Monday, August 10, 2020

Martin Birch has DIED / sudah MATI


First in broken English, selepas tu dalam Bahasa Melayu Pasar.

Posting Serious/Serius.


(yes all black LOL!!!)


So I just get to know Martin Birch is dead from friends thru wassap.
My friend is in Johor Malaysia currently, I am in Singapore currently.
that explains the trans-boundary international impact his death on the world.

Long before as a child I learn of Iron Maiden existence, and I do not even know Martin Birch produce them,
I had first fall in love with songs from Rainbow Rising and Sabbath's Heaven and Hell.
So can be concluded,
the music I love, the performers (in whatever musical chair they play turning up in different bands) has Martin Birth's print.

I think it can be concluded easily by an article I read, first time he learnt of a band called Iron Maiden was when Ritchie Blackmore brought him to his home, and play the first LP from Iron Maiden back in 1980 I guess.
So its about that isnt it... the Ritchie Blackmore/Martin Birch musical tree...

I guess his death has the biggest impact on me as a music fan since Ronnie James Dio passing.



Jadi tadi aku baru bukak Wassap , tengok Berteromber wassap cakap Martin Birch mati. 

Ala..... terasa ok. Sanubari.

Bayangkan impak kematian beliau, ok beliau mati kat mana? Amerika?
tapi orang kat Johor dah wassap dan aku kat Singapura sekarang ni dah baca.. dan terus buat blog.
BAYANGKAN IMPAK NYE SATU DUNIA UNTUK PEMINAT DAN PENDENGAR MUZIK.

Macam aku cakap atas tu cakap omputeh,
Sebelum aku tahu dan dengar Iron Maiden, aku dah minat Rainbow Rising.
Aku belajar bahasa Inggeris ialah dengan salin lirik lagu Highway Star.
Aku belajar Inggeris ialah dengan kawan aku budak darjah lima tu jam ajar aku sebut lirik lagu Heaven dan Hell.
(sing me a song youre a singer do me a wrong youre a bringer of evil ) gitu....  gitulah aku belajar bahasa inggeris haha.
Impak nye muzik2 lagu2 yang ada curahan kerjaya beliau sangat besar 
dalam keseluruhan kehidupan aku...




so....Banyak aku minat dalam hidup aku, selain dari ada acuan Ritchie Blackmore, ialah ada acuan Martin Birch.

Dan aku pernah baca, waktu Iron Maiden tu jam tak berani nak jemput Martin Birch jadi Producer album pertama mereka, kerana mereka rasa mereka kerdil band kecil,
tapi di zaman sama, Ritchie Blackmore dah bawak Martin Birch balik rumah dan pasang LP dari Britain, LP band pertama dari band bernama Iron Maiden.

Macam aku cakap kat atas... impak terbesar aku sebagai peminat music la ni Martin Birch mati, sejak kematian Ronnie James Dio.

Sekian Kemarapuan aku.....

ok back to sedih mode. haha.






2 comments:

berteromber said...

betul kan...dulu2 dengar Deep Purple, Rainbow, Whitesnake semua tu tak tau pun yang producernya adalah orang sama yang terbitkan album2 Maiden..

Kaboi Tanduk said...

My condolences.. byk album legend dia produce