Thursday, May 3, 2012

hirman kau cinta & art fazil

aku selalu lupa dari tahun lepas nak cerita pasal satu cd ni. Tu hari aku belek2 sokkabar melayu Singapore then aku nampak artikel pasal Art Fazil marah-marah ni terus aku korek2 dan jumpa balik cd Hirman ni.

Ni cd is by a male songwriter/singer/performer named HiRMAN. Judul CD ni dipanggil Kau Cinta.
Ni sort of like folks songs , poetry songs gitu. Jenis2 lagu berpuitis dan bentuk ketuhanan gitu. bila aku dengar sample gezek cd ni first lagu Jika terus aku beli pasal memang bagus pada selera halwa telinga aku. Samada album dan lagu2 dalam album ni dapat sambutan, aku tak tahu, hopefully people on the street is aware, because its good.
ok, truth be told, the first thing that caught my eye bila ku pergi kedai nampak cd ni is track no 6 pasal Art Fazil main gitar karen untuk lagu Landasan. First time dengar lagu ni, boleh? aku teringat Chris Isaak kat lagu ni. Selenger sey aku. " Marilah bersama menuju ke sana, marilah bersama pulang kepadanya. ".

Very impressive lapan2 lagu liriks dan melodi semua by Hirman himself. Lama tak dengar, ni dengar balik, aku masih suka. Rahsia Hati Ku is beautiful. The song Mata is like 4 lines " kan ku berikan mu mataku, tak ku mampu melihatmu butalah ".


3 comments:

Iaryylr said...

wah, tak pernah dengar lagi ini :)

berteromber said...

sayangnya...aku tak pernah dengar pun nama mamat ni...

btw...kebetulan baru je keluarkan dari gobok kaset solo omputeh Art Fazil untuk di dengar semula...nanti bila2 aku buat entri...

Eva Talya Redd Rohim said...

I don't get you.
Why the hell Si Art Fazil nak marah-marah?

Urm...