Thursday, February 14, 2008

Maiden Perth (part vi) - jalan jalan

Enjoy some random photos of Perth k. Jalan2. ni opis2 dia gitu. Ambik dari padang besar tu. Airport dia macam Subang kot? macam Paya Lebar gitu kot? MAS cammana ek? Sapa tahu lain kali ada rezeki nak naik MAS lak. SIA alrite tapi sempit siot Maklum peasant seat. Tapi kalo iklan, nampak cam best je eh. Naik kapalterbang ni kan, cam naik bas express je. In fact lagi tak rasa lagi. Best lak hehe. Tapi 'baca2' jangan lupa k. (I mean baca ayat2 suci.) Anyway kawan aku cakap best tak? aku cakap ok ler 4jam40minit, dia cakap wah lama eh? pasal dia pernah naik kapalterbang tapi Sg-KL. 45minit je. Ala...naik bas sua la setakat Sg-KL-Sg je. Tapi dia nak try flight kot. Skarang ni pun harga makin murah kot pasal dah ada budget air gitu eh, tapi naik bas tetap the best. Biar semua orang naik plane. Aku sorang naik bas, so aku bleh conquer satu bas!!! Anyway aku dah cerita belum? CNY ni, korang gi KL naik bas kat Spore, 24seater harga tiket $60!! siot eh cekik darah siak. Cuma 3rd day CNY baru harga turun balik $29 gitu. So korang naik dari Larkin, so save. Tapi jangan mimpi nak 24 seater pasal semua full so korang naik 40seater tapi kalo bas baru alrite kan. OK la, peak period harga jack up about 30+RM je. Dah kira murah tu. Aku tanya kedai Alisan apsal CNY je mahal giler tiket, dia cakap yang naikkan bukan bas companies tapi owner bas2 tu pasal tak semua bas tu companies tu punye, bila CNY dorang kena mintak banyak bas tambahan pasal demand tinggi giler, jadi owner2 bas ni supply bas dorang kat companies2 la. ntah betul ntah tidak. Strict eh kat airport. 911 nye hal. Mesjid, aku snap masa dalam bas gitu. Tapi tak gi. Burung yang banyak tu kat tepi swan river. Tram gini more untuk tourist2 jalan2 gitu. Kena bayar ler. Tapi better korang put some effort belajar naik bas public. Lagi enjoy. Bas double deck ni pun tak salah aku share satu tiket ngan tram gitu. Tengah hari buta pun ada orang jogging2 gitu. ni foto nak describe cammana eh? skyline ok kot? tapi semua pendek2 gitu eh....apa pun layan..matahari nak naik. Anyway test optical zoom sampai 15.3x hehehe. Wa demo ok. Ni mostly aku pakai lumix f30 yang kaler hitam tu aku dah lama tak pakai. Beli secondhand punye je. Satu benda eh aku nak try pakai DSLR tapi tak bleh pasal kos dia tinggi sangat, so aku lepaskan gian ngan pakai F30 pasal ada sikit2 feel dslr. DLSR ni mahal giler siak body dia je dah berapa, belum beli lens lagi tau, nak2 orang macam aku giler long zoom nye lens, ntah berapa sey harga, so aku forget it. Pakai ni pun dah ok la. elok je pasal 1st owner tu pandai jaga so bila aku jumpa dia kat Jurong aku nak nengok dulu, dia masih simpan kotak ori lagi, terus aku beli dari dia. Puas hati dan tu pasal kadang2 kita tak dapat beli brand new, beli 2nd hand untuk barang2 gini pun best. Normal photo. Snap one more time with maximum 15.3x optical zoom. Best giler eh. Kalo korang dah pakai kamera bleh zoom jauh, pakai kamera zoom 3x gitu cam kekok. Aceh ceh ceh wakakakaka. Next two is in English. Why? Just in case the relevant parties see the photos - They can wake up the idea. Hallo..construction site please wear PPE la. At least dont wear full PPE wear helmet can or not? Climb ladder somemore. The other one more worse, the concrete bucket ( fullamak wa tak caya wa pakai ni macam nye words siot wakaka ) brought down from such a tall height and one of the man receiving it never wear helmet? crazy rite. Sekali one time hit the head, go Perth Hospital instead of headbanging at the Iron Maiden gig :-) I havent go into the shorts yet. Wrestling is it wear shorts? Nak ketawa siak aku nengok mat salleh ni. Dorang pun ada sikit wire short jugak eh. This is the Perth Concert Hall.. There are a lot of beautiful old buildings in Perth. Wait I share if got time k ( Nanti aku kongsi kalo ada waktu eh ).

No comments: