Friday, October 15, 2010

amy search carik budak2 sekolah west hill primary.. dan liputan akhbar pasal wet appetite dan aob & cw

suratkhabar, newspaper.. aku suka baca, tak kesah kelmarin punya ke, minggu lepas punya ke..orang dah baca dan nak buang nye ke..aku akan ambik.



Ye la, mungkin berita ada yang dah basi..tapi yang penting aku dapat pengetahuan dan aku dapat ilmu. I believe, With knowledge, even if you are the downtrodden scums of the earth, you need not fear anyone. Orang tak boleh nak bodoh2kan kita walau orang tu kaya, atau sekolah tinggi, atau berpangkat, atau ahli politik.

Ni kat gambo atas ni aku kumpul dan pelan2 baca some great articles (yang baitulmuqqadis atas tu adalah aku nye impian nak gi) dari suratkhabar di Malaysia dan Singapura.. baik sokkabar omputeh atau sokkabar melayu.

So aku pelan2 share sini... tapi this post more on entertainment ler for this post k.

Hah, Amy Search tengah carik abang2 kakak2 dan korang2 budak2 sekolah rendah West Hill k. Apsal Amy Search kecik2 dulu tak sekolah Kaki Bukit Primary ke, Jalan Daud School ke, boleh tumpang glam eh korang haha!!





Keratan sokkabar ni, sokkabar omputeh Singapore, cerita pasal Amy Search nye konsert kat Singapura akan datang minggu depan.
Macam rasa nak pergi, tapi wallet aku cakap " forget it " haha. Takpelah... lain kali kalo ada rezeki bleh gi. Apa pun, Esplanade is so sesuai for Malay Rock Concerts, usher2 kat sana mesti terkejut nye.. Last aku pergi was for Sweet Charity and its a hell of a live show in a prestigious setting.

terjemahan bahasa pasar sebaik mungkin
- Amy Search cakap la dia harap kawan2 sekolah dia zaman sekolah rendah dia tu datang konsert dia. Dia nak jumpa dorang, dia siap ada krew kamera yang tengah buat dokumentari kehidupan dia, dia nak kawan2 sekolah rendah dia masuk sekali.
- Dia dok naval base kat sembawang zaman dulu, lepas tu keluarga dia pindah gi Johor tahun awal 70an.
- Kadang2 dia masuk Singapore main ngan Search, tapi ni kali solo dah tu headliner la kira.
- cam KL jugak la kot, ni konsert kisahkan hidup dia. Ni dia cakap versi 'updated' dari KL nye show.
- bla bla bla...sejarah lama dia, sejarah Search bla bla bla , sejarah solo bla bla bla yang korang semua dah tau... sejarah potong rambut ngan tok mat tahun 1992.
- Ni last part paling best
DIA MACAM BIASA AKAN MAKAN2 KAT ZAM ZAM , KENANGAN PALING INDAH DIA ZAMAN BUDAK2 DULU. DUK MEJA SAMA, AMBIK ORDER MAKANAN SAMA - MEE KUAH!! MEJA FEBERET DIA YANG MENGADAP MASJID SULTAN.


- Mee Kuah kat Singapore, ada orang tengok semacam, pasal its red bloody red...full of colouring...YUMMY!! haha...tapi jangan gi kedai/gerai melayu nye la...I mean ni yang Indian Muslim nye la.

Hope you enjoy this artikel aku share sini, I like it tu pasal aku tampal sini jugak.


ok sokkabar melayu Singapore smalam lak, ada artikel pasal kumpulan Wet Appetite. Hah, ni lak sekolah rendah kat mana lak? haha
Amboi... bukan main lagi posing.. Mainstream Mass Media exposure sey..good for them.
Korang nak tahu pasal kumpulan ni ngan lebih baik, korang baca kat bawah ni la...








Sewaktu aku type blog ni, aku ngah dengar ni dua cd balik..



Accident Of Birth (aob) ngan Chemical Wedding (cw) versi Japanese Pressing.
Apsal versi Jepun jugak kena grab waktu release tahun 90an gitu?
pasal tu jam ada dua lagu Bruce Dickinson yang antara paling gerek tapi punye la selenger, cuma boleh dapat kat cetakan Jepun aje.. aob ngan Arc Of Space ( mata aku bleh basah dengar lagu ni ) atau is it ghost of cain? ngan Return Of The King kat cw.
Sekarang aku perasan, yang versi re-released remastered semua ada lagu ni kot? Untung fans skarang.

Dan.... aku dengar balik..dan aku rasa...aku memang suka la ni dua album. Fantastik. Jerussalem... makdatok!!! really really inspiring song.
Dan lagu2 slow, tiap2 lagu slow semua sedappss dan lagu2 laju pun sedapss dan apa kebenda yang pendek 30 saat tu, Toltec 7, wow I like.

Dulu...1997 & 1998 aku paling tak boleh terima ni dua cd... aku tak bleh terima pasal best giler dan aku bingit pasal dalam hati aku cakap ni dua album ( dan Scream For Me Brazil ) Bruce solo ( with Adrian Smith and Roy Z producing ) lagi gerek dari XF ngan VXI haha. Siot betul la Steve Harris, Keras Kepala!! DEGIL!! UNGKAL!! But I love him still hehe. Nasib baik dah semua dah baik2 eh...
Up The Irons...

Nanti la aku review kalo senang.

4 comments:

SkiD said...

Kekadang aku pun baca gak sokkabar yg buat bungkus barang...pasal kekadang ada artikal yg best, walaupun dah out of date...

berteromber said...

Chemical Wedding best...antara yg terbestest masa era 90an...aku tengoh dok usha2 yang deluxe edition tu...kot2 ada rezeki dapat murah2..

Portdy said...

bro depp,

aku suka laa tengok lukisan derek rigg tuu , yang khas untuk bro depp

cam best gitu.

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

bro dep....
letak lagi aa gambar makanang tu bro deppppp (hehehe)