Thursday, March 20, 2014

kalau dah minat....boxsets aku damn tahun ni.

Dari Art Fadzil nye cd yang liriks tulis jawi dan aku pun rasa ah-ah, takde album melayu lain lirik sheet tulis jawi, dan ooo there is a word "bani jawi" dari pckokak, ok I learn something, thank you..

so hari ini kita berbual kat hobi koleksi benda2 "thrill".

Kadang2 memang kalau boleh, semua pun kita nak, itu nak ini nak... sekali2 beli cd ke, hapa ke, boleh la, omputeh panggil "give ourself a treat", kita kasi diri kita sendiri happy lepas kasi love ones kita happy dan Insyallah cukup, kita dah penat kerja ke hapa ke, sesekali kita beli sesuatu untuk diri kita sendiri kalau ada duit belanja lebih lepas buat apa yang perlu dan kewajipan  dalam kehidupan kita. Cehhhh... HAHA. Korang jangan gelak ok aku berbual cam gini.


ok sambung topik....masalahnya, memang rambang mata ok kalau tengok berapa boxset yang nak keluar nanti, dan masalahnya kadang2 kita tak tahu apa ada dalam setiap rilisan tu nanti. (ada ke word rilisan cakap melayu? aku hentam je).

TOTO - 35th Anniversary 2014 - Live In Poland.
Selain dari release biasa dvd/blue-ray/2cd dia ada deluxe edition yang ada 60pages buku.
tapi WHAT IS INSIDE THAT TOTO 35th Anniversary 60 pages book?
or its just a small booklet.
Ni je maklumat aku dapat...

Nampaknya aku ASSUME ni cuma foto2 dorang kat eropah nye tour 2013? 
Tak mau la, bayar mahal2...
kalau aku beli TOTO nye new release pun, dah aku sampai skarang takde plan tolak tepi budget untuk beli Roxette nye live dvd/blueray dan cd pasal kat internet aku dah tengok dan dengar...
Terbaik dari Ladang ok live cd/dvd/blueray dorang tapi pasal ada orang dah share dalam tenet, aku boleh tunggu la, lagipun aku dah tengok show ni masa main kat Indoor Stadium Singapore, sama setlist, memang power la Marie dan Per,  tapi ni lelaki2  kat dvd/blueray ni ada nangis2 woooo, emotional wooo South American fans Roxette. Pompuan jangan cakap la....
Marie...sakit teruk sampai dah bedah otak tau, mata sampai buta sebelah...tapi atas stage...makkau!! terbaik!! Kagum aku. Per... McCartney/Lennon single version la kira haha.

Sambung balik pasal TOTO, Aku akan beli double cd dan mungkin blue-ray pasal ni bukan sebarang ok, ni TOTO...boleh la aku tengok dorang buat persembahan clear giler haha.
Sample toto live in Poland... Dahsyat... pompuan kulit hitam tu share lead vocals..Lagi sekali. Dahsyat persembahan dorang kat lagu ni... Start video tu, peminat pompuan tu dari belakang, dia betul2 tangkap feeling melayang rambut kiri kanan haha. Poland fans...hmmmnn...
Satu lagu ni je dah buat aku teruja..
Macam aku cakap kat post bulan lepas ke hapa, kalau tak aku bias Iron Maiden, mungkin aku pilih Toto band terbaik yang aku pernah dengar, pernah tengok main live, dan konsisten berpuluh tahun dan kualiti lagu2 dorang..

)

- konklusi - Ada duit belanja lebih - Lupakan deluxe edition, cuma Aku nak tangkap double cd, dan blue ray, pasal aku nak paling clear la menengok aksi2 Toto ni semua, dan kamera angles semua cantik...dan Goodbye one of my favourite drummer yang dah keluar TOTO untuk buat projek2 lain dia kot.. Please comeback soon!! next time you play this region ok!!


MADE IN JAPAN 2014.( 40 tahun )








 ok 2014 ni nanti keluar semua balik dalam bermacam bentuk...boxsets cd lain, boxsets lp lain, siap ngan curai2 nye la apa la...
tapi kalau nak yang single cd, double cd , lp biasa2 tu semua tak payah la....pasal ni album lama ni dah ada kan, setakat nak dengar hanya kerana ada tweaking sound remastered tanpa ada tambahan lagu tak yah la kan......

tapi kalau deluxe boxset atas ni aku rasa aku damn....4 cd, untuk tiga malam Osaka x 2, dan satu malam Tokyo...dan encore tiga2 malam kat cd keempat. Satu dvd aku rasa banyak rare footage zaman tu...

dan ada buku...
konklusi nye - kalau ada rezeki, aku rasa ni mungkin aku ON!!!!! aku rasa dalam boxset ni ada satu vinyl 7 inci kot? Jon Lord solos lain2 tiap2 malam....wahhh semua magic la.....semua la kat tiap2 malam....dan buku tu!! hardcover tu...
I thank you! I thankkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk you!!!!
( ok aku exaggerate Ian Gillan Tarik panjang gitu haha)

-Album ni Dream Theater main penuh live.
-Maiden Japan nama tu awal 80an tu bermula dari word play Made In Japan
-Metallica tak yah cakap la dorang suka ni album, aku rasa Ulrich ada kat dalam dvd boxset ni kot berbual kons.
-This is segala toknenek nye permulaan live album rock mampos la, sampai skarang semua live album, paling best giler, kena compare ngan original Made In Japan ni.....Giler dah 40 tahun dah!!


Sekarang lagi satu...ok la sebenarnye takde pun boxset tapi mungkin Dio Live In London 93 nampak cam menarik, tapi KIV je la dulu. Strange Highway nye tour.. Aku nak Lock Up The Wolves nye tour.. mana? mana??????
Sebenarnye waktu RJD mati, bini dia dah cakap kot, dia nak keluarkan satu boxset segala tok nenek bootlegs rasmi RJD tiap2 tour. Well.....harap nanti satu hari nanti keluar Lock Up The Wolves nye tour nye bootleg dan kalau ada dorang rakam video kat salah satu konsert dia...lagi best ye tak, boleh jadikan dvd.


ok...lagi satu yang sebenarnye aku KIV segala nya beli2 boxset ni semua....ialah...aku tunggu Jimmy Page keluarkan boxset Led Zep.

Aku cuma nak cakap, China punya pandai tiru boxset dah tak boleh beza dah setakat tengok kat foto2 kat internet...
Mungkin nak betul2 tengok kalau dah pegang kat tangan.. Tapi...kalau pegang Russia nye ciplak pun kita cuma tahu tu tipu pasal aslinya tak pernah wujud... Russia nye pirates sorang suka buat release tiruan dengan packaging unik, jadi peminat beli pasal packaging unik tu..Jadi Russia nye tiruan bukan tiruan nak tiru, tapi dorang buat packaging yang cantik untuk kita perbesarkan koleksi kita je..

tapi CHINA punye....

Korang masuk ebay, korang tengok sendiri..
Apasal dealer2 seller2 yang taruk address dorang kat Eropah dan Amerika jual boxset mini-lp boxset Led Zep, ni yang RODA kat Led Zep 3 tu aku tahu dorang boleh pusing ok!! sebijik macam Vinyl nye packaging...boleh jual harga cam mencurigakan Murah dia!!
I mean kalau konfirm itu tiruan, aku tak mau beli la pasal semua lagu aku dah ada kat Jimmy Page nye remastering first time dia keluarkan dua boxset berlain dulu tu...
tapi masalahnya, kalau aku ingat Original, aku beli, tapi sebenarnya tipu....  bingit la kan aku.

kalau Russia nye, buat design pengsi2 yang dah sah sah tipu, aku beli pasal aku suka design2 tu jadi pada aku berbaloi.
Ni pada pendapat aku je la.....

Sambung balik pasal ebay tadi, aku suspek China punye ciplak dah menusuk satu dunia atau dealer2 seller ni semua taruk ebay adrress negara barat, tiba2 bungkusan sampai kat kita dari China, hah lagi nanti aku bingit kalau aku mati2 ingat aku beli original.....China skarang siap tiru Jepun nye Obi. Lagi la dah tak tentu arah.

Tapi takpe, nampaknya mula tahun ni segala tok nenek Led Zep semua keluar lagi sekali dan macam2 pelik2 nye pun ada..., Jimmy Page cakap first three albums dia nak release balik, dan setiap album adalah punya boxset individu. Semua dia remastered lagi sekali..
OK aku ada complete remastered dia buat yang 1990s dulu tu, keluar dua boxset, tak ikut susunan album Led Zep ok, Jimmy Page jadikan semua jumlah 6 cd, dengan susunan ikut sukahati  toknenek dia, dah memang band dia pun kan..... tapi ni dia remastering lagi sekali.. So memang berbaloi la.. Aku harap...satu hari Steve Harris buat benda sama, susun balik semua lagu Maidend dalam satu atau dua boxset lepas tu jadikan complete, ikut suka hati aliran sanubari dia...cehhhhhh
Jimmy Page cakap, ada remix semua kat cd2 lain dalam boxset tu, ada unreleased recordings, ada recordings John Paul Jones yang nyanyi...

Aku rasa ni adalah good buy kalau korang dengar Led Zeppelin.. dan aku tunggu dorang umumkan release ni.. Ni aku ambik dari Ultimate Classic Rock website...



HANG ON TO YOUR WALLET OK!!
Apa pun first three albums dah nak release, tengok ni....
Menarik eh...http://www.ledzeppelin.com/buy/

tapi dah umum yang tiga album pertama kan? deluxe special edition giler ah...Satu kotak berapa siot???
Kira satu album ada satu deluxe edition la ni, ada buku hardcover lagi setiap boxset satu album tu...

Siot la babi betul!! pandai buat duit dorang..... ok la skip...... giler korang, led zep bukan tiga album je siot.


Macam aku cakap...dah minat.... dan kalau ada fulus lebih la...kalau tak dengar je la apa yang ada...

dan tengok youtube atau dengar youtube ye tak???


Next...

Portdy mana Portdy?? dia tak mau beli KISS boxset letak vinyl dalam TROLLEY ke? haha




39 keping vinyl eh?? 34 ? aku tak ingat.
SIAP PAKAI kotak apa ni dia panggil? ala cam  TROLLI gitu OK!!!!!!!! hah anvil road case. Gelak besar aku.... Kiss memang juara la merchandising dan buat duit!! OTAK!!!!!! OTAK APA??? hahhaa....
Apa pun thank you for the music Kiss, I had so much fun and I guess continue to have fun!!


Apa pun, ada satu boxset ler aku nak sangat....

Yang ini....


I plead insanity 
Whoa, I'm so mad about you 
I can't think straight, I can't see straight 
I plead insanity 
All I do is obsess about you 
I can't work days 
I can't sleep nights 



ok aku dah merapeks banyak. STOP!@




5 comments:

berteromber said...

aku ada satu boxset yang teringin sangat....Savatage Ultimate Boxset...walaupun ada yang kata ianya takder la yang rarities sangat...satu lagi Street yang narrated version tu...

btw...kalau dapat KISS tu...memang syiok ooo...

Rafi said...

Kalau aku suruh pilih satu,aku ambik deep purple..
Wishlist boxset sampai skang kempunan IM first 10 years tu..

D'arsil said...

kiss punya boxset tu mmg pergh!!! HAHAHA

Adi Herman said...

Yang pasti Belinda Carlisle mesti ada dalam koleksi bro deaf hahaha....salute!

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Aku dah pegang piring hitam Use Your Illusion 1 GNR. Aku tak tau apa nak buat, aku letak balik.