Tuesday, August 5, 2014

melayu lak..... Guitar Republicks Volume 1..

Hi Semua, macam biasa - Rock Never Die, Rock Maintain.


Tetapi... pada masa yang sama jangan lupa mereka yang dianiayai, hidup dalam keadaan aku tak boleh imejin cammana dan kesusahan baik di Gaza, Palestin, Syria, Iraq, Myanmar dan mana2 sahaja dalam dunia termasuk kat tempat kita sendiri..

Semoga dapat diselesaikan dengan aman secepat mungkin.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ni cd keluar masa bulan Puasa tu hari, Guitar Republicks Volume 1.


Sedap nama album.

Ada 12 lagu dari 12 gitaris berlainan.
Bila pasang dengar sekali lalu, satu lagu demi satu lagu, memang terkeliru ni dah masuk lagu keberapa ni? dan sapa main ni? haha.
So nasib baik Malex terletak kat tengah2 gitu haha... Kira macam buffer untuk aku. Ada la lagu yang quite familiar dalam cd ni cam Maharaja etc, tapi majoriti aku tak tahu.

Ni pada aku je la, bagus ada info pasal mereka yang ambik bahagian semua dalam rakaman setiap lagu, dan lokasi semua, tapi kalau boleh taruk jugak la, originally lagu2 tu boleh dapat kat album2 sapa? dan atau taruk tu lagu baru pertama kali didengarkan. Ni pada aku je la.

Anyway alrite la ni album, macam2 style, tak boring, macam2 pengaruh, 1st song is so padang pasir, setiap lagu menarik la terutama bila dengar 1st time cd ni, korang dengar la sendiri.- Ni senarai peserta, ada jugak bukan dari Singapore dan Malaysia, memang International la cd ni.  - Theodore Ziras, Addy Cradle, Talib, Khalid Mobin, Alif Putra, Eddy Kecik, Malex, Djas Hussein, Irene Ketikidi, Norzamri, Along Exist dan Irvan Borneo.



nampak je Jaybon, teringat their kaset, so SATU HARI NANTI , AKU AKAN SAMBUNG TOPIK "LAIN LAIN TEMPAT, LAIN2 MAKNA PERKATAAN NYA""..

Aku paling trauma baca kalau laporan melayu "Iron Maiden, sebuah kumpulan yang kental..."

OH MY GOODNESS!!! HORROR GILER OK!!!! AYAT YANG BUAT AKU TAKUT SANGAT OK!!! HAHAA...

Kejap, nak bual pasal kental ni semua, kena carik balik kaset Jaybon aku. Tak tahu apasal dulu, mat kental is such a word to be avoided haha. 

Tapi of course ni semua berbual pasar la ye...





Kalau bagi ni cd kepada 2 bahagian, macam zaman kaset gitu, 6 lagu depan, 6 lagu belakang, aku pilih yang 6 lagu terakhir lagi aku enjoy.
Bulan Puasa ni cd melayu ada baru2 jugak, nanti la aku senang lain kali eh borak lagi...
Bukan cd Siti Nurhaliza ok!!! haha. Although apa aku tahu, gerek ok cd Mak E.T terbaru ni.

Oooo KAAAAAYYYYY, post ni dibuat sambil dengar Bon Jovi New Jersey Deluxe Edition..
 second disc Sons Of Bitches Demos Unreleased tu yang confirm buat aku teruja punye...
“I walk down the street, people passing me by, they look me up and down but they dont look me in the eye..”  – Kane Roberts siot...hahaha.
Lagu ni selamanya ditujukan kat satu pemandu teksi yang betul2 pandang aku atas bawah, SO FUCKIN OBVIOUSLY, langsung takde cam curik2 pandang tapi terang2 atas bawah atas bawah, macam tak percaya aku ni ada duit nak bayar naik teksi tak bermeter dia kat KL satu masa dahulu. dah lama, tapi aku tak boleh lupa, pasal ITS A LIFE LESSON FOR ME... Siap tanya aku "ok ke?" Well.... I just wish he don't make the looking up and down part at me so fuckin obvious. Discreet sikit la bro nak tengok orang lain atas bawah kan?

Like a ghost up in the attic...only love can set it free...hahaha...ok stop....

suspens sangat ok nak pertama kali dengar demo lagu ni versi original yang bon jovi first bawak ..





5 comments:

berteromber said...

Beb...ni New Jersey yang Super Deluxe Edition (2CD + 1DVD) tu ker?...arghhh....wish list ni...ko balut elok2...bulan 10 ko pos untuk hadiah harijadi aku la....hahahaha...

tampal beb...nak tengok inlay dia macamaner...sekarang jugak layan youtube "Does Anybody Really Fall In Love Anymore"...heheh...

Rafi said...

Boleh tahan jugak senarai gitaris dlm album tu..ada yg aku taktau.kalo ada jumpa kat sini Nanti aku nak sambar satu..
Bon jovi pun dah ada deluxe edition jugak ke? Mcm def leppard

metal brain asylum said...

best la ade khalid mobin. solo dia dlm album yours truly sedap jugak.

Ijau D. Koceng said...

fuh~ senarai gitarises bestest

dilabangiWORLD said...

pergh gambor2 ko dep!
clear sharp giller
ni ang guna camera yaang dulu punya ke dep...
menarek tertarek