Thursday, September 26, 2013

kul 3 pagi nye colok dan jenayah masa tengok band rock main.

Ingat nak cerita pasal pakcik guard kena maki rabak2 tu...
Aku pun pernah kerja jaga, takde apa nak malu, kerja yang halal, walau gaji kecik kerja masa panjang. Gaji dapat tiap2 hari.
Aku pun pernah mintak kenderaan suruh beredar, dari delivery motor McDonalds, atau pun kereta bapak besar giler jenis kontinental.
Aku pun pernah bukak pagar untuk lori tong sampah malam2 atau jaga gate untuk waktu orang2  datang kerja siang hari. Ngan mereka2 ni ada yang memang setakat ranking berpengaruh satu benua Asia tu, ada nama kat atas.
Memang jadi guard kalau ngan kenderaan memang sesuatu susah nak handle.
Tapi aku tak mau cakap la sapa betul sapa salah, 
- it takes two hands to clap,
- theres always two sides to every story.
- And every human being makes mistakes. Forgiveness is virtue.
Tapi ni besok la, hah...ngam2 hari jemaat, cun nak borak hal wali2 gini. hah.


Ni Post Bukan Untuk Semua Orang..ada maki, ada benda yang mungkin orang tak suka sangat, tapi ni posti ng rock, bukan posting menunjuk.

kul 3pagi aku type yang merah ni, so mungkin banyak colok, ke apa tak patut pun aku story-mory ke, ampun kan aku. 
Tapi aku dah disclaimer, ni post bukan untuk semua orang haha.

Aku nak cakap hal duniawi aku di alam cyber aku yang fana' ini,
Aku dah start kumpul sikit2, pasal aku target lagi dua tahun aku nak mengembara lagi tengok Maiden main kat lain2 tempat lagik untuk dorang nye next world tour support album baru ke16 nanti, dan dalam masa yang sama kumpul2 untuk benda tak berfaedah ini, pastikan ini tidak menjejas segala tanggungjawab dan kehidupan aku didalam dunia sebenar aku.
Walau dah ada on the house request ialah nak tengok ACDC main (ni semua pasal stadium bola River Plate nye dvd tu la), dah puaka cilanat betul ni ACDC bukan nak main rantau ni haha. So aku memang stress la haha. Sial la ACDC ni pandai tarik minat peminat baru, dulu aku budak2 suka dorang, walau zaman tu aku bodoh dan aku masih bodoh lagi ahha, aku tahu lagu dorang sikit2, tapi abang2 lobang2 tipu aku, cakap ACDC dua lelaki dua pompuan, aku percaya. Maiden pun sama orang cakap dua lelaki dua pompuan aku percaya, zaman tu mana la ada maklumat betul.
(Tapi korang bayangkan si minah Rosie tu selambak tinggi tiga tingkat keluar masa lagu Whole Lotta Rosie kat Stadium Merdeka la kata?, aprove ke belon seksi ACDC tu? haha). 

Aku kumpul duit untuk nak mengembara, hanya ngan satu beg haversack, hanya nak tengok Iron Maiden main dan merasai suasana nya di berlainan tempat, di lain lain negara, lain2 tempat, lain2 suasana. Dalam masa yang sama aku dapat tengok tempat orang.

Mengembara sorang2 tengok Iron Maiden, ngan aku ikat perut, tidur asal boleh janji boleh landing, betul2 pandai2 sendiri travel, memang pengalaman, tapi....nanti aku cerita la , masa aku kat Kota London, nak pergi naik keretapi Midlands pergi Derby, aku nasib tak baik ada masalah ngan tiga orang " tempatan " sana.
Tapi aku selamat, tak rabak sangat la. Syukur sangat.

Sebenarnya, ada lagi, masa kat Donington Park masa aku nak tunggu Maiden keluar main, dah asak2 seramai  nak kt100,000 gitu, dah himpit kat padang berlumpur, aku tak boleh lari dari terdengar perbualan2 sekeliling aku, pasal semua berbual kan? aku je sorang, dah la mat salleh tinggi2.
Tiba2 ada satu budak pompuan ni dah la ngan ntah apa bahan kimia dia dah ambik, tup2 dia perasan orang belah aku ni kira cam legend jenayah gitu..Aku mana la tahu kan.
Makdatok, terus perbualan menyeramkan siot. Aku nak cerita sini pun takut. Serious berbual aku nak beredar tapi dah tak boleh beredar, pasal dah padat giler, salah aku gatal pergi asak2 belah depan, walau pasal aku takut kalau ada rempuhan teruk atau masalah ramai sangat giler babi nanti silap2 cedera kat situ kang, so ambik depan tapi tepi sikit haha.
Dalam hati aku jangan la apa2 jadi, dah bayangkan bukan2, kalau tiba2 orang keluarkan pisau ke hapa ke, aku pun kena rodok..Walau benda gitu tak logik terjadi kat suasana Download Festival ngan keadaan terkawal dan keselamatan ketat gitu, tapi takut la wei...
Tapi tu la, aku dah seram dengar perbualan dorang.

The risk is always there...aku selalu cakap kat sapa nak dengar, kita ingat kita rock, tapi tempat lain nye rock seribu kali lagi dahsyat dan nasib tak baik, terdedah kat jenayah brutal dah. 
Mungkin kita menang bising, ni cant be denied.
Nicko McBrain kalau laporan cakap dia boleh dengar audience lagi kuat semasa drumming dia, aku rasa ni accolade besar la untuk show tu hari, korang patut happy, korang yang buat tu sound haha.
Tu hari Metallica pun kat website dorang pun cakap kan pasal memula Ecstasy Of Gold tu kan? ok la dorang nak beli jiwa kot.

Sebenarnya...

Aku buat post ni, pasal... 

aku baru baca baru terjadi, laporan orang mengembara tengok Maiden main kat benua lain, kat tempat negara2 wilayah2 lain, pergi tengok show Maiden kat satu tempat ni, aku rasa stadium bola, tiba2 orang lain dalam ramai2 asak2 tengok Maiden tu satu keluarkan pistol acu kat kepala. 

"

Tak cam sial tu acu pistol kat kepala dalam ramai2 sesak2 tengok band rock kegemaran main? 


"                                                                    

Orang mati atau hadapi masalah masa tengok band rock main pasal sesak ke, rempuhan ke tu lain cerita, tapi kalau jenayah masa tengok band rock main, memang cam sial kan?
Kalau aku, dah risau jugak ngan nak fikir takut paspot, wallet kena congkong dalam huru hara tu...
Ni aku cakap " standing front" la, yang ribut2 takde ampun nye area tu...

Tapi kata la tempat tengok band rock tu kata la kat stadium bola, ada 30,000 ke 20,000 ke, kena acu pistol kat kepala, hmmm boleh rasa la kat mana2 kan, takkan kat depan giler2 tu kan, kalau jatuh pistol tu, abis la lunyai tangan nak gi pungut, ahah, teringat kawan aku, nak apa tu? langgar2 satu sama lain tu? masa Dragonforce main kat Pasir Ris dulu, mampos kamera digital jatuh... wattamat kamera la...lupakan dah, burn. HAHA. Sampai skarang aku selalu sakat dia pasal ni. Tu ah!! nak rock sangat kan haha. 

Balik semula ke story aku ngah cerita ni,  tempat2 gini kat sebahagian wilayah di sebahagian negara2 gini ni keselamatan memang takde la kan...tapi mana2 pun sama ye tak?
Walau tempat paling yang disangka ingat selamat pun, tapi low crime doesnt mean no crime ye tak?

Aku pernah baca, masa festival rock 1991 kat Russia Moscow tu yang ACDC headline ngan Metallica 2nd last band tu yang main kat bekas satu lapangan terbang di Moscow, yang ada 200,000 orang? 300,000?
Aku ada baca, petang tu...tiga kes rogol, satu pembunuhan dalam ramai2 tu...
Tapi yang aku baru tahu dan baca berita ni bukan kat Russia, tapi satu wilayah Brazil.

Well...

Apa pun, lets be happy a bit....Lets start with two of the four of the  best "remastered and deluxe" editions special releases to be released this year.






Exit Metallica, Enter Belinda.

kul 3.17am, apsal tiba2 semangat nak gi jogging lak waktu gini?...
Pasal aku baru lepas dengar Do You Feel Like I Feel, motivation siot lagu2 Belinda Carlisle haha.

Next " half the world " siot...
the sun comes up in China
the lights go on in Rome.

Giler lirik best.


Aku pun serious tak tahu apa aku berbual ni posting....

2 comments:

berteromber said...

aku adalah antara peminat baru ACDC...memang best kalau dorang dapat turun KL/Spore...

Belinda tu kalau dvd dia ada Runaway live concert lagi best kan...

Rafi said...

Kalo acdc main full back in black mcm def leppard tu best jugak..
Tgh tunggu album megadeth - countdown to extinction live ngn def leppard viva histeria..bila mau sampai sini taktau