Sunday, November 11, 2007

kdhr~ norman mailer, icq, live after death

hail! hail! hail and kill! all ( skarang radio ngah main lagu No More I Love You's yang lagu Dracula tu kan, aku suka sey lagu ni.. )

Cam biasa cuma kat keja aku dengar radio ( class 95fm ), ngah rehat kejap, so terus kdhr hoho..

korang kalo go thru news past few days, korang mesti terperasan ada satu penulis nama Norman Mailer meninggal dunia.

Aku pun tak tahu sapa dekni, apa lagi tak pernah baca apa2 tulisan dia, tapi, nama dia ni synonym ngan waktu aku mula2 belajar chat kat internet, tu jam zaman 90an, zaman dial up, yang modem besar tu. Dial up kalo dah capai 56kbps dah kira paling canngih tu jam. Skarang ni dah takde benda ler, semua rembat broadband je.

Tu jam, satu lagu yang aku suka, dan memang sesuai ngan diri aku baru berjinak2 cyber chatting ni lagu Savage Garden - Santa Monica. ( Korang jangan kutuk ler, aku ada satu kawan brader in metal, kutuk aku siak aku cakap aku suka Savage Garden wakaka, biasaler, lagu2 dorang kan cam meleleh stok geli2 gitu kan, tapi aku tak pedulik aku suka siak 1st album wakaka, aku siap beli cd dia yang limited edition dapat dua cd ngan remix version ).

but on the telephone line i am anyone
i am anything i want to be
i could be a super model or norman mailer
and you wouldn't know the difference

on the telephone line i am any height
i am any age i want to be
i could be a caped crusader or
space invader
and you wouldn't know the difference
or would you


So aku tu jam selalu heran, siapa siak ni Norman Mailer... then i know.

Anyway, tu jam aku rasa takde lagi MSN ke, YM ke cam skarang, IRC pun aku tak reti sangat, tu jam aku tahu ialah ICQ. Dia logo ikon cam gini haha...

Sapa ek korang masih pakai ICQ? 4 huruf - KUNO!!!!.
Those were the days ek..

Moving on, untuk sapa tak tahu, akhir nye Live After Death. ( ala...video konsert Iron Maiden dari tahun 1985 dulu yang zaman dulu kita semua nengok pakai video tape dan yang ada famous words - SCREAM FOR ME LONG BEACH!!! hohoho, mulitply lama aku pakai ni nama ler ekekeke ) akan released officially dalam bentuk DVD bulan feb 2008.




Kalo sapa korang dah ada bentuk DVD, tu semua pirated, sumber original dari pasaran Brazil berapa tahun lepas. Buang sua!! Tunggu ni keluar nanti.
Tapi kalo korang yang hardcore collectors, memang actually ada lagi cantik LAD nye dvd bentuk dvdr yang hardcore collectors buat transfer dari video tape ke Laser Disc aku tak tahu, tapi aku ada somewhere. Tapi tu pun nak kena buang pun haha.

So kenapa korang nak kena cek out Live After Death DVD ni..
Selain dari one of the greatest rock concerts ever recorded on video and audio, bonus features kat dvd ni jugak ada documentary zaman mid 80s tu ( actually ni early days part 2 nye documentary ler kira ),
also, ada Behind The Iron Curtain, ok forget it kalo korang minat Maiden ke tak, tapi kalo korang atau sapa2 minat zaman 1984 di blok komunis, negara2 kuku besi eropah timur, kehidupan dorang, pakaian dorang, suasana tempat dorang, sapa nak nengok betapa chaotic konsert zaman tu, ni la rencana yang korang kena tengok. Maiden salah satu band pertama main kat blok komunis dan rakam aku rasa most of the footage kat Poland.
also, ada footage Rock In Rio 85, ni depan rabid fans kecoh giler about 300,000 orang. Ramai beb, tapi tu jam Maiden bukan headliner, tapi 2nd to headliners Queen. Tapi aku rasa sayang nye footage kat dvd ni ialah 50 minit je, tapi kalo korang collect Maiden nye bootlegs, korang tahu dah ada dvdr transfer dari some old Brazillian tv footage yang panjang nye about 90minits. Aku ada hoho. Apa yang best, Revelations, Bruce Dickinson swing gitar dia ( sapa tak tahu, zaman tu kalo lagu Revelations Bruce jadi 3rd gitaris part depan, sila nanti nengok Live After Death ), dan terus swing dia tu kena muka dia, berdarah siak.. dan jugak Bruce Dickinson mengamuk ngan sound man dia, dia pekik2 maki2 masa atas stage waktu solos pasal dia aku rasa tak dengar, monitor dia rosak ke hapa ntah. So cek it out k.

( Nak nengok preview dvd ni selama 24 minit gitu, gi kat www.ironmaiden.com )

Hopefully this feb, kalo ada rezeki panjang umur I can hear it live for myself -
Scream For Me Burswood Dome!!

till then..

p.s - skarang radio ngah main lagu Drift Away.. ni lagu lama ni, tapi aku 1st time dengar lagu ni bila kawan aku pinjamkan aku kaset bootleg Bon Jovi I think tahun 1988 gitu ( so korang bleh tahu aku dah expose kat bootlegs dah berapa lama hahaha ). Bon Jovi sua cover ni lagu, best giler, slowwwww abis.


"give me the beat, boys
and free my soul,
I want to get lost in your rock n roll,
and drift away..."


..happy anniversary \m/

No comments: