Monday, November 10, 2008

Lat: Keluarga si Mamat - cetakan pertama?

Click all photos to enlarge



My better half tu hari mention pasal buku aku masih simpan ni, hellfire kat multiply dia baru sebut pasal buku ni jugak..
so aku rasa sesuai kot aku taruk ulasan review aku kat sini..
pasal dah lama aku tak cerita pasal koleksi Lat cetakan lama yang aku masih simpan,

last was the old print of Kampung Boy yang kalo korang beli edisi baru dah takde bapak dia tempeleng dia sampai dia tergolek bawah tangga..ok je pada aku, tapi untuk orang skarang, ni kira violent abis kot?
http://deaf-angel.blogspot.com/2007/04/lats-kampung-boy-budak-kampung-original.html
ntah ada lagi ke tak fotos2 kat situ dah lama dah..


So ni saje je aku snap2 pakai henpon sikit2 dari koleksi lama ni, pasal Mamat ngan Yati dulu ler, lain kali senang pasal Epit dan lagi satu awek yang Mamat Syok Sendiri- Mastura hehehe. Hope korang maybe try carik ni print atau beli yang baru nye print.. tapi lama2 cetakan lagi klassik ler.


Mamat pes time jumpe Yati...korang kecik2 ada cam gini tak?


old print, kertas dia dah kuning2, dah koyak2, pudar2...aku lak tak tahu jaga...abis krepot. ada koyak sikit dan ada dah tercurai jugak..sigh.


the older I get, the more I find these hilarious



cam Asterix, aku suka katun2 latar belakang dia tunjuk askar2 Rome patah2 lebam2 kena bantai, kira supporting act kat komik strip tu ler
sama ngan keluarga si mamat ni, kawan2 dia kat luar pondok tepon tu yang buat gamat..
betul2 cam zaman aku membesar dulu2..



bribe



these two are laugh out loud funny...S.S!!




lagi..





lagi sekali yang kat luar pondok tepon yang buat kasi hilarious..siap joget
donny osmong dan dolah







epit also involved




aku tak tahu cetakan lain, tapi yang ni first dan last strip is Mamat ngah jualan tepi jalan dan kereta mercedez tu datang...
tapi ni kali boleh nampak dia menggeletar muahhaahah


lain kali sambung...strips yang featuring EPIT is superhilarious

1 comment:

Anonymous said...

Keluarga Si Mamat memang kelakar........

dia ngan geng dia ..

itu aje..

aku slalu rasa yang Mamat Dato Lat story ni adalah ..


brader Mamat Khalid ketika kecil...