Friday, November 28, 2014

Kembara Finished, Next Search..

Aku ambik gamba ni last week kat Istana Budaya..

[MING SOON....AKAN DATANG......COMING SOON....AKAN DATANG......COMING SOON....AKAN DATANG......COMING SOON....AKAN DATANG......COMING SOON....AKAN DATANG.......COMING SOON......AKAN DATANG....COMING SOON.....AKA]

LIVE DI ISTANA BUDAYA

SEARCH




Masalahnya tarikh empat2 malam tu, semua dates aku kerja... Memang leceh...tapi aku nak tengok cammana Search buat persembahan kat Istana Budaya depan fans Search. Cam mana suasana nye.

Lagipun bukan selalu pun aku gi konsert rok kan? haha... (ayat nak sedapkan hati)... 

Memandangkan Kembara dah main lagu MALAM last week, dan buat persembahan yang sangat hebat, setlist yang best, siap Friday Night yang aku pergi dapat extra song lagik, maka aku tak mau nak expect too much dari Search.

Walaupun dalam fantasi syok sendiri aku type last week aku berangan alangkah best nye kalau setlist cam gini,
Bencana
Paranoid
Metropolitan
Hello Kawan
Irama Marakas
Malam
Melayar Bahtera
Kereta Merah
Analogi 0.1
Neo Romantika
Seriga Segalanya
Andai Ku Miliki Semalam
Meniti Titian Usang
Manusia Oh Manusia
Kejora Ku Bersatu
Orang Timur
Balada Pemuzik Jalanan
-
Feel The Pain
Teguh
Pembakar Perasaan
-
Derap Komando
Di Pintu Sepi
Langit Dan Bumi
Pasti

Tapi aku tak mau letakkan harapan terlampau tinggi...

So aku akan tetap enjoy kalau Search akan main Isabella (I will try), Pawana, Fantasia Bulan Madu, Gadis Ku, Cakap Memang Murah, Gothik Malam Edan, Isi Dan Kulit, Mentari Merah Di Ufuk Timur, Diari Habil Qabil....

Tapi aku harap la, kalau ada satu ke, dua ke, tiga ke, empat ke lagu2 surprise. It would be nice. Ye tak??
Kejora Ku Bersatu should be worth the ticket price alone (Ayat2 mengambil hati sendiri II).

I JUST HOPE JANGAN LA KELILING AKU SEMUA JENIS PEMINAT YANG BERSORAK SORAK MINTAK LAGU "ISABELLA". 

You know what I mean.
Aku mesti otak jam.

Apa pun aku harap aku dapat pergi, kalau tak dapat pergi...well too bad.


P.S 

Korang yang berminat pasal Kembara nye show tu hari, ada satu review untuk Kembara Istana Budaya (bro ni pergi SUNDAY NIGHT SHOW) yang aku suka sangat baca ulasan. Boleh gi sini baca.
Now, I know what is the setlist for Sunday Night.

http://retrogressionsai.blogspot.sg

13 comments:

Saudagar Mimpi said...

Gerek punya set list harapan ni!

Portdy said...

"Masalahnya tarikh empat2 malam tu, semua dates aku kerja... Memang leceh...tapi aku nak tengok cammana Search buat persembahan kat Istana Budaya depan fans Search. Cam mana suasana nye."

selalunya cam ni, tapi aku tahu Deaf will find a way!

berteromber said...

Portdy...deaf cakap jer macam tu...tiket dah beli dah tu...hahaha...

Rafi said...

Kalo search main lagu lama2 pun mmg best la..mcm sebatang tongkat untuk berdiri, pembakar perasaan,bunga pesona,mencari sebuah nama pun gerek..

Rafi said...
This comment has been removed by the author.
Portdy said...

Kan kan kan Beteromber kan?

Ijau D. Koceng said...

fuh harga tiket... mmg standard istana budaya

lagu2 album bikin wilayah tak masuk eh?

Portdy said...

Aku sokong Rafi.

lieyalatif said...

kumpulan rock yg mmg tak telan di zaman..dulu ngan skrang tetap power....

tak penah masuk istanan budaya niey...tgu anak2 dah besar panjang senang nak hangkut sekali kang ...nak tgl tak sampai ati kekeekekek

dilabangiWORLD said...

kawan aku sebok nak gi arituh
dia kata nasib ada GOPRO camaner pun aku nak gi jugak
so akupun nak tumpang leh nengok search dalam kamera dia tu dep
mesti ramai rockers yang datang erk

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Poster pun gambar zaman lampau

D'arsil said...

hari tu kat setia alam search ada datang meet n greet tapi sayang aku tak g. lepas tu aku baca kat status nasir rockfather dia ckp lagu2 bakal berkumandang antaranya lagu2 yg dorang tak perna bawa dlm kebanyakan show dorang kira nak buat kejutan lah..hehe lagi ni beberapa hari lagi kan mesti gempak lah. harap lah bro deaf trun 6/12 dapat lah nanti dgr botleg kat utube. hehehe

apoolbahari88 said...

Terima kasih kerana mempromosi blog saya. Tak sabar membaca ulasan psl Search pulak~ [tak dapat pergi... leave dah habes...]