Saturday, June 23, 2007

Heaven & Hell & X Japan

( ntah hapasal eh imageshack cam problem je, aku tengok gambo2 aku tampal report book pergas smua image dah not available, tapi aku dah tampal lagi sekali la hehehe ) moving on...
.
.
.
27th October, Its HEAVEN AND HELL at Fort Canning

... adakah aku dapat pegi? Nengok la cammana ek..
Ni mesti Q start build up dari kul 5 nye aku agak..smua nak depan railing.



Black Sabbath ngan Toni Martin ( Eternal Cross nye lineup ) dah pernah datang, tu jam aku waktu full time NS, dorang main kat Harbour Pavillion.
Aku tak bleh lupa satu orang yang 99.9% aku konpem is Amy Search headbanging masa lagu Paranoid ekekekeke. Dia kat audience sama2..




So ni 1st time nak nengok Vinnie Appice, Geezer Butler ngan The Greatest Singer in the history of the world ( pada aku la ) Ronnie James Dio.
Tak sangka sey, dari late 70s, dah start dengar dia time Rainbow, tu jam zaman abang2 rockers bawak beg Grandsport then taruk tape rekoder kat dalam ekekeke.
Then lepas tu zaman Black Sabbath, tu jam kawan aku ajar aku liriks lagu Heaven & Hell masa nak gi sekolah sama2, then zaman Dio, zaman Hear n Aid ekekeke , waktu zaman mid to late 80s, tu jam satu dua kawan2 Kristian aku tak bleh terima pasal Holy Diver punye album cover tunjuk Priest kena rantai dan tenggelam dalam arus air, dah tu Dio nye monster ( ntah sapa nama dia ) nengokkan. Maknanya nak kat 30 tahun la dah dengar suara si dekni eh...
And now walaupun cuma lagu2 dari Black Sabbath ( Dio Years ) je dorang akan bawak, tapi thats perfectly fine. Aku takut tak dapat pegi, so tak mau overexcited sangat huhuhuhu.

In Another News that makes me jump for joy, X JAPAN is reuniting!!!
Aku tak kesah, reunite satu kali ke hapa ke is alrite, takde live album/dvd, aku akan carik bootleg dia....

Impossible la ek dorang datang Spore untuk ni reunion tour, mau kang tiket $300 ke atas..tapi aku tahu ramai orang kenal ni X Japan, kalo tak tau, kalo korang pegi kedai buku Kinokuniya Takashimaya, chances are, pipe music dorang main is X Japan instrumental Ballads ler ekekeke.
Hide dah meninggal dunia, aku tak rasa Yoshiki akan ganti ngan permanent orang baru, mesti guna guest je at all times..

No comments: