Wednesday, June 12, 2013

nanti sambung, typo bqnyqk, sorry. mqlqs nqk betulkan.ka tak paham, sorryeh kelililing bukan kelig ke apa aku tgpo

cammana nak start? bon jovi kat bandar birmingham uk? makan2? jalan2? atau maiden first nite tadi?
apa pun LETS BE TRAVELLERS NOT TOURISTS. aku setuju ni walau sampai jermanaku mula2 kejong, pasal aku tak reti beli tiket keretapi subway, semua cakap jerman.
aku silap, aku ingat AM tu nama stesen aku nak pergo, rupanya tu nama line, jadi setiap stesen pun asa nama tu hha. Bodoh aku. aku main tikam je beli tiket, janji aki nampak 4 euro aku beli haha. pasal aku pernah bca airport gi bandar tu la harga dia. should be better prepared walaupun kelakar aku macam tongong sorang2 kejap kat subway tu.



ok cerita pasal maiden 1st night tadi.
1. adoi..aku gatal pegi depan kira depan aku dah orang first to barrier. pasal aku q awal dan aku lari masuk lepas cek tiket.
2. bila show start, nasib baik aku tak cedera pasal mat salleh JERMAN semua rempuh dan dorang tinggi jadi siku doranf ialah leher dan kepala aku. ni troublemakers hye gang ni tapi dorang tetap hardcore fans cuma terlampau kuat dorang rempuh. festhalle design dia pesyen dulu nue banguna panjang jadi standing je dah berapa? 10,000? kuat goler aki dah takut rusuk aku patah tau.
3. memang orang jerman suka giler kat maiden. cuma ada segolongan yang terover. nanti aku nak twngok youtube huru haea tu dan ramai jugak tak tahan kena angkat keluar dari barrier depan oleh security.
4. jadi aku dah rasa apa orang cakap pasal jerman fans, besok aku dah serik haha. nak belakang sikit. TAPI BEST TETAP BEST. dekat sey anggota maiden depan aku. sukaaaaa sangat walau dah macam tak tahu apa nak describe. unforgettable la.
5. Pyro PANASSSS giler. bahang kuat siak, aku tak bedek aku at last tahu apa orang cakap pasal pyro maiden pakai untuk europe tour ni, bahang macam kena panggang padahal dahjauh kan bukan satu dua tiga meter.
6 banyak pyro kejap2 keluar api menjulang.

7 bunga api pun ada. tak tahu lak kalau ni show sampai kl atau spore, govemen approve tak pasal memang terover kot. dulu final frontier bukan spore je, tapi satu dunia takde ni semia, dorang sengaja tak mau pakai.
8. event tshirt jerman ada ok. nanti la aku tunjuk semua.
9. nanti la, aku uploads pics n some videos keadaan huru hara kat depan
puaka kan? aku dari kira depan kena rempuh tolak sampai kebelakang sikit.
10. aku ingat ala...3rd 4h song daj cool.
rupanya sampai last song tetap ad tsunami ombak manusia tu, aku takit kje aku ternaik ikut gerak badan mat salleh kaki aku tak sampai lantai.
11. ok, semua cue on t6he spot tadi, gimik semua menjadi
GREATEST SHOW ON EARTH BY BEST BAND EVER-iron maide 1n.
semua aku boleh dengar, dari start semua ok pada telinga aku.
12. orang pertama aku jumpa, maiden in-house maiden crew, aku tak tahu tu dia, padahal dia cakap dia nak nanti rakam aku bila tahu aku datang dari jauh, samapi peminat2 Poland ajak kita bergambar, baru aku perasan dekni incharge video live maidem tiap2 malam. dia tanay aku diri mana? aku dah cakap aku mesti kena tolak kebelakang dam kena blok gam oranf2 eropah.
13. ada argentina, usa, canada, brazil, ada columbia pun. ada budak2 cina aku tengok, tqpi aku tanya lak dorang dari mana. rasa satu dunia la kot, ti aku tak join la doranf semua, nanti pergi minim semia, dah la buang masa baik aku gi jalan2 tengok museum.

ok Bon Jovi lak,
1. penuh kau stadium aston villa, dia punye stage dari satu corner flag go satu corner flag.
giler besar penras bon jovi lawa.
2. korang tahu opposite stand pun penuh yang belakang tu. dari rasa budak kecik 4, 5 tahun sampai orang umur 70an aku rasa ada.
3. semua lgu oranf keliling aku nyanyi word by word.

4. 26? lagu? memang hebat bon jovi live, nanti la aku cerita lagi, gitaris first dia pada aku style heavy, 2nd gitaris dia tu yang dari dulu support ritchie samborq, low profilw tapi ada 4lagu dia solo.
5. dry country dorang bawak, adakah aku tersentuh sanubari? sudah temtu. raise your hands pun ada. nanti la aku cerita.
6. ORANF KELILING AKU TAK GANGGU MAIN HENPON, FIRST SONG ADA ORANG DEPAM KITA NAK RAKAM TERRUS KENA TELL OFF PASAL NAMPAK NYE KEILIG AKU SEMUA NAK TEMGOK VON JOCI MAIN TANPA ADA BLOCKING.
PENGALAMAN LA, PASAL AKU TAHU MAKIN RAMAI DAH RAISE UP ISU RAKAMAN VIDEO HENPON KAT LIVE SHOWS. MACAM AKU PERNAH POST REPORT CNN, KAT MAIDEN DORUM PUN MEMAMF KECOH HAL NI, TAPI SIKIT2 OK KOT. hahaja.
dan aku suka tengok kat youtube, tapi aku tak suka orang buat kat kawasan aku haha.

7 comments:

Ijau D. Koceng said...

hahaha begulung lidah aku baca byk typo...

harap2 thn dpn klu diorg buat world tour sangkut la 1 show kat KL, klu s'pore kompom sangkut

Adi Herman said...

Mana pics nya bro? Haha

berteromber said...

terbaik deaf...tunggu ko balik tampal gambo2 lak...

Rafi said...

Perghh..best la..sorang2 je gamble eh bro?betul stranger in the strange land ni

Skudal said...

tabik lah... lone ranger aje pergi sana

A.I said...

baunyak bwtol tipow errow kau beb! hahahahaha

Izzahra said...

hebat btol pencerita blog ni,kagum ler. Tak semua orang berkemampuan untuk buat macam ni. Pengalaman adalah sesuatu yg tak dapat dilupakan dan bukan milik semua orang.