Monday, September 9, 2013

isu cicak McDonald's - NOT lizard tail but chicken's blood vein which is white due to the halal slaughtering process.

Berita2 yang berlaku disekitaran boleh ingatkan aku kat agama.
Mungkin ni korang dah tahu, jadi buat bodoh sua.
Kalau tak tahu, mungkin ini menarik perhatian korang jugak.

Ni berita keluar kat Singapura, sokkabar omputeh The Straits Times kelmarin. Berita baru jugak la belum basi.
Nota untuk korang - Ni bukan iklan mekdi tau , Aku tak kerja mekdi ok, walau aku kadang2 suka makan mekdi, tapi kalau masa zaman dulu, hari2 pun boleh haha.
.
.
"The vein is white in colour because of the halal* slaughtering process, where blood had to be drained" 
- Mcdonald's staff.

*Food that is labelled hahal is prepared in compliance with Islamic rules.







Agama Islam ada cara2 dan aturan untuk penyembelihan haiwan untuk dimakan,
jadi dari berita ni, aku dapat contoh betapa sampai disalah sangka urat darah ayam yang dah menjadi putih, kerana darah dah keluar semua, sampai orang ingat tu ekor cicak.
Samada korang makan mekdi ke, tak makan ke, yang suka ke, yang geli ke ada urat, tu lain cerita.

8 comments:

Ijau D. Koceng said...

kalau ekor cicak, mesti bentuknya makin tirus kan?

Rafi said...

kalo kat malaysia jadi camni,dah ada yang buat page boikot mekdi kat fb..heheh

Kaboi Tanduk said...

geli pulak kan klu btol2 ekor cicak.. yuck!

Adi Herman said...

i'm not loving it...

berteromber said...

tak kisah la kalau betul ayam ker apa...tengok rupanya jer dah tak selera aku...

Ijau D. Koceng said...

muffin mclizard hehehe...

PC kOKak™ said...

muffin mclizard hahahhahha terbaekkk

Iaryylr yylriar said...

baru pekena samurai burger bolan posa hari tu, pergh! sedap sampai beli sekali saja. sekarang dah tak ada :)