Sunday, October 21, 2007

lovehunters raya free show


Short report kumpulan lovehunters 20/10/2007

Malam tadi, lagi satu " notalotofpeopleknowthat " nye session.
Kat sebelah Geylang Serai nye pasar sementara ada free raya celebrations so korang nengok poster ni la...quite a number of rockers.

Aku balik keja singgah kejap pasal dekat je, aku datang ngah Hady Mirza ( Spore Idol 2 winner ), dia bawak lagu2 raya M Nasir, Sudirman gitu. Sekali tu terus host cakap, last artist? Ala!!! aku miss Malex, tapi rupanya last kopek is Lovehunters.
Dorang datang convoy naik motor..
So Lovehunters pakai baju raya, 1st two songs dorang perform ngan team Dikir Barat Eva Luna or something, Saha diri guna percussions.

1st song yang lagu - aku demam di jiwa ( apa title dia aku tak tahu )
2nd song - mari berpinda pinda
Style la jugak combine ngan dikir barat..


Lepas tu dikir barat tu leave the stage, Saha takeover drumset terus rock time..
( aku tak cukup tangan pasal nak try rakam video pakai henpon so sorry no gambo dorang rock time )
Aki ( sessionist Lovehunters ) style siak terus gitar solo, padahal setahu ni show untuk Member of Parliment dan organised by Kampung Ubi CC aku sua ingat dah nak jadi all out nye rock show... Lepas dia solo terus masuk lagu..
3rd song - Seri Hari Raya Sweet Charity..
Best best best, pasal lagu ni heavy, LOUD and clear. Sound bagus. MP mesti tekejut hahaha. Cammana agaknye time Malex perform eh.
4th song - Sambutlah Kasih... antara all time feberet lovesong aku huhuhu. What a blast lagu ni. Lovehunters masih one of the Monsters of Rock still.
Singalong wooo penonton, audience cam ramai suka Lovehunters je makcik2 hahaha.
Yazid ( bassist & singer ) siap cakap " Susah nak tengok Lovehunters, Free lagi!! " hahaha.
Best ah walaupun aku miss Cradle ngan Malex ngan whoever else yang rock2 nye guest.

Aku ada try rakam video Lovehunters, nanti aku try upload youtube ke hapa la kalo aku pandai. Aku pun confuse ni skarang MP4 cammana nak edit ke hapa ke. Nanti la aku see how dan also cek clear ke tak. Kalo rajin pun hahah. Search pun belum buat lagik. Anyway Hard Disk external aku crash so a few gigs Melayu aku rakam semua abis gone with the wind. Sedih ah jugak tapi what to do.

No comments: