Wednesday, September 11, 2013

51st state of america and this post goes crazy with out of topic thingys MERAPEK.

(nak post ni, aku scan thru la, aku pun tak tahu apa aku membebel, campur adok bingungnye)

Dari dulu aku nak borak pasal album New Model Army - Ghost of Cain, satu album (melodic) post-punk / alternative rock yang aku suka zaman Jahiliah dulu. Penting untuk aku k, melodic dalam bracket tu.
Tapi, aku tunggu aku dapat 51st State of America dulu, selagi tak dapat 51, aku tak nak berbual kon pasal album ni, aku buat tapai, buat jeruk je, pasal kat album ni ada satu legend giler, lagu gempak dan politikus sampai dorang nak main kat Amerika pun sangkut zaman tu, dorang ni dari England, dan label dorang zaman tu Emi, sama la cam Maiden. Nama lagu tu 51st state, walau maknanya lain waktu lagu tu diterbitkan.

flag-counter , pasal aku nak belajar ilmu Geography, cehhhhh yo yo oh sey berbual - akhirnya nak masuk tiga tahun aku taruk benda ni, aku dapat ALASKA!!.Susah betul nak dapat Alaska ni, tempat Al Pacino pun jadi kejong masa cerita Insomnia. Kalau GODFATHER pun boleh tingtong kat Alaska, konfem tempat ni keras beb. HAHA!! ok aku dah merapu.




Tapi, bila nak cerita pasal Ghost Of Cain ni...



aku teringat album ni ada lagu The Hunt yang memang popular giler cam biskut famous amos lepas Sepultura cover version lagu ni kat Chaos AD. Satu cover version yang memang gempak abis. bila pulak aku teringat betapa bestnya Sepultura Nye halwa telinga dorang, pasal dorang pandai pilih dan buat lagu cover version yang gerek nak mampos, terus teringat Orgasmatron.
Best dok versi Sepultura walau Lemmy seribu kali kotor suara rock mampos dia. Terbaik!.
Yang video Donington Park 1994 tu masa lagu ni Sepultura bawak ribut sey ngan gerai burger kat belakang tu kalau korang perasan haha.
By the time aku gi, dah takde la api terbakar2 tu semua, dah safety abis la, giler ah boleh mati sey tempat rock konsert gini, dah memang dah mati pun kan.
Jadi nak borak pasal Motorhead Orgasmatron pulak dah... album ni ada satu lagu yang istimewa sangat la untuk aku dari zaman Tok Kadok dulu2 tu..




Post ni aku type sambil dengar balik Paradise Lost-Draconian Times studio version.
Lepas dah keluar versi live gerek pukul abis MMXX tu, aku dah lama tak pasang balik.
Pasang balik versi studio ni, memang berhantu.. Konfem, ni antara studio album band rock yang paling best aku pernah dengar.
Ni dengar balik, banyak benda masih boleh jumpa, padahal tak tahu berapa banyak kali , puluh, ratus? , dah dengar ni album dari masa keluar tu early 90s gitu la kan.

"I Don't Really Know What Sorry Means,
I've Been Sorry All My Life!".  cam emo lak eh?haha. Ok la" I SEE YOUR FACE!!! - When I see your frown, it becomes my frown" haha. ah...jiwang tau kalau selidik2 lagu2 kat album ni ...haha.
memang terbaik dari ladang planters haven..
cehhh, mentang2 tiap kali lalu north-south highway Nampak benda ni ni

Next better player-Paradise Lost One Second - Kalau Depeche Mode main heavy metal, cam gini la kot. Happening giler, korang try imagine. Mesti best kan... haha. Ribut Taufan!! BERLIUNG!!!

Aku rasa lain kali aku nak berbual kon pasal One Second jugak la..
bye..como estais amigo...
boleh?? haha.

serious berdengung Nye post , merapeks kerepeks.


5 comments:

PC kOKak™ said...

berdengung la tuuu... iykwim

Rafi said...

Yang sepultura live donnington tu dulu ada videotape dia..orgasmatron memang best la..pastu diorang main kaiowas live dengan ending dia band members suma pukul gendang..puas cari versi dvd tak penah jumpa

berteromber said...

hebat...memang hebat...semua negeri kat US dah melawat blog ni...tu semua mesti fan Maiden tu...

deaf said...

tak la, aku rasa yang anvil tu masuk bravewords haha

Adi Herman said...

wish i could travel the world just like u bro