Sunday, August 15, 2010

bila angin liar bertiup..

interpretasi Steve Harris,

macammana dua orang, pasangan tua umur dah 60an gitu, tinggal kat kampung, bersiap sedia untuk menghadapi kehancuran mereka yang akan datang. Kehancuran itu ialah peperangan gunakan senjata nuklear.

aku suka si lelaki tu tengok kat cermin, nampak diri dia dah tua, dan dia fikir ada beza ke jika dia akan selamat ke tak letupan bom nuclear nanti, ye la pasal dia pun dah memang dah tua..

cammana dorang laki bini terkenang semua kehidupan mereka, cuma sekarang nak tunggu tu semua pupus..

best kan?

first time aku dengar lagu ni tak la sampai nangis, tapi mata basah tu ada lah... The last time aku dengar lagu Maiden buat pertama kali dan aku nangis.. For The Greater Good Of God, aku kat tepi pantai duduk sorang2 tu jam...
siol je kan aku dengar FTGGOG sampai menangis? but I think thats passion lagipun tempat lak tangkap feeling.

ntah eh,...when the wild wind blows ni lagu terutama intro dia lagi sesuai untuk budak2 kecik dari most of the crap tak senonoh on tv and radio.



this is the complete lyrics.. ( cantik mamat sorang ni scan )




nak dengar gi sini..

http://www.youtube.com/watch?v=PF7s1esAptg


kalo suka beli original...


There are music fans, and there are rock n roll fans, .... and there are Iron Maiden fans :-)

10 comments:

zan said...

Panjang..2nd selepas ROAM?

SkiD said...

akan ku hayati...hehehe!! kot2 boleh tangkap leleh..

☆ lieya latif ☆ said...

mcm ni laa betol...dengar lagu sambil menghayati maksud tersirat...setengah org just dengar n suke sebab muzik or lirik yg cathcy.....bagus ar bro nie!~

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

dep...
sedih pulak kalau aku yang nyanyikan lagu tu sambil menghayati tepi tingkap...
dep masuk umah pun boleh aku tak pasan tu (hehehhe)

Ijau D. Koceng said...

yeah! minggu depan!

berteromber said...

sekali dengar dah terus menangkap...memang best...

agak2 esok dah sampai Malaysia ker belum ek?...

Dr. Bentara said...

masih berdegil untuk tidak mendengar selagi CD tak beli ;)

Portdy said...

tak semua orang boleh paham apa yang rock band nak sampaikan,

deaf said...

zan,
3rd tak salah aku
lepas ROTAM ngan TSOTC

Puput. said...

aku pon nak try menghayati gak la lagu ni..xde pantai pon tepi bukit pon jadi laa..hehe..
nice lyrics dia..^_^