Wednesday, November 3, 2010

Malam Kedua Lagi Sekali ? second nite again?

kat kerja.. penat, sakit kepala, tapi nasib baik dapat pakai internet kejap di malam2 buta yang hening ini..kul 2 lebih pagi tadi kan "pengumuman penguman siapa yang punye anak.." aku cuba akses internet, tak bleh masuk woo website maiden, try dan try dan berita angin dan gossip sejak dua bulan lepas banyak yang accurate rupanye.

Tujuh tarikh paling terawal 2011 World Tour

11/02/2011 - Moscow
15/02/2011 - Singapore(teringin pegi tapi takde tiket)
17/02/2011 - Jakarta
20/02/2011 - Bali
23/02/2011 - Melbourne(teringin pegi tapi takde tiket)
24/02/2011 - Sydney(teringin pegi dah ada tiket)
26/02/2011 - Brisbane Soundwave(teringin pegi tapi takde tiket)




Kalau jadual tak ubah dan ada rezeki, maka lagi sekali kita akan tengok Iron Maiden on the second night of a new tour, kalau ada rezeki

Bermakna, boleh elakkan semua berita dan tengok show tanpa tahu Setlist.
"Of course we will play more songs from the new album and some other recent material, but we will include a healthy dose of older fan favourites as we will be playing to so many new faces who we know will want to hear those songs live for the first time."
HEALTHY DOSE?? Whateverrrr, as long at least 6 songs from new album and at least one each from BNW,DOD and AMOLAD. That leaves errrr... Trooper? HBTN? Maiden? RTTH? TNOTB? FOTD? errr... good haha.

So like I say, tengok cammana, dalam saat2 kritikal gini jugak akaun internet akses fan-club aku lak kejong. Siot, aku tak bleh access haha. Abislah aku.

Anyway, its an incredible achievement for Maiden to play in Singapore although Malaysia is missing out this time.
1990-1991 - No Prayer On The Road was I think suppose to include Singapore and Malaysia antara Australia leg and Japan leg.
Korang ingat tak? Suratkhabar Singapore dan Malaysia dan majalah URTV kot? siap ada temubual ngan Maiden. ( Keratan sokkabar / majalah Msia si Khys ada simpan kot )
Aku masih ingat pasal dadah haha.
Dan Sokkabar Singapore lak, Bruce declare Maiden 50-50 dah antara dia ngan Steve. Padahal..padahal...
Tapi tak salah aku semua terbantot pasal Gulf War. Dan dorang tak pergi Australia pun tu tour padahal tour tshirt dah printed Australia.

1993 - Nicko McBrain kat interview radio Singapore rock on one dj Ann Neo dah cakap pasal nak datang la apa la...

2003-2004 - Dance Of Death world tour tahun bila? aku malas nak ingat dan fikir, ada mamat cerita ni date sepatutnye dah datang tapi Financial issues.

2009 - Ni yang paling puaka sekali. Aku dah siap hantar email congratulations kat LAMC pasal by name LAMC disebut kat forum Maiden, tapi siol takde. Tapi korang perasan ada big gap in the dates sebelum dorang pergi New Zealand.

Aku rasa ramai remaja akan pergi.. aku pun surprised je baca kat internet pasal remaja2 ni excited melobi LAMC bawak masuk Maiden.


Hensem hensem, maintain2 semua hehe... I likee!! muahahaha
but seriously, they are all good role models, dah tua tapi disiplin maintain.

7 comments:

Portdy said...

waaa sengih sampai telinga hahahaha

☆ lieya latif ☆ said...

WAH...world tour tu yg syok tu.....tak sabar lak nak layan gambar2 cuti2...harap2 dpt gi, leh tumpang layan gambar....keh keh keh ...

berteromber said...

aku dalam dilema...argghhhhhh

next feb...colleague aku expected due bersalin...maknanya aku takleh cuti 2 bulan....banyak2 bulan naper la ko nak bersalin bulan feb????

arghhhhh...arghhhhh....

deaf...kalau konpem aku x leh pegi...kirim tshirt arr...

zan said...

sekarang dah sah Maiden akan masuk Singapura. Nampaknya orang yang aku temukan untuk Live In Malaysia kena buat plan B. Itu pun kalau nak amik Maiden jugak..

Kena selak date SEBELUM Singapura..kedengaran amat mustahil bukan? huhuhu

Ijau D. Koceng said...

"scream for me kuala lumpur!"

Takilala said...

Hadir!

eddie dewanaga said...

...belum boleh cerita, sebab sedang settlekan step by step, ah.. what the hell, count me in...!!!!