Monday, December 10, 2007

mim alif hah alif lam

Pertama skali, skarang aku type ni nak midnite, aku rasa saat ni, ada la lebih kurang berpuluh2 ribu, mungkin ratus ribu? ( takkan jutaan eh? ) peminat dan pendengar Led Zeppelin semua tengah online, pasal dalam berapa jam tiga members yang masih hidup + anak John Bonham akan buat reunion show kat London ( umur ada yang dah 60+ hehe ), dan semua termasuk aku tengah tunggu live telecast nye reviews dan setlist. Aku bukan biggest fan Led Zep, tapi sort of a number of their songs ( maybe 40 lagu? 50 lagu? ) aku betul2 suka yang lain dengar2 gitu je, dan dorang lagi satu band yang generate the music soundtrack of my life for the past two dozen years gitu. All My Love ranks untuk aku as the best family oriented song ever. Yang last part lagu tu ada " I get a little bit lonely, just a little bit lonely.." Pada aku sedih sangat. Ni lagu penyanyi dorang Robert Plant tulis untuk anak dia Karac yang mati eksiden time umur 7 tahun gitu kot. Ni kira lagu cam Tears In Heaven ( Eric Clapton ) ler.
Led Zep ialah one of those bands aku ada every studio song dorang recorded on official cds, pasal aku beli both box set gitaris dorang Jimmy Page gi buat remasters 1 & 2. Kotak pun dah kena makan anai2 dah. OK ah, bebual Led Zep lain kali, takde gambo aku petik koleksi aku skarang ni untuk Led Zep so tak best lak nak borak


moving on...



Aku tak gi la show2 gini unless bleh afford dan ada time , tapi..Korang nengok harga seats dia yang best2.
- Police - 4th Feb 08
Standard - S$600, S$400, S$200, S$148, S$98
- Santana - 18th Feb 08
Standard - S$350, S$230, S$130, S$90

Police sampai $600? giler sey. Dapat naik stage nyanyi2 ngan Sting ke?

Also this show We Will Rock You yang ni not bad, musical semua guna lagu2 Queen, tapi tiket pun semua main seratus lebih je yang best2.. Tapi konpem best ler, kat Esplanade! Sound power, kalo rock, lagi bergegar flooring, time yang aku gi Semangat Zaman nye gig tu, opener si band Rosli Mohalim sampai ending Semangat Zaman nye artis2. Sound maintain.

No comments: