Wednesday, May 20, 2015

Arsenal, Everton, Stoke, Singapore XI - Barclay Asia Cup. 4 Games in 2 Nights.

Kita tinggalkan kejap pasal makan2 dan rock2 ni semua untuk cerita pasal bola..

DISCLAIMER, mungkin ada korang jenis "holier than thou" I suggest korang buat bodoh sua jangan baca...tapi kalau nak baca jugak dan tetiba rasa bangga "self-righteous " tu datang kat hati korang, kalau nak lahar aku, Lahar aku dalam hati korang je la..


Macam sejak beberapa tahun lepas, Off season/Pre-Season Liga Inggeris khasnya dan Liga2 Eropah lain amnya, bertembung ngan kalender Islam bulan puasa dan awal Syawal.. Mungkin ni akan berterusan hingga berapa musim lagi... kecuali dunia kiamat, perang dunia ketiga, ada epidemik satu dunia, atau MATI dan sebagainya..

Contoh tahun lepas raya kedua ke raya ketiga? dah lupa.. Barcelona...
It was ridiculous kan? Last minute tak mau main kat Bukit Jalil pasal condition padang dorang tak berkenan waktu training depan penonton.
Either swap stadium or Barca wont play.
Hah kau, dah macam pelarian ok besoknye tiba2 nak kena naik komuter pergi Shah Alam, seberang highway kereta banyak, seberang rel keretapi kat pagar yang dipotong.. Very Bahaya for Public Transport Users. SERIOUSLY. Anyway seminit pun Messi dorang tak turunkan. 
At least kita masih bayar tiket Komuter, ramai orang tak bayar dah,... semua main panjat gantry je pasal dah last train.

Aku suka tengok bola kat Bukit Jalil, pasal LRT selalu dorang akan arrange kalau game abis lambat ada train LRT masih in service...
Tapi this Weekend final Lion XII lawan Kelantan, tak gi la..
Aku pernah dulu baca, dengar cerita, all those legendary Kapak Siam stories when predecessors of both these teams meet long long ago....... amazing scenes it must be zaman tu with all those Kapak Siam...

It should be a crazy final. I hope.
Lion XII will basically be mostly or all budak2 Melayu local tanpa sebarang pemain import, coached by Fandi versus The Red Warriors, who I have an affection for.

Anyway, just got these...
Lupa lak nak beli awal...3rd night dah start jual baru terhegeh2 beli online..
Abis la...nak dapat seat best

EVERY SEAT IS NOW NUMBERED IN THE NEW KALLANG STADIUM.
GOOD. VERY GOOD.



Arsenal main first game 8 lebih la kot..
Hmmmmnnnn...Takpe seat dah numbered so boleh keluar masuk haha.....
Tak yah bimbang seats orang lain ambik...


So this year takdeperal, kita plan raya Singapore pulak...

and kebetulan... Arsenal is coming Singapura pulak..WAHH MACAM DAH JANJI!!
Untuk piala yang, satu2nye piala yang diiktiraf Liga Inggeris diluar England kalau tak silap aku.

Barclays Asia Cup. Selalu setiap tahun diadakan di Hong Kong, tapi tahun ni pindah pergi Singapore.
Tunggu la giliran kat KL kot lain kali?

OK, so tahun ni...yang ambil bahagian
Arsenal - No Ospina, No Alexis - Copa America just finish by then... Please Please Brazil dont select Paulista... LOL!!!
Everton
Stoke City a.k.a The Orcs From Mount Doom
Singapore XI - yang aku harap dorang panggil balik semua2 tu kat JDT 1 and JDT 2 sekali.

Tiga Hari sebelum Raya...
Everton lawan Stoke - first game
Arsenal lawan Singapore XI - second game

Sapa menang masuk final, sapa kalah lawan 3rd 4th placing..
Final dan 3rd/4th placing ialah Hari Kedua Raya Puasa...

Aku nye harapan, padang aku harap tiptop... tu hari Juventus main, Teves satu minit pun coach Juventus tak berani nak kasi..... satu minit pun Teves tak dapat beraksi...
Takut injury...

tapi aku rasa sekarang dah ok la....   Stadium kadang2 canggih ngan boleh tutup bumbing semua la, hujan tak kena la apa, with roof la, abis tu rumput tu nak tumbuh cammana kalau dah tak cam mana satu sinaran matahari ye tak?
Mahal weii aku baca beli floodlights cam stadium Emirates pakai tu nak kasi rumput tumbuh cantik dan sihat.. Floodlights tu simulate sunlight, jadi rumput ingat ada cahaya matahari so dia tumbuh cantik dan sihat la... cehhh aku macam betul je, tapi its one of the concerns la...

OK...

Aku most harap..
-Arsenal takde injuries... tu je.... AKU TAK MAU DORANG JUMPA STOKE... ENTAH SAPA NYE KAKI LAK KENA PATAH NI KALI!!!!!  !#(^$ #!@%*(#(@!!!!!!!!!!!
-Budak2 melayu Singapore enjoy dan dapat benefit main ngan dua club Inggeris yang tengah pre-season. Salah satu dah confirm ialah Arsenal.
-satu malam bukak roof, satu malam tutup roof. Baru thrill.





So COYG..

And please don't fuckin screw up against Aston Villa in the F.A Cup Final..

I will be at work when you play the final next week, my body is at work that night, but my spirit is at Wembley..

CEHWAH!!!





p.s

ok ok...

Spurs pun nak datang kan? Shah Alam ye....

HAHAHA... ooohh takkan la nak terkejar2 seberang jalan kaki kat highway, masuk lobang kat pagar seberang rel komuter malam2 gelap2..untuk team paling tongong ni kan?
hahahaha....

OK OK... Liverpool kat Bukit Jalil pun kan?

hmmnnn thats a thought...

tapi.. Wings kat Istana Budaya...hmmmmmnnnn
XPDC Merdeka Stadium aku confirm tak pergi la, aku kerja la tu malam tu weekend, tak mau la ambik annual leave..rugi.
UVIANHELL/Portdy please tape the XPDC show please.
Aku tahu dorang rakam malam tu, tapi aku nak Unedited/Uncensored/Completely Pure Fan Audio of what happened. Thank you.

ok ok ni semua lain kali sambung k....

5 comments:

berteromber said...

wah...lawo stadium baru...aku harap sangat stadium kat Malaysia terutama Larkin buat seat numbered...leceh la nak kena datang awal berebut seat...

good luck la Lions XII untuk final FA Cup nanti...tapi untuk FA Cup orang putih...aku harap Aston Villa menang...hahahaha...

D'arsil said...

banyak menarik juga bab bola ni, masa tgk lion hari tu vs ganu, sungguh dramatik. bab spurs main kat shah alam tu, fan page rasmi harimau kasih boykot tu game. sarkas kata mereka... xpdc tu kalau tak ada aral aku g.

cLina BeLedZa said...

Tahun ni tgk The Red Warriors kat tv je lah.
Gomo kelate gomo :P

Rafi said...

Patut la ramai bahan Spurs rupa nya diorang nak dtg shah alam..hahah..
Tu laa..lawa stadium baru.patutnya guna seat benombor mmg senang.takda la nak berebut.

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Manut takde tourke?