Wednesday, March 18, 2009

bundle , bundler, bundlest

hobi baru aku, aku suka nengok blog2 jenis jualan bundle. Kalo aku gi blog mata-kucing, aku akan nengok dia punye links tu ada blogs cam gini..
Aku tak beli tapi aku suka tengok orang menghargai pakaian2 lama dan jugak stuffs lain, dulu tu iklan tshirt2 tau2 ada Loudness nye LP, dan aku terkejut jugak nengok harga2 pakaian jualan bundle ni.. jeans, Nike Air lama2, dan bermacam design tshirt rok yang pengsi. tapi tu ler, ada orang yang tahu menilai dan beli barang2 jualan jenis bundle gini.
so yang tu hari aku post pasal GG cover 911 tu kan, belakang dia - ni katun Atuk tapi dilukis Jibat 2000. Kelakar si Atuk beli tshirt Venom kat kedai bundle, then nek bukan nak tolong basuhkan sebelum pakai tapi buat guna lain. Hope korang boleh click to enlarge dan enjoy the humour.




click all to enlarge

"lain kali beli la yang senonoh sikit" - ayat klassik.

10 comments:

:: Wiween :: said...

waaa kartun Atuk. ko pun minat yek bro. aku kecik2 suka baca cite atuk, ujang, aca. windunyaa.

ilazz said...

dulu akak minat ko GG. Peh tu Ujang. la ni komik cam hampehs lerr..

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam dep
aku salute kat hang kerana menghargai sesuatu yang lama ni
masa kecik2 aku jugak suka baca kartun nih. Mesti banyak koleksi hang dep.

** Tu aku tukaq templates jar. buhsan ngan templet lama. nanti dah buhsan ni tukar lain pulak (hehehehhe)

Aisya Redd Rohim said...

Alamak...aku tersalah pakai login laki aku masa bagi comment kat posting previously...

Ader ker pakai "Citajaya"...
Ekcelli aku lah tuh...


Nih aku nak melalut sikit...
Aku dulu peminat tegar GG, sampai Ujang kuar dari GG buek brand dia Ujang... jgn tak tahu aku pernah interbiu Ujang kat Plaza Pengkalan opis dia masa tuh untuk project presantation bisness study aku masa 2nd year...

Pastu MOY group pocah2, Ujang bawak half cartoonist pegi buek Majalah Lanun (Islamik Version), HQ kat Plaza Warisan kek Bus Stand Klang tuh...

Pastuh baru kuar evolusi majalah APO?

Tapi dah cenggini koring kontang idea sumer2 mereka ... katun generasi baru jauh beza betul ngan dulu2 yg bergeliga & menggeletek jiwa.

matakucing said...

haha Atuk..aku kalau beli GG mesti aku baca part Atuk dulu. Kalau tak beli pon aku tumpang baca atuk kat kedai majalah tu hehehe.

tp deaf syok tgk brg2 kat bundle ni..kadang aku kalau free aku suka ronda2 gi kedai bundle..kadang 1 hari tgk brg2 bundle. tp kdg harga pon ribooottt hahaha

eddie dewanaga said...

yup, gua suka 'cuci mata' layan bundle yg encik matakucing linked tu... ari tu ada member angkat satu overall kaler oren, huh, dah mcm banduan beb... tapi gua suka sebab mcm budak2 driller platform minyak.

gua angkat 'cargo pants' yg mcm 'dessert storm' punya style, berangan nak jadik Max Cavalera...

Saudagar Mimpi said...

Aku dulu tahun 1988-1995 kumpul setiap keluaran GG ni. Lepas tu hilang dipinjam orang dan dibuang ke mana entah oleh mak aku dan aku sendiri. Tak de tempat nak letak. Rugi plak rasanya. Apa pun siri Atuk ni memang aku suka baca. Lucu bila tengok atuk rugged :)

berteromber said...

tapi aku lebih suka siri ATUK yang Ujang buat punya...

muor76 said...

bundle tempat cari barang yg best, vintage, cool, rare dll..

ayat wife aku bile aku beli baju band kat bundle
'kan dah tua...'
ayat bapak aku bile tengok seluor vintage aku yg dibeli kat bundle
'kalo name tu ade bin/binti ingat-ingat ler sket..'

deaf-angel said...

yo all

salam muor76 , kelakar ah ko ceta