Tuesday, December 13, 2011

thank you Mr Postman - A Hart Life 1971 - 2001


Bila buku ni diumumkan akan dicetak selain bahasa Jepun berapa bulan lepas, aku terus pre-order. Jarang la aku akan beli buku untuk diri aku sendiri, kecuali buku berkait Iron Maiden atau komik strip Get Fuzzy, tapi ni memang special.
Rata2 boleh sebut buku ni adalah antara buku terbaik tentang keluarga besar Deep Purple dan Rainbow dan yang related ngan dorang.

Dan korang pun tahu Deep Purple dan Rainbow nye talian dan kaitan ngan banyak band2 rock dan performers lain. So penulisan buku ni sampai Joe Satriani/Steve Morse punye Deep Purple era pun si penulis ni masih ada sebelum dia bersara.
Penulis buku ni tour manager Deep Purple dan Rainbow selama 30 tahun, so sua terang ni bukan buku yang tulisan dipetik dari keratan majalah2 lama dan ciplak dari tempat lain atau yang ditulis sambil nak ambik hati mana2 pihak.



Buku ni delay memang lama, ada masalah nak buat kotak slip-case tu kat kilang..
Sampai aku ingat aku dah kena bubble.

So semalam buku ni sampai.... hurray. A review will come by me, maybe not this year, but next year, hahaha. ( Stupid joke ).


Aku cuma fikir, last few items aku belanja untuk diri aku sendiri semua British..

tengok whitesnake yang David Coverdale nye sudah berbual sampai sebut2 " cup of tea " lagik, tiket Judas Priest band British, buku Iron Maiden dan kameraman dia pun Britain, Paradise Lost Draconian Times 25 years live dvd+cd memang British, dan ni pun orang British jugak...


I think buku ni akan disclose pasal apa jadi kat semua politik2 yang Ritchie Blackmore buat untuk dua2 band....Alrite.

5 comments:

berteromber said...

iskh...kalau lah rumah aku sebelah rumah ko...


boleh pinjam....hahaha...

Portdy said...

I think buku ni akan disclose pasal apa jadi kat semua politik2 yang Ritchie Blackmore buat untuk dua2 band....Alrite.


haaa part ni sangat menarik!

darkshahrulez said...

sempoi

salehdrum said...

Bro..aku rasa nak order buku ni...cost about 35 pounds.Ritchie blackmore memang idola aku.Dah lama collect Rainbow & DP items since 1987.Deluxe version baru ada setelah soldout.Aku nak start order yng lain dari fanclub Ritchie.Kalau kau rasa nak letgo ths book. ..aku interested nak beli.pls pm aku.

deaf-angel said...

I'll search for the book first, masalahnya banyak buku2 best tentang Deep Purple/Rainbow family tapi selalunya dalam bentuk deluxe luxury, tu yang terkehel tu...

Contoh cam Dio photo book, Whitesnake pun ada satu buku luxury..