Monday, October 7, 2013

Grapefruit dan Gossip tepi tingkap

Greetings and Good Day, Good Evening..wherever you are..
(cammana si Aci suka mengait kat kelas belajar speaking london Mind Your Language tu sebut? Si Jammila tu? Gadd Evening..)

ni Grapefruit...aku tengah kemaruk makan buah ni... Melayu panggil ni apa? Grapefruit=Buah buahanggur? tapi aku cek tenet nye encik Google dia cakap melayu panggil ni buah limau gedung. 



Cehhhhhhh
Boleh nampak kan? ni dua kali tau aku snap limau Grapefruit ni masa nak makan...
Satu kat Singapore, Satu kat Malaysia...
Semangat dokkk.... Cina panggil ni JIAYU!!
Kalau tak kurus aku tak tahu nak cakap AAAAPA!!!.  Hahahahaha.

Wakaka....Siot je aku ketawa sorang2 siot depan komputer...Siak je kan....


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ok ok, serious... tukar topik...
Ni untuk sapa2 minat Maiden ke, minat gi konsert rock ke, dan jenis tak kesah la, duit cukup2 ngam2 nak tengok konsert rock je duk tido kat airport, ikat perut nye jenis ... hah sesuai la...

Ok, ni la aku simpulkan apa gossip hangat sekarang dan pendapat aku jugak...
pasal sikit lebih kurang ia melibatkan aku jugak la sebagai peminat yang memperbodohkan diri buat benda sia2.

-Maiden umumkan Maiden England Tour dah habis lepas show Santiago Chile berapa hari lepas.
-Tapi...Jepun...hah...ni sejak Tsunami awal 2011 tu...Jepun masih takde show Maiden kan?
-Desas desus memang kuat Maiden akan gi Australia.
-Jadi logik kan? Jepun - Australia...
-Jadi....rantau kita ni kat tengah2 laluan kan? 

Tetapi...
- Maiden dah umum Maiden England dah abis..
- Maiden dah mula tour Maiden England ni tahun 2012 tau, kalau dia sambung 2014, walau untuk rantau ni je....dah masuk tiga tahun gitu...
BAND KABARET ke hapa asyik tour main lagu lama je kan???
Aku peribadi sebagai peminat nak Maiden duk diam2, buat lagu, rakam lagu baru dan tour album baru...
Memang syok tengok dan dengar Maiden main lagu2 lama2 kat tour sejarah dorang,
tapi....Maiden ni bukan band nostalgia, Maiden bukan band kaberet...ulang2 main lagu2 80an 90an dorang, Maiden relevan untuk masa ni, sebab tu kena ada lagu baru...
Sebab tu aku suka tengok band2 melayu dan jugak yang go solo, buat album baru....

Tapi gossip jugak mengatakan Maiden 2014, akan main festival kat Eropah, saje je, tak mau kejong kot nanti lama tak main live.
So apa tema? Takkan Maiden England lagi? kalau tema lain ke hapa ke,
jadi kalau gitu, logik la dorang sambungkan sekali ngan rantau Asia dan Australia kan?

OK Sekarang cakap pasal Soundwave kat Australia untuk 2014.

Ni senarai dia so far...


- Apasal Gossip cakap ada satu lagi headliner?
- Apasal Gossip cakap ada Metal Stage? 
Maiden pun dah pernah headline Soundwave pe...
tapi...takkan Green Day ngan Maiden nak clash kan??? 
ok katalah Maiden main tour sendiri tapi ok ke clash ngan jadual Soundwave, peminat budget semua seciput, mahal giler wooo nak bawak Maiden, promoter mesti kena fikir kan...

Soundwave ni gerek, aku tak bedek, aku strongly rekemen sapa2 nak tengok band omputeh main kat suasan festival pergi Soundwave ni,
Satu hari je, kat tempat besar giler, ada lima pentas, penonton dalam 40,000 atau 50,000.
Tak semua orang akan berkumpul kat satu stage masa yang sama jadi memang alrite la kalau korang pilih band2 korang nak tengok ikut jadual korang sendiri, dan waktu rehat korang sendiri..
Dari kul 11 gitu sampai la headliner main kul 8 malam , 9 malam gitu.. headliner main 2 jam la gitu.
Best....

Kalau cam kita dari sini, carik la tiket budget airline murah2....tak kesah la Air Asia ke, jetstar ke hapa ke, janji sampai....
Ermmmm.......cam orang cam aku kalau aku travel sorang, aku tido airport je, lagipun pengalaman aku pernah sampai Australia, pegawai immigresen dah tanya aku duk mana? tu jam kat Melbourne, aku tak mau kantoi, tapi tiket Iron Maiden semua aku dah standby nak keluarkan sebagai bukti ngan tempat2 aku nak pergi tengok siang hari, cuma aku takde bukti nak tidur mana lagi tau tu jam...
So nasib baik immigresen tu cakap " ok, taruk email kau cukup "... Selamat.

Ni aku cakap la pasal kadang2, immigresen dorang pun tengok la, malaon ni masuk negeri aku ni ada duit ke hapa ke, nak buat hapa ke, 

- ni aku cakap je la untuk orang budget cukup2 cam aku je la... aku dont give a fuck what people say, janji aku tak susahkan orang sudah.

Tapi terang2 kalau aku gi sorang, atau tujuan nak tengok konsert rock ngan siang hari pergi museum ke, jalan kaki seluruh bandar ke, pada aku ok la kalau aku "rough it out" kan..

Lain la pergi ngan love ones, hah gitu lain kira la...

So.....  ni aku nak cakap...

Katalah, Maiden tiba2 announce awal 2014 main kat rantau ni ke, main kat dekat2 ngan rantau ni ke setakat naik budget airline ke....tido airport ke...
ermmm start save duit la sekarang... bawak love ones korang...tunjuk ok ni la yang band yang membazirkan duit korang, tapi....buat hidup korang berseri, buat korang sapa korang dari budak kecik sampai dah season haha.

Tapi hati aku cakap, Maiden akan masuk studio lepas ni, buat album keluar hujung tahun 2014, awal 2015 dorang buat World Tour mula kat Asia dan Australia, sebelum gi tempat lain...

Tapi kan? korang tengok Soundwave nye tahun 2014, alrite kan? ok la sapa minat Green Day, Avenged Seventhfold, mesti happy nye..

Ada Alice In Chains, Megadeth, Testament... ok la cam2 jenis band rock, ada main metal ke, grunge ke, alternative ke, apa je la....berseri la gitu...tak suka, gi duk relak2, cam aku, datang nak petang je, siang hari aku gi jalan2 kat bandar, band semua aku tak minat haha.

ni belum abis tau senarai, ada lagi band lain....

Sekian, saje share ngan korang....Gossip Tepi Tingkap..


7 comments:

Adi Herman said...

Perghhh ada Alice In Chains tu dalam senarai festival tu...

Ijau D. Koceng said...

"...bawak love ones korang...tunjuk ok ni la yang band yang membazirkan duit korang..."

hahahahahaha~

Rafi said...

Teringin jugak nak travel sorang2 mcm bro dep buat..kalo taktau tempat sana,kena ringan mulut la tanya org ye tak?malu bertanya sesat jalan..

metal brain asylum said...

limau gedang, adik beradik dgn limau barli. avenged sevenfold headliner? wow,kalah megadeth.hehe

berteromber said...

megedeth tak cukup kuat nak jadi headliner...heheh..

MOHD SHAFID BIN RAHMAT said...

Ada rob zombieslaa. Mana pulak PS2 aku nak dengar lagu Rob Zombie.

dilabangiWORLD said...

ni macam specis limau BALI
lau kat tempat aku panggei ini
tapi size kocik yo
limau Barli tu bossar dep