Sunday, July 29, 2012

dah basi - Arsenal vs Malaysia 24 Julai 2012. What I observe.

Satu kan, bola ni berita dan cerita dia cepat basi.


Aku heran ngan kespeedian laju jersey pirate Arsenal home baru pada bulan lepas.
Ori kedai belum jual, pirated dah ada.
Jadi sama jugak ngan Purple Black away.
Tapi stylo nye Purple Black away, nombor blakang ialah merah font besar. Susah nak tiru kalo nak iron on on the spot kat gerai2..
Aku belum nampak lagi mana2 pakai font besar kaler merah menyala Arsenal untuk Purple black ni.
Pada pendapat aku, away Purple Gunners ni paling stylo kalo ada nombor dan nama kat blakang. It makes all the difference.

Dinosaur giler. Makin tak betul lak aku tengok si goonersaurus ni. Wire kejap kena kejap tak kena gitu.




Diaby punye second touch. Giler deyni punye kecederaan. So alrite la so far so good.Ni game lawan Malaysia dia punye peluang woo, kalo cedera atau tak boleh angkat, aku rasa, susah dia nak return lagik sekali. So ok la palin important dia main full 45 minit alrite je pada mata aku.

Selain tu aku nak tengok Coquelin, Miquel. Ni semua mungkin ada chance main lebih tahun ni.

Heran jugak aku Andre Santos main left wing, Gervinho right. Lepas tu tukar2 tempat Santos ngan Gervinho. Hmmmmm. Chamakh alrite, rajin. Aku suka.
So total semua 21 players yang bukan golkeeper dapat main.
Golkeeper dorang bawak 3, tapi Malone main full game.

Goalkeeper Malaysia, ni game dorang pakai Terengganu punye keeper kot?
Baik sey.
Cam ni nye goalkeeper, defenders semua hati sejuk je main.


tak boleh tembus.
Gol Muslim tu kan, Arsenal punye selenger, Colequin kot tak close down.
So Muslim makin rapat, kira korang duk kat stadium pun dah boleh jerit " rembat je la!! ", betul2 dia try masuk. Hah!! Jawab si Malone.

Apa pun nasib baik Arsenal dapat score nak kat abis. Score dua lak tu. Kalo kalah, rasa cam sial sikit la.

Keluar stadium alrite je la, walau about 40,000 gitu, paper cakap 50,000. Aku rasa tak sampai 40,000 pun, 30,000 lebih je kot. Aku estimate je la. Naik LRT licin je, walau cam sadin gitu, tapi its to be expected, semua pun nak balik ngan lincah, dan ngan murah dan mudah.

majoriti Arsenal fans la kot berbilang kaum, warna kulit tua dan muda dari Malaysia, Indonesia, Singapore, mat salleh, orang2 Afrika. So its nice a sense of belonging gitu.

1 comment:

Adi Herman said...

Haha nice review about the match bro