Monday, November 30, 2009

every friday (pt 4) & the man on the silver mountain

(i)
Cam biasa tangan aku gatal keluarkan henpon snap cepat2.
Friday lepas, pagi smayang raya, tengahari smayang jemaat..
smua sama whoever you are, sama je duk ramai2 dengar khutbah..

( tak pengsi sangat, but I love it, click to enlarge )


( donate bang jangan tak donate huhu )

Warna warni la..& angle lain sikit..
Aku agak korang perasan, aku kalo gi mesjid time ramai2 gini... mana2 mesjid pun, janji dorang ada 2nd,3rd floor, aku suka naik, dan gi belah kiri huhu..

click photos to enlarge..


( nengok dari atas...kadang2 cam2 pattern ah huhu )


( yang ni maintain sey )

(ii)

Ronnie James Dio \m/
THE MAN ON THE SILVER MOUNTAIN
THE LAST IN LINE
THE RAINBOW IN THE DARK
SUNSET SUPERMAN
NEON KNIGHT
dan apa2 je la yang best2...

Aku was like, umur tujuh? lapan tahun gitu...dengar suara dia...dan sampai kini, berpuluh2 tahun lama nye, still the best suara, sangat la boleh kasi aku meleleh air mata...
Bedek ah korang kalo dengar Rainbow Eyes takde rasa apa2 haha..

Universal ler aku rasa, ramai orang tengah wishing him the best...
ye la, manusia, tak lari dari penyakit, nak2 dah tua...Stomach Cancer...

I HOPE TO SEE HIM AND WHATEVER BAND THAT HE IS PLAYING WITH AGAIN!! AND AGAIN!! AND AGAIN!!!!



Its a priviledge to see and hear him live...Aku rasa cammana orang minat opera tengok Pavarotti live..aku rasa cam gitu la aku tengok dia.

9 comments:

berteromber said...

"After he kills this dragon, Ronnie will be back on stage, where he belongs, doing what he loves best, performing for his fans." - Wendy Dio

Dasat org tua ni..umur dah 67 thn..semangat masih kuat..apa2 pun dia memang lagenda heavy metal la.

SkiD said...

Oiii...kontra betul cerita atas dgn bawah..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam dep
amboi lama aku tak singgah sini no
hang apa habaq
apa crita....wei
aku mmg suka hang punya angle mejid ni
macam2 pesyen aku tengok...kalau aku dapat gi macam hang ni
memang aku candid belasah habis weh (he he he)

eddie dewanaga said...

masa tu, Ritchie Blackmore dgn Ronnie J Dio sudah bikin kecohrable ini rock n roll... sapa yg peduli tentang Deep Purple???


Kill the King...!!!!!

Gengmetal said...

Tu la bro, wa baru ada drive nk bikin entri baru aaa ... hehehe, anyway Dio - asiey last gua dengar album Dream Evil, pastu gua tak ingat penama album pastu - hancur! hehehe .. pape, RJ Diod sedap lagi kat telinga ... lelagu lama dia aaa ... apa boleh buat, old skool metal n rock n roll kan ... hehhee

Aisya Redd Rohim said...

Hmmm... kosuka wat citer 2 versi.
Macam Dr Jackle & Hyde gittew...
Versi hitam-putih kelabu asap.

Atas - konfirm yang begitu syahdu intro dia...

Bawah - huhuhu... you rock!


Cuba lain kali atas rock, bawah penutup yang berkubah pulak...
(mungkin simbolik prinsip, masjid... apa-apapun tetap di atas segala-galanya...)

gayour said...

minggu lepas gua derma darah pada pusat darah negara. lagi satu gua 'derma' tenaga masa korban lembu kat surau tempat gua. heh!

he's THE MAN WITH THE GOLDEN THROAT

"...So you know just where you are
Someday, some way, you'll feel the things I say
Dream for a while
Of the things that make you smile
'Cause you know
Don't you know
Oh, you know
That I'm your wishing well
Your wishing well
Your wishing well
I wish you well
I'm your wishing well"

wishing well

Takilala said...

warna warni

The Aku said...

huh sejuk ati tgk lelaki smayang jumaat. :)