Saturday, December 6, 2008

pre-raya korban n ross the boss

minggu lepas, kawan sekerja aku, guard dari bangla, last day dah, dia nak balik Bangladesh.
So masa salam2 (ayam cakap ngan itik) farewell tu dia ceta ler, dia bertahun carik makan jauhhh di rantauan, dia ikat perut, tak belanja, majoriti gaji hantar balik kampung.., tu ah dia dah bleh balik kampung buat sementara.
Tapi aku paling salute bila dia cakap dia dah rezeb satu ekor lembu untuk raya aji ni. Lembu tu nanti dia korban untuk orang2 kampung dia..

Dua tahun lepas fotos suasana korban kat sg, ada tu banyak kat 'gambo photos korban' or something nye label. Tapi ada kot gambo dah jadi 'error'.

Also apa aku tahu contoh cam kat Cambodia, kalo tak orang luar buat ibadah korban kat sana, rata2 orang2 islam kat kampung2 pendalaman tu..( kampung Chiam or something ), setahun tak sekali makan daging..
so tu ah beza dietary lain2 tempat dan motivation lain2 manusia. Korban comes in many ways \m/

Last year fotoshoot suasana korban kat msia
2008? err..hahaha...takde kot aku nak gi ambik gambo, dah la aku malas nak tolong haha, buat menyibuk je,...tapi kalo ada tu ada la haha..


So selamat hari raya aji dimana anda berada..

Meanwhile...Seventh Ross The Boss of the Seventh Ross The Boss huhu... at longggg last I am able to get one copy albeit its just the normal version. What to do, sacrifices and priorities ahaha.


Ross The Boss - New Metal Leader

Black clouds on the horizon
Great thunder and burning rain
His chariot is pounding,
I heard the heavens scream his name.




Review lepas raya....somewhere in time

5 comments:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

dep....
esok raya haji. selamat hari raya dep. hang korban apa taun ni? esok mesti penuh halaman ni dengan gambaq daging, lembu., kambing no. aku tak taw lagi nak gi mana. nak shoot gambaq lembu ni aku kena pi masjid lah gamaknya. kalau tak gi kat pasar dading yg disembelih ada lah no

:: Wiween :: said...

salam aidiladha my big bro.. cet sempat plak dia tunjuk gambo piring itam Ross the boss dia.napa aku mcm x penah dgr nih?? agagga :p

berteromber said...

fuyoo...dah beli eh ross the boss...aku download pun jadi la...hehe

"selamat hari raya aidiadha"

Anonymous said...

KASI REVIEW WEII..AHA SALAM EID ADHA DEP

eddie dewanaga said...

salam korban brother...!!