Friday, June 28, 2013

harvester of sorrow (updated 1511hrs Friday)

updates in Green right below.

aku nak cakap sikit pasal tiket Metallica ni.
Kalau theory aku salah, Ya Ampun.

Ni show main kat tempat aerospace. Korang paham la tempat aerospace tu size cammana.

Tak logik kalau tempat besar gitu dorang tak maximize penjualan tiket.

Jadi teori aku, cam iron maiden jugak walaupun iron maiden ialah kat tempat indoor stadium ngan confirmed maximum crowd number, ( tu pun dorang bukak seats tepi jadi standing area luas giler).

Kalau ramai beli Cat A, kurang beli Cat B, dorang cuma nak alihkan kebelakang je pe fencing tuk segregate different Cats.

Dan pendapat aku la, banyak tiket la, Laureta Alabon sampai skarang ada disclose ke berapa max tiket untuk ni show? Takde kan? Boleh adjust punye max crowd kat tempat2 gini...
So...aku rasa takde hal untuk panik sangat kalau takde fulus atau belum ready atau masih fikir nak gi ke tak..

Satu aku tetap puji ialah ada perkhidmatan bas khas dan kena beli tiket advance, dan kalau sapa naik transport sendiri nak park dalam, kena charge in advance...
ni aku puji, LAMC dah carefully planned it out.

Come on!! maybe Metallica is the most popular act in the heavy rock/metal world because of their crossover crowds thru all music genres...

***  But, its not as if Iron Maiden is coming...when this passion creeps into your real world, you are panicking, you are thinking of how to buy the front portion tickets for your love ones...because you want to SHARE WHAT MAIDEN MEANS TO YOU..
and its all messy as it creeps into your real world..

its just Metallica... and its just a nostalgic act where I will dont know what to do when they play songs from LULU, DEATH MAGNETIC or ST ANGER or many songs from LOAD RELOAD.

jadi....cerita nya.....aku tadi tepon Sistic

so dah settle semua aku borak2 ngan sistic staff tu la yang layan aku.

aku- So how miss? got sell a lot or not metalika this morning?
staff - ya, people are buying it ( tapi suara takde la cam excited gitu ).

aku - so still a lot of tickets right? no need to panic right?
staff - yes, lots more.


Ni macam Iron Maiden datang, lepas tu diiklan - Iron Maiden sold out 50,000 Friends Arena Stockholm Sweden in one day!!!.
Hurry Hurry!!

lain tempat lain belalang


ANYWAY.... Tadi aku tepon kawan aku, dia sudah kecoh dia cakap apsal dia dapat tahu tiket FRONT ialah 248 bukan 188 ketul.
So adakah tu dia tengok tu harga lain kali?

Jadi ni aku cakap dulu ok....
Kalau gi Sistic website dorang ada letak "early bird" tau kat situ...
So ni untuk sapa yang belum confirm nak pergi, atau nak beli tiket lain kali, atau apa pun, ni korang baik hati2...

Siol nye kawan aku dah kasi aku cuak " EH!!! KAU DAH SALAH BELI LA, tiket paling depan harga lagi mahal dari 188 la !!! "

hahaha.... aku cakap tak pe lah...  hahaha....  Siot betul... hari jemaat nak kasi aku maki kan!!


Apa pun anggap je la nak gi tengok Metallica ni macam surf internet... Kalau takde line internet, tangan gigil kan??
tapi masih alrite kan??

hah...cam gitu la hahah.

9 comments:

Ijau D. Koceng said...

ramai yg takut tiket cepat sold-out mcm kat china, padahal setakat 1.30ptg ni tiket masih ada

berteromber said...

"its just Metallica... and its just a nostalgic act" - ni ayat aku suka...hahaha

semua kena tipu isu chinanya punya sold out.....

tengok la...kot2 koleksion duit raya anak aku banyak...boleh la pinjam....huhuhu...

deaf said...

aku tadi tepon Sistic

so dah settle semua aku borak2 ngan sistic staff tu la

aku- So how? got sell a lot or not this morning?
staff - ya, its selling ( tapi suara takde la cam excited gitu ).

aku - so still a lot of tickets right? no need to panic right?
staff - yes, lots more.


Ni macam Iron Maiden datang, lepas tu diiklan - Iron Maiden sold out 50,000 Friends Arena Stockholm Sweden in one day!!!.
Hurry Hurry!!

lain tempat lain belalang

Rafi said...

Hmm..masih ada harapan..heheh

Skudal said...

uik... Rafi... U turn??

Ijau D. Koceng said...

aku pasti ramai legionnaire akan u-turn klu ada option murah

Adi Herman said...

Aku setuju dgn Rafi dan Ijau hehehe

Rafi said...

Hahah..kantoi la pulak

Saudagar Mimpi said...

Bila James buat lagu pasal Meja... sejak itu org bertambah benci. Benci tapi sayang. Heheheheh