OK setlist... ni aku type dari bootleg aku eh.. YES SIR!! Bootleg tetap ada kan....haha.
1. Intro
2. Alam Dan Pencipta
3. Bertemu Di Dalam Rock N Roll
4. stage Banter
5. Lagenda Cinta
6. banter lagi
7. Sudi-Sudikah Dikau
8. Ku Kehilangan CInta Tiga Dimensi
9. Banter lagi
10. Lanun
11. Intro Ramli
12. TERSENDIRI !!!!
13. Sejuta Wajah
14/ Batu
15. Perjalanan Hidup
16. Jikalau Berkasih serettttttttttt
17. Teratai
18. banter lagi...
19. Satu Tidur Panjanggggggggg
20. Semangat Lamina (Nash masuk balik join)
21. Banter lagi Nash dan Man Kidal
22. Ku Di Halaman Rindu... so you all know eh blog ni aku ambik dari lagu ni.... pasal you know.. RINDU!! HALAMAN INTERNET!! get it?
23. Kenangan Bersamamu
24. Tiada Lagi Kidungmu
25. Al Fatehah - bacaan untuk Arwah Man Dayak dan Arwah Samad (of course Nash use their full actual names)
26. Guitar dan drum solo.... Man Kidal solo nye panjang... I think ada lagu S Jibeng hari raya tu kat dalam.. aku dah lupa korang dengar sendiri dan anak Man Dayak pun..  aku enjoy the drums too whole night
27 Debunga Wangiiiii
28. Maya Persada what a nice big surprise
29. Keadilan like I say earlier ends with Heaven and Hell and Isi dan Kulit
30. SERUAN.
Balik.. dah lepas midnite.. bas ngan mrt dahbis.. nasib ada bas Night Rider.

Kejap aku link kat youtube aku.. ENJOY BOOTLEG FULL SHOW...
(untuk sapa2 berminat nak dengar)


K semua... take care everyone....  STAY HEAVY STAY HEALTHY

see you around.
p.s - aku dah tak boleh upload seluruh show macam dulu...
so aku kena find a way jadi show ni pun panjang 3 jam.. aku tak mau edit apa2 so aku bagi empat bahagian macam cd boxset la kira...haha.. total empat cd

ni cover bootleg aku... cewahhh MAXIMUM VOLUME PLEASE haha.


(click to enlarge)

dan ni semua empat bahagian. ok ni kali konfem bye.




















4 comments:

dilabangiWORLD said...

wassup bro :-)
amboi tu dia hang pi mana wei
windunya blog hang ni

Dr Rizal said...

Aikk..dah seminggu dah up..kawan2 kita pun tak komen? Haha..sibuk membawang kat whatsapp..aku share kat FB.. thanks Dep

man said...

padu bang, lama tak memblog..btw bassist tu namanya fly halizor

Matakucing said...

Apa kabar dep