Wednesday, February 10, 2016

incoming dates (Dating time..) ..

GREETINGS TO EVERYONE.

As usual, in my market Malay for the first part.
& then to my broken English for the Second Part below.

Macam biasa, aku perhatikan jugak jadual2, tarikh2 yang akan tiba. Selain dari tarikh2 melibatkan perlawanan2 Arsenal, aku menganalisa tarikh2 persembahan Iron Maiden jugak. 

Selain tu ada la jugak tengok tarikh2 persembahan artis2 dan kumpulan2 muzik yang aku minat.



Search 9 April 2016.





Tersenyum simpul aku Search sambut ulangtahun di Stadium Merdeka.
Tersenyum dengan ketawa kan diri sendiri tentang cerita2 lama.

Tu jam...

Search 25 Tahun, 
Search raikan 25 tahun dengan Slank si band Indon jadi opening band untuk Stadium Merdeka dan Stadium Larkin pada akhir tahun 2006 dulu.
Apa jadi?
Johor show kensel. I think because of flooding yang digantikan dengan Setelah Banjir nye Show yang Joe Wings first time partner Hillary tu.

Kuala Lumpur show SEARCH BUAT HAL. Show tu jadi Slank punya show. Wings last minute datang jadi PENYELAMAT show malam tu gantikan tempat Search.

Korang nak lahar aku lahar la kan... tapi ntah apa yang tak dipuashati aku pun tak tahu pasal KL nye show tu.

(and Wings come to the rescue???   Another reason why I have always like and support Wings so much.)


Aku suka Search, aku sokong Search, dan blog ni ada la jugak cerita2 aku tengok Search sana sini, tapi kenangan Search 25 was sangatlah bastard untuk aku.


Aku ada tiket dua2 show di atas ni. Mari kita gelakkan diri aku yang bodoh ni, punyalah minat Search, semua main beli tiket advance. Dua2 show pulak tu... Tapi tu la part & parcel of life ye tak?


Search ni, antara band aku sanggup buat banyak benda untuk saksikan persembahan mereka.. haha.


Dan hari yang berjadual Stadium Merdeka, aku was ada kat A&W Kotaraya yang A&W dekat Puduraya tu la.... Tiket dalam poket. Tapi aku tak pergi stadium hahaha.


Dan ni.. lagi sekali Search sambut ulangtahun kat Stadium Merdeka. Kenangan lama la ye kena bubble.


Apa aku ingat ada ke takde alasan yang munasabah atau alasan bodoh?
aku dah lupa... haha...



Aku cek date... 9hb April 2016. Hari Sabtu..


Aku kerja. Nak ambik leave??

Tak payahlah.. Hahaha. apa pun... sudah tentu sapa yang pergi akan enjoy. ye la, This Is Search kan.


Aku tak rasa sejarah berulang, dengan sepatutnya nak sambut tarikh2 gemilang Search, last2 jadi konsert Dangdut, dan Search tak nampak pun.



OK moving on...


MAY dan XPDC. Johor Bahru sebelah Plaza Angsana 30hb April 2016.


Now we're talking.


Tengok date, ala.... aku kerja.. kerja malam lak tu...

adakah nak ambik leave satu hari?

Tengok cammana dulu haha.


GOOGLE masuk tenet, ye la, apa aku tahu XPDC dah jadi dua sekarang....


so nak jugak tahu XPDC mana satu... Oooo XPDC with Mael/Zuar/Amy nye lineup dari foto ni aku ambik dari google.


ooohh shit that means? No Berdesup Cahaya? LOL!!!

ok not a problem. Aku suka XPDC jadi dua sekarang... pasal ada dua band aku boleh sokong. TAMAK ONNNN gitu? hahha.

Last aku tengok XPDC apa line up pun?
Yang full XPDC V6 dan XPDC Brutal complete semua XPDC balik kampung nye show nak kat tiga jam kat Singapore, tahun...? hahaha... dah lupa... ada la full complete bootleg kat youtube aku..


May memang best so not a problem la kan... last tengok May was like konsert show dorang sendiri in Singapore 2012 dulu, I remember 19 lagu or something dorang main tu malam...? full audio bootleg ada kat channel youtube aku jugak hahaha.


Reliable la May ni. Never mengecewakan.


OK dah panjang...

Mari kita tukar saluran tv, dari cenel tiga gi cenel lima.


Moving on....



Now for this one?

Still all systems go so far. Loreley date. LOL!!!!

(Though kita mampu merancang hanya Tuhan menentukan moment this one)


But I was wondering about the Thin Lizzy name.

I would have preferred
BLACK STAR RIDERS featuring Mikey Dee (ex Motorhead & King Diamond)
name being used instead of Thin Lizzy?

But I think "Thin Lizzy" will be simply awesome to play just before Ritchie Blackmore's Rainbow.


Moving on next to...


Download Festival at Donington Park is still slowly announcing their lineup for 2016.

But I think they are still preparing for a Lemmy Tribute on the supposedly Motorhead slot which is 3rd from top on Main Stage Friday.

Check out Lemmy's hat logo that replaced Motorhead logo.


RUMOURS / GOSSIP on the internet HAS IT as  
It will be Phil Campbell All Stars with Rob Halford from Judas Priest??



I would have wanted Donington to call up Metallica to play their Motorache set tribute but if its as the rumours say, I would be very happy... LOL!!!


So just in case I am able to attend Donington 2016

The double red circles are the rock bands I really want to see...
The yellow ones circles are the rock bands I would like to see if no clashes, or if I want to find a nice place to sleep on the open grass of Donington LOL!!!!


Download Festival I realise is a place I can go to check out
- new young rock bands who are known and I am curious.
- new young rock bands that I have not idea of but I think I will like and something new for me to appreciate.

As Lion is the new band from the split up Rise To Remain (which opens for Maiden on their Singapore show last time).
I cannot understand Rise To Remain, but I think I kind of like what I hear of As Lion so far.
Another would be Escape The Fate.
I would have wanted The Treatment to play but maybe next time? LOL!!

Breaking Benjamin would be nice to see 4th from top 2nd stage early in the day LOL!!!

I never saw Amon Amarth, so its my first time seeing them, I hope. It will be fun.


Nightwish??? DAMN!!!!

I will miss Nightwish again I think if I can attend Download Festival 2016, because Ghost & Saxon are playing 3rd stage while Nightwish are playing certainly, and also..., I think 2nd stage and 3rd stage will by then SHUT DOWN once Iron Maiden starts on the Main Stage Sunday.


Anyway I want to laugh...

SAXON and GHOST back to back 3rd stage?? LOL!!!!!
It will be superpacked like hell.
It will interesting to see how the sea of fans split up between Nightwish/Disturbed and Saxon/Ghost annd Jane Addiction/Billy Talent on different stages of Donington Park.

They should put Saxon at 11.00 in the morning, Main Stage.
That would be better. LOL!!




with a few slots still not announced so things can change,
maybe Lawnmower Deth is something I will see I guess.
And just visit Alien Ant Farm
just for Smooth Criminal LOL!!

The earlier playing bands, I am not circling much, as I think I will still be SLEEPING!!!!!! LOL!!





Iye, datang macam Star Karat... lambat nak mampos. LOL!!
lepas tu menyumpah miss tu miss ni... haha








6 comments:

D'arsil said...

haha.. ni kali 35tahun.. harap2 masih ada jual boxset mp3 nanti kat sana hehe

berteromber said...

Search 35 thn tu kalau kat JB harap buat kat Dewan Jubli Intan...baru ler nostalgia....

XPDC/MAY...tak ada aral aku turun...roger2 la nanti...

Thin Lizzy tu aku baru tahu Ricky Warwick (The Almighty) eh dia punya vokalis sekarang...lama dah tak follow...haha...

Rafi said...

Rainbow tu kalo dia main full album rising mmg best la.kompem aku nangis.pasal album tu sama umur ngan aku ini tahun.heheh

Beruk Kongkang Limited Edition said...

klu aku x silap la search buat hal tu..pasal dorg xpuas ati dgn sound system yg disediakan oleh penganjur konsert.. mcm cincai.. penganjur tau nk untung jek..

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Lagi sekali kena mcmnie. XPDC kena balik KL. Yang Donington Park standby keja pulak. Damn.

Portdy said...

Aku tak pergi semua konsert di atas. Berteromber sila rebiu xpdc may