Monday, August 19, 2013

Sapa lagi Legend? Metallica atau Belinda Carlisle? Part II

Bulan puasa lepas, Pet Shop Boys datang dan main dorang nye full show untuk current Electric tour dorang.
Gigit jari je la. Apa aku tahu - Pet Shop Boys nye show happening abis. Takpe lain kali.

Bulan 9 ni, Retrolicious nye event line-up ialah Rick Astley, Bananarama, dan Belinda Carlisle.
Rick Astley aku tak minat, Bananarama alrite, tapi Belinda Carlisle ni kalau pizza dia ialah mega jumbo super supreme triple layer cheese with all extra toppings nye best giler lagu2 dia.



So apa aku harap, kalau Belinda Carlisle headline, then dia perform full show, yang lain perform kejap warm up dah.
Kalau tiga2 sama timing, then aku harap Belinda Carlisle main dulu, so lepas tu aku boleh blah takyah hegeh2.

Apa pun, layan Metallica dulu.
Biar betik Singapore nye show Section A sold out, tapi the price is reasonable, no complaints dan no complaints ngan transport logistics untuk fans jugak.

Dan aku was like fikiran pasal Shanghai China nye shows dua tu dan pasal tiga lagu paling popular dorang kena pangkah tu. Rasanya kena pangkah la kan? tak logik kot ni tiga2 tak main untuk pasaran baru. Lain la main kat pasaran lama.

So aku was like , apsal lagu ni tiga ni kira cam anti-establishment kot untuk China?
One? - ok boleh anggap anti-perang.
Creeping Death? - apa sey...ok agama related, tapi apa sey.
Master Of Puppets ? ok, pasal chopped your breakfast on a mirror dan sekutu2 nye kot? Ni memang fail la kalau nak strict giler.


Tapi Metallica alrite la dorang hantar kat censorship board China - 35 lagu. So kira dalam tangan dorang boleh rolling 35 lagu at short notice ler untuk main live untuk ni tour. Maiden?? jangan mimpi!! Gitu jugak la dorang dah chreorograph semua timing api menyambar semua untuk Maiden England tahun lepas, tahun ni.
Slayer? kat Singapore dulu kena censor potong dua lagu, hmmmnnnn gitu2 je abis cepat haha.
Tapi tu China la kan, setakat Malaysia Singapore lagu2 Metallica takde hal.

So whether you're going this Wednesday?(which I'm not, anyway a vote was held and the voting goes to Barcelona!! hahahaaha) or Saturday? or both, enjoy..

Ni malam, Linkin Park bukit jalil kan?
Mahal giler la tiket...Cam Metallica KL jugak.
So terus kensel je la aku cakap, aku gi kerja, carik chance ot, lagi best. tunggu lain kali sapa tu lima ekor tengah top tu? one direction? hah.. murah kot tiket dorang nanti.


4 comments:

Adi Herman said...

oic, tak pergi konsert metallica rupanya...

berteromber said...

Rick Astley Never Gonna Give You Up tu fav orang rumah aku. Bananarama kira ok la layan Cruel Summer,Robert De Niro's Waiting,Venus,I Heard a Rumour,Love in the First Degree...iskh!!..banyak jugak Bananarama punya lagu best ek...dan Belinda Carlisle...sapa la yang tak minat mak cik ni kan....kalau dapat pegi bawak bini memang best ni..

Rafi said...

Bananarama lagu venus je yg aku fau..lain taktau..heheh

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Nie rasa dah 2 tahun straight diaorang datang Singapore. Patut tambah T'Pau sekali macam kat konsert Rewind Carnival kat Wales. Barula Summer Rain