Wednesday, October 20, 2010

permutations - harga tiket dan tarikh

Sila tengok iklan ni..
Eric Clapton live 14/2/2011 kat Singapore Indoor Stadium.



Ada dua sebab iklan ni tarik perhatian aku..
Bukan aku nak pergi pun tapi dua sebab tu ialah..

1) Harga Tiket
2) Tarikh

Harga tiket - tak giler tu harga dia.. mula2 aku ingat S$399 ( kalo normal conversion taruklah 2.3 jadi RM917) tu cuma aku ingat front row standing aje.. macam kira "First To The Barrier" la gitu...
tapi aku cek tickets price arrangement for whole place yang seperti kat bawah ni..

Giler kan?



Tiket $S399 & $S299 punye la majoriti... dan paling murah $S99 kat paling atas nye level. Dorang siap segregate FAN CLUB section lagik.
Eric Clapton ni mahal giler sey dia punye value...

Aku pantau ni pasal berita angin macam dah jadi konfem aje Maiden akan main kat Singapura February 2011.
Jadi kalo katalah dorang main kat Indoor Stadium, boleh gauge la jugak kan cammana pasal chances are, aku cita2 nak bawak love ones aku kalo tak clash ngan apa2 lain2 schedule, so maybe tak mampu beli tiket mahal, apa ada rembat je la..

Tapi...kalo further away from stage pun, Maiden skarang tiap2 show akan pakai jumbo screen kiri kanan stage, so far ok cuma kat gig dorang Valencia Sepanyol 2010 tu hari kena kutuk sikit kat forum Maiden pasal screen rendah sangat, tapi tu pun pasal tu show kat tempat parking kereta.

I am passionate about the music I listen to, so forgive me kalo benda2 gini, sangat aku prihatin. Contoh, bila Zan ceta drummer Search kat Triple Trouble tu hari was like Exist guy, aku terus macam...oooo collectible.
Ni serupa masa Lars Ulrich sakit perut kat Donington tahun berapa yang Dave Lombardo takeover, korang tahu tak bootleg tu show terus jadi pencarian peminat2 satu dunia termasuk aku bila news keluar kat internet.

TARIKH lak..

Kalau betul khabar angin dan gossip2 yang ada sekarang, sampai ada peminat kat Eropah dah mula buat planning nak tengok Maiden kat tempat2 baru, Iron Maiden akan perform kat Singapore February 2011 sebelum Australian dates.
Kalau katalah betul 17hb atau 18hb kat Jakarta dan 19hb atau 20hb kat Bali, dan ikut peta laluan Ed Force One sehala je takde simpang siuh dari Eropah terus gi Australia...
maknanya Singapore dates ialah maybe 13,14,15 hb Feb. Tolak tak mau saing ngan Eric Clapton, maybe 13 atau 15.

So... untuk peminat2 sejati Maiden... bak kata perpatah..
Failing to Plan, is Planning to Fail hehee...

kalo takde takde lah, tapi kalo ada.... siapkan payung sebelum hujan.

4 comments:

Takilala said...

kalo ada aku pegi Deaf...jumpa di sannnaaaaaaaa!!!!

Come on Irons!!!

Portdy said...

kalau macam ni layan dvd je lee

berteromber said...

kalau tiket mahal camgitu...aku jenguk kat tepi tambak jer la...heheh..

yemzii said...

Aku ingat mahal pasal itu hari valentine dah,kalau ada balak nak belanja awek dia..takkan nak komplen, konfem kena reject