Monday, March 16, 2009

sapa tak nak gi smua show kan?

sapa tak nak? tapi.. priorities beb.
1) Carik rezeki, 2) waktu untuk love ones - aku tak mampu nak compromise pasal I dont have that much opportunities in the 1st place macam orang lain, dan 3) .. co$t. Money matters beb.

Aku ngah nengok rota shift keja aku dan oh shit, show yang tarik perhatian aku smua jatuh hari aku keja either petang or malam.
so here it is..

-Dragonforce - bulan 4 - tak pegi, walau kawan aku suruh pegi, dia siap dah beli tiket advance. Aku dah pernah nengok dorang live so tak heran sangat, tapi kalo ni kali dorang bawak lagu Black Winter Nights, melepas ler aku.
-Search - bulan 5 kat indoor stadium jb kan? hah.. ni aku nak pegi kalo boleh, kalo boleh ler, tapi kalo tak dapat, what can I say. Tapi aku dah pernah nengok dorang kat stadium ni sebelum ni untuk Selepas Banjir nye show, so aku boleh imegin ler suasana ribut dia macam mana kat tempat ni. ( kes nak sedapkan hati sendiri )
-Sweet Charity - '40 years it is like a dream' bagaikan bermimpi - bulan 5 kat esplanade. ni rasa2 nye takde peral pegi ler mintak2 takde problem. Tiket pun dah ter'online click' kat sistic dah.

Ni iklan dorang - The performance at the Esplanade is a testimony to the band’s longstanding establishment in the music industry. Their legacy has been and will always be an icon on the music landscape through generations since 1969.
Aku rasa2 ni show mesti very special.. Sweet Charity home game kat Spore, kat depan dorang nye families, friends and fans dan kat esplanade.
Aku cuma nak tahu apa tu cd autographed tu? cd khas atau cd yang memang nak launched atau apa?
Takde zan & hf kasi aku motivation untuk gi mintak autograph dorang cam kat PWTC tu hari, aku segan ler haha.

anyway, aku gi Youtube, aku carik dan nengok semua videoclips Metallica 2nd nite kat Stokholm Sweden yang Lars, Kirk, dan ntah sapa nama bassist dorang naik stage dan umumkan malam tu nye show kensel. James masuk spital sakit perut.
Aku nengok reaksi peminat terutama yang kat railing.. Sedihnye!!
Hancur beb, punah jiwa raga... Taruk tangan atas kepala bagai.
Bayangkan jadi kat korang yang dah bertahun2 tunggu band pujaan korang, dah abiskan banyak duit dan masa, tup2 dah masuk kat tempat show, depan railing, tahu2 show kensel diumumkan oleh band tu sendiri. Nangis beb.

10 comments:

:: Wiween :: said...

Yg aku nak tgk sgt live in concert ialah Muse. Tp masa depa mai Malaysia aritu aku x dpt pi. uhuk :(

Anonymous said...

aku pun confuse tentang CD autogrf tu nanti..
Mungkin CD single beserta signature line ups SC ??????

pasal penah dengar SC nak kluar kan single...

jadi,mungkin ini...

& kalau betul..

ianya satu tanda paling RARE sekali...

bende2 macam ni aku suka pegi & dapatkan kalau boleh...

Dr. Bentara said...

apa nak buat... bukan semua yang kita nak tu dapat. Itulah namanya kehidupan.

Auk's de Nekrademus said...

normal life ah ni
sama cam gua gak
n kebanyakan yang lain
unless yg hidup mmg Tr0o abis

bagi aku family n kerja diutamakan
hobi jatuh no 8
hahaha

eddie dewanaga said...

kita hanya merancang bro... yang tentukan tu bukan hak kita.

zan said...

Kira gentle la Metallica tu. Announce sendiri konsert dorang yang tak jadi. Ye la, takkan james nak nyanyi dari hospital pulak.

Ni tetiba kansel konsert bila tiket dah beli peciter? hahaha.

Tapi organizer pun cam palat kengkadang. tak confirm ngan band, dah jual nama band kata jadi konsert..huhuhu

matakucing said...

buatlah pilihan yang tepat hehehe.

berteromber said...

biasa la...bila dah berkeluarga banyak benda lain lagi yg lebih penting dlm hidup...

rock dlm hati je la.. :D

Anuar said...

Ko memang peminat tegar betullah...
nak buek cam no?
What ever makes you happy and feel up-lifted... you should go for it.

Biasalah, nak decide tu yg susah. Choose the best.

deaf-angel said...

hehe apa korang cakap semua ada betul nye..

salam citajaya