Sunday, February 17, 2008

Maiden Perth (part viii) - Shopping & Sunset

Perth ni bukan tempat shopping, tapi terkopak jugak. So ni semua Hay St, Murray St. Yang atas ni macam medieval nye lane and building gitu. Lawa. Ingat apa, rupanya dalam kedai2.. Building ni opened 1937 gitu.. Memang dorang fetish kot benda2 gini, mana2 pegi nampak. Celah2 gitu tau2 ada wayang nye tempat. Quite a number jugak kedai gini.. Gunting rambut.. Kat Spore kalo korang gi kedai mamak ke, kedai melayu ke, ok la average kita taruk $10 ke $9 la. Kalo JB, korang gi Wong Ah Fook sana yang mamak india barber semua ok la 10RM, kalo kedai2 melayu kat Larkin taruk la 8RM ke 9RM. Korang tau...kat Perth nye shopping district ni Hay St, Murray St ni, adult is $17AUS siot. Dah berapa kali ganda tu...So korang bayangkan standard of living kat Perth ni. Ni baru Perth, kalo Sydney gitu, mau lagi mahal kot. Aku ingat aku nak belajar gunting rambut la gini macam. csntik tau kawasan ni.. Ada Pancake Day Siap ada bagpipers gitu. Pancake Day ni significant dia, kalo korang beli pancake yang dijual, wang tu disalurkan kat orang2 susah. Cam kita jugak ada kumpul2 dana gitu. Masa main ada satu orang cek cek gitu kat serombong dia, ntah apa dia cek. ( gambo2 orang buat pancake nanti aku ceta part makan k ) Ada dekni busking gitu..kecoh beb. Ni Harbour Town. Naik bas percuma bleh sampai..Dah lupa apa color, Yellow kot. Ni kedai semua $10> Satu2nye kedai yang aku tengok ada jual macam2 Iron Maiden nye cds. Tapi semua cd biasa ler, nothing special nye. Ni lak try ambik gambo sunset kat swan river. Aku tak tahu apsal, tapi aku ada dua kawan melayu pernah sampai Perth. Satu cakap - Perth nye residents paling best dalam dunia dan Perth tempat best. Dan dia pernah pegi banyak tempat dah. Satu cakap - Perth best holiday dia pernah pergi, padahal dia dah sampai Mesir, LA, Las Vegas dan apa2 lagi la dia dah sampai. Not bad la kira ni Perth eh. Tapi memang la, aku kagum siak orang naik bas greet driver, turun bas cakap thank you . Semua cam courtesy , tak kelam kabut. Best siot. Sapa tahu eh, lain kali ada rezeki, bleh nengok negeri omputeh lagi ek. Before this aku tak pernah sangka bleh sampai tempat omputeh cam gini, tapi sampai jugak. Ngan better half aku lak tu. Siap nengok Iron Maiden lagi. Beyond my wildest dreams ni semua. Life ni so unpredictable. Here I stand all alone Have my mind turned to stone Have my heart filled up with ice To avoid its breakin twice Thanks to you, my dear old friend But you cant help, this is the end Of a tale that wasnt right I wont have no sleep tonight Skarang ngah dengar lagu ni.. I wish Helloween play this ballad live next week.. Mesti pengsi nye \m/

No comments: