Sunday, November 7, 2010

5 benda nak cakap - semua aku sumbat satu post..

pelan2 la korang pilih mana nak baca, macam2 aku sumbat semua dalam satu post aje..

1) Serious bebual, aku expect Maiden nye Gold Standing paling murah S$250 ke atas. Lauretta Alabon memang genius boleh buat harga reasonable.
Tengok artikel Berlin Philharmonic Orchestra ni.



Ada fan kat sini tak? Aku tak surprised kalau ada. Muzik gini bukan untuk orang2 kaya atau educated atau orang born with a silver spoon aje ok. Orang biasa pun ada minat.
So kalo korang hardcore, boleh beli tiket paling mahal tengok dorang kat Singapore S$680 persamaan x2.35 exchange rate average so RM jadi 1598RM.
Baju kot dorang je hantar dobi je dah berapa tu satu suit huhu.

~~~~~

2) Yazid Lovehunters nye latest interviews.. kat suratkhabar Berita Harian dan Straits Times yang Singapura nye.
Untuk solo performance dia hari rabu depan, dan dia ngan Lovehunters full fledged rock concert kat Esplanade nanti new year 2011.

- Hati nak pergi, how can I miss SHED NO TEARS?? lagu slow rock omputeh yang paling gerek giler hasil band rok melayu, dan SAMBUTLAH KASIH KU?? All time favourite yours truly yang kalo Lovehunters main live transformed to a superduper song,
tapi poket dah kasi warning so I have try only for " MAIDEN!!(clap clap clap) MAIDEN!! (clap clap clap) MAIDEN!! (clap clap clap). Aku harap enough fans fill up Lovehunters show on 1/1/11 la.
- Ooo ada cakap jugak, pasal dia supposed to be asked gantikan tempat Nash masa the latter keluar Lefthanded dulu. Baca la sendiri cerita2 dia.










~~~~~

3) Bukan aku sorang je perasan, tengok post aku yang lepas plan 15/2/11 tu kan? Smalam aku berbual ngan kawan aku dia pun cakap pasal ticket A & B tu. Nari kat porum Maiden ada satu orang ni pun sebut benda sama. Sapa biasa pergi tengok konsert kat indoor stadium singapore korang mesti perasan pasal floor kan? so dorang nak bagi dua kan? hairan bin ajaib kan? bagus nye ialah sapa dapat front standing, mana2 diri konpem dekat.

~~~~~~

4) Amy Search review tu hari aku tampal cakap omputeh, ni ulasan paper Melayu Singapore lak.



~~~~~

5) Kadang2 aku beli jugak la cd/vcd konsert2 rock melayu aku pergi yang keluar dalam bentuk cd/vcd bla bla bla.
Buat kenangan la konon, tapi dalam hati aku expect produk2 ni semua CRAP!.
So ni pun pasal keluar dvd, Double Trouble kat JB Stadium Larkin bulan 6 lepas tapi as expected, aku dah agak mesti macam sial pasal tak complete.
Puas hati aku dengar bootleg aku pasal its a complete show walau sound koyak rekod sendiri.
Dan ni la aku cakap kepentingan peminat2 muzik melayu rakam konsert korang pergi, kalo nak harap official releases...ah macam gini la.
Edited, No Nur Nilam Sari, No Alam Barzakh walau tak dinafikan Awie rabak kelaut dah tak ikut skrip masa lagu ni, dan mungkin ok la Dio's Holydiver dan Iron Maiden's Ides Of March maybe copyright issues.
Apa pun, dari segi crowd, KL was so much more fantastic, tapi dari segi performance, Search kat KL was worst. Wings, maintain, kat dua2 tempat.
Ni review aku tu jam.
http://deaf-angel.blogspot.com/2010/06/review-double-trouble-jb-05062010.html

2 comments:

berteromber said...

aku last dengo lovehunter zaman "sehari dalam hidup"...

dan aku lum beli lagi double trouble tu...duit semua seret utk tiket maiden dulu...heheh..

deaf said...

tak beli takpe ko tak rugi apa2 pun. hehe.