Wednesday, July 25, 2012

Muslim football players in the English Premier League

Mula2 aku ingat nak borak2 pasal Arsenal lawan Malaysia XI kat Bukit Jalil semalam, tak jadi lak, besok lusa tulat je la.
Apa pun, ni satu keratan suratkhabar orangputeh kat Singapore hari ni, Straits Times, baik punye yang mungkin ada dari korang suka baca kalau korang belum tahu in detail.
Senarai pemain2 beragama Islam yang bermain kat liga bolasepak perdana Inggeris, dan jugak cerita pasal pemain2 Muslim ni bermain dan berlatih dalam bulan Ramadhan dan jugak pemakanan halal dorang.

Arsenal memang consistent selain pemain berlainan kulit dan bangsa, dorang pun memang ada je pemain berugama Islam consistently.




An interesting article that appears in Singapore's today's Straits Times edition about Muslim players in EPL, their faith, their Ramadhan fasting duties etc etc.




2 comments:

lieyalatif said...

bola ...bola.....tu le makan kaum lelaki ekeekekek....takpe2 asalkan tak pi merewang tempat2 tak sepatutnye heheeheh

selamat berpuase bro!

Adi Herman said...

Nice info about muslims footballers....hehe