Friday, February 22, 2008

kdhr- Gaji first kopek & badge live in uk

Aloha..

Korang semua ingat tak dulu2 masa korang pertama kali kerja sepenuh masa, gaji pertama korang dapat.
Apa korang buat eh? masa kemas2 barang aku, aku jumpa balik dua item.

- patch yang aku beli masa dapat gaji pertama aku last century dan
- jugak badge Helloween Live In UK yang aku dapat pada tahun 1989 kot? dah lama eh, tapi badge ni masih in excellent condition.
Aku tahu aku tak buang ni dua, cuma misplaced. So happy jumpa balik ni dua item.






AC/DC Moneytalks nye patch. Aku beli ni kat LaVanita Peninsular Shopping Center lepas aku dapat gaji pertama aku in the 20th century, skarang dah 21st kan? wah..lama dah haha.
Patch ni dan lagu ni sendiri cam symbolic kot untuk aku, ye la dah keja, dah kena pandai2 sendiri. Tak bleh harapkan sapa2 sangat lagi.




Live In UK nye badge, hehehe sapa sini tak pernah dengar ni album eh. Zaman tu zaman kaset. Best of the best ni live album, short and sweet. So adakah aku akan pergi nengok Helloween this Sunday? baru lepas nengok Iron Maiden, mesti kasi cool...dan mungkin aku lepas ni selain nak nengok Maiden lagik sekali, mungkin aku cita2 nak nengok X Japan ( dorang pun dah reunion jugak ), band2 lain tu - dapat pegi ok, tak dapat pegi dah tak heran. Tapi, takde peral aku nak pegi Helloween ler hehe.

Aku harap epic song lagu panjang, dorang main Keeper Of Seven Keys instead of Helloween. Dan at least two ballads la, Tale That Wasnt Right ngan Forever And One. Mesti best giler nye Helloween bawak ballads ni macam kat Fort Canning open space di bawah bintang2. Tapi I think Sole Survivor nye lagu dah kena drop dari setlist untuk Japan nye shows last few days. Boringggg...

2 comments:

zan said...

Helloween..antara band2 yang aku nak tengok gak. Walaupun lepas era emas dorang (kiske + hansen), line up ni pun aku rasa ok kot..
Erm..kalau dorang main lagu "eagle fly free", bangingkan untuk aku sekali ye? Sebagai ganti akan aku kirimkan salam kau dekat "lukather"..hehehe

deaf-angel said...

line up ni ok jugak ler. Cuma orang2 cam aku ( mungkin ko jugak ) membesar ngan Michael Kiske nye zaman, tu yang payah sikit nak adjust.
K, hope u enjoy the TOTO gig Zan, aku excited siak baca reviews dorang skarang baru lepas Mexico. Reviews semua power2 Toto nye current tour.