Friday, November 23, 2007

kdhr ~ Black Water ( Ayer Itam )

click photos make bigger

Korang semua dah nengok katun Pixar- Cars? Yang route 66 tu dulu packed giler ngan travellers, lepas tu Interstate Highway bukak je terus tempat tu dah kena skip for majority travellers?

Betul2 aku ke halaman rindu siak.. Aku dari Larkin gi KL so aku malas nak tunggu next available Konsortium so aku naik bas Eagle. Skali tu siak ah bas masuk Air Hitam. Drebar nak makan ler, so automatik delay 30min untuk aku tapi aku enjoy pasal aku dah tak pegi Air Hitam dah berapa lama eh?



kat gambar ni, tu bas Eagle yang aku naik.

Dulu aku kecik2, kalo gi KL ke Penang or whatever, umur 10 tahun gitu mesti kena lalu Air Hitam kan? Korang yang sama umur ngan aku atau lagi tua, yang duk Johor/Singapura korang mesti tahu Air Hitam nye importance dulu. Pit Stop!!


nengok dari luar, wa beli nangka sejuk sepaket, belimbing dah sliced sepaket, total 4.50rm

So layan gambo2 Air Hitam aku sempat snap satu dua, firstly the restoran drebar take a break. Sini drebar ambik makanan special siak, waitress order pakai microfon, jadi bleh tahu each drebar bas order apa. "Nasik lauk daging, milo panas, air suam" hehee.
Nasik tambah sikit, memang drebar bus semua dapat priviledge ler, ku agak ler, drebar makan free kot, siap dapat air mineral, dapat rokok, alrite la eh. Kalo salah sorry eh tapi ni apa aku agak ler.


surau,
anyway sapa sini naik bas nye geng, korang dah cek out Yong Peng ( lucky garden ) nye tempat break punye surau, power ek. Ni aku puji restoran2 kepunyaan cina ni, surau2 dorang maintain.



Ni ambik dari dalam bas, ni aku dulu kecik2, ni tempat paling favourite orang selalu singgah ulang alik KL kan, untuk rehat2 dan shopping. Aku rasa sampai skarang pun orang masih buat, especilly sapa naik transport sendiri. Beli those ceramic2, pasu2, murah sini ada factori2 dia. Kalo beli mainan pun murah kot sini teddy bear gitu.

One thing flashback, kat sini masa aku kecik2 was an eye opener, duduk kat kedai kopi, cam trying to absorb this strange bustling town, berhabuk, kenderaan banyak sempit2, lepas tu nyonya2 peladang2 kat area situ masuk lepas tu jaja hasil dorang " sayut!! sayut!! ", lepas tu dah siap bawak lada merah la apa. Tak ingat sangat ler, tapi ada la sikit2 tu kat kepala hotak yang ngah berdengung layan dvd Heaven And Hell Live at New York Radio City Music Hall, wa tangkap ni dvd kat Pertama Complex. Oppsss..out of topic.



Sapa bleh konpem, long long ago, ni bus terminal ke tempat bas repair gitu kan?kat simpang empat tu..
Those were the days ek..



I think about closing the door
And lately I think of it more
I'm living well out of my time
I feel like i'm losing my mind

I should be at the table round
A servant of the crown
The keeper of the sign
To sparkle and to shine
\m/

No comments: