Saturday, October 9, 2010

\m/ nye soundboard bootleg serupa release akan datang, dan sewaktu ngan nye

the king is dead, long live the king - ronnie james dio that is.
STANDBY lagi satu post huru hara, tapi aku try to remain in topik walau termasuk Malaysia Cup 1977 nye gambar. Harap korang boleh paham apa aku bebual k.



ekcueli post ni kali nak cakap sikit pasal release2 dio akan datang terutama yang donington double cd yang ekcueli ada versi soundboard bootleg pasal dah keluar kat siaran radio BBC etc etc etc..
So aku akan buat numbering kat tiap2 paragraph bila agak tukar subjek sikit k.

Jadi..kita start dari mula...

1)
so the king is dead , long live the king, aku decide pasang balik lagu2 album2 Dio kat mp3 aku.. pegi balik keja dalam tren, bas, jalan kaki boleh dengar,
so dari koleksi aku, aku convert to mp3 album2 Last in Line, Dream Evil & Locked Up The Wolves ( yang kalo korang nengok blog Zan dia baru tangkap cd depan pun ada gambo wolf jugak ).
So ingat saje je tampal foto letak sini, sekali la, aku ngan flip2 sokkabar singapore ngah ceta pasal stadium kallang nak roboh buat baru, so taruk gambo Singapura lawan Selangor Malaysia Cup 1977 with the scene Spiderman Arumugam was defeated by a header from Dollah Kassim from a freekick in front of 65,000 fans.
Dan Zan (lagi sekalik), baru cerita pasal Malaysia Cup zaman dulu2 yang best2 tu kat blog dia jugak.





2. Bila aku dengar balik lagu2 ni kat mp3, aku was like.. my life passed by before my eyes gitu. Aku boleh ingat, kat mana, umur berapa, camna kehidupan aku bila dengar kaset sekian2, bila beli atau pinjam kaset..( sebelum upgrade semua jadi cd bila dah kerja ).
Last In Line, tak yah banyak colok.
Best giler dalam macam2 style lagu, lagu2 epik - last in line, egypt, lagu laju - we rock, I Speed At Night dan antara lagu Dio paling aku suka sekali - One Night In The City!!!
Dream Evil - Aku nye feberet Dio album la, dan rambut Craig Goldy jadi pujaan ku haha, walau dalam angan dan mimpi aje la. Anyway, aku akan pilih ni album dari Dio Album Number One yang ramai orang suka giler.
Lock Up The Wolves - Ni zaman dorang tak popular la, tapi.. mana aku ambik pedulik tu semua...ingat lagik aku beli kaset ni..aku suka sangat inlay dia, ooo ada dua tiga lagu yang is so very nice.
So aku was like dengar2 balik...and I still like these albums so much... Nanti nak keluar boxset kan tahun depan? so proper packaging? with proper inlets? hopefully and of course improved sound


3. Photo book Dio, aku tak order la, sibuk2 tengok aje...tapi its for a good cause kalo beli pun, sebagian harga pembelian disalurkan kat Cancer Fund.

4. Bootleg 16 cd boxset tahun depan - YES NI AKU TUNGGU!! .. Boxset bootlegs beb, so...katalah 8 show.. katalah dari tiap2 tour Dio buat?
holydiver tour, last in line tour, sacred heart tour, DREAM EVIL tour!! ( ni aku nak sangat pasal lagu sedap2 ), Lock Up The Wolves tour ( ni pun gerek aku rasa setlist tour ni ), dan of course later ones cam Magica..
maybe Rainbow era pun ada kot.. ntah tapi mesti best ni boxset.
Seems aku baca mana ntah, Dio punye first rehearsals sebagai band ngan Jake E Lee pun ada rekodings dia lagik? so konpem Niji & Wendy Dio ada banyak benda nak release la. dvds la apa la.. illustrated lyrics book ada mentioned jugak.

5. so ni bulan November ni released kan?



Untuk korang berminat, kalo ikut setlist yang dalam berita2 rock internet dah tulis, aku rasa ni adalah sama source ngan soundboard yang siaran radio BBC main untuk pendengar2 kat England zaman tahun2 tu...
Bad news - Maknanya 1983 takde Evil Eyes, Maknanye 1987 takde We Rock, takde stand up and shout walau 1983 ada, dan paling macam siol takde feberet Sunset Superman.

Good news, banyak lagu2 best, dan ada hidden treasures gitu tau... Last In Line 1987, ada temple of the king walau kejap je... tapi korang jangan percaya sangat ngan setlist yang cd akan keluar ni pasal ada lagu cuma teaser je... Startstruck 40 saat aje, Children of The Sea 1987 tu kejap je tapi what a spectacular version, dah jadi lagu baru dah...Stargazer pun jangan berangan full version...

Cammana aku tahu, pasal cam aku cakap, ni semua rakaman bootlegs popular dah pasal Soundboard, tapi mesti nak ada original la kan, mesti dah basuh kasi lagu makin sedap.
OK sapa berminat...ni dia soundboard dari siaran radio BBC.

Donington 1983 Dio - http://www.megaupload.com/?d=ZN97TOQM

Donington 1987 Dio - http://rapidshare.com/files/369070496/DDFE87.rar

Enjoy the soundboard BBC recordings....

5 comments:

Dr. Bentara said...

boxset tu memang menggiurkan... buku foto alamak.. masuk K punya harga dah tu huhuhu

berteromber said...

baca citer ko ni buat aku teringin nak dengo semula Lock Up The Wolves...dulu aku tak suka...the new dio band ni dah jadi mellow...tp kalau dengo sekarang selepas 20 thn..tak tau la pulak camner...

boxset tu satu hal....aku dari dulu nak cari sacred heart tak dapat2...

SkiD said...

Ooo Kallang nak roboh ke?...Stadium Merdeka tak jadi lagi nak roboh...

Takilala said...

Tone suara Ronnie mmg best la.

gayour said...

gua ada dio live at monsters of rock donington park 1983. setlist -
children of the grave - 6.28 stargazer - 3.52 (vivian menyolo ontah apo2 ntah! jahanam lagu ni dia kerjakan )
heaven and hell -11.04
man on the silver mountain - 3.30
starstruck - 0.41

lagi satu dio live at hammersmith 84. setlist;
heaven and hell - 8.21
man on the silver mountain 4.04
long live rock n roll - 3.35

masa ni baru rilis ' last in line' banyak lagu dari album ni diorang main, we rock, don't talk.., one night in the city, stand up and shout, mystery, last in line temasuk egypt (the chains are on)

wake up from your DREAM EVIL!