Wednesday, March 5, 2008

kenangan seorang 'personal live fans recordings' collector

Wa ada website baru buat!!

Late last year aku dapat email dari seorang pompuan dari Austria, mintak dvdr Maiden Digitised 2.



I can gurantee, by the time I go thru all my fans live recordings, on audios and videos, lossless cdrs and dvdrs, a lot of them are damaged, and gone forever..


Dia cakap dia takde yang ni, dan dia dah tak bleh carik mana lagi dah. Aku last la kira dia mintak. Aku cakap, I also dont know where is my copy and if its still copyable ekeke. Aku pun tak tanya apa dia ada nak trade ngan aku. Tapi email dia cam reflect dia live collector jugak.
I feel bad, tapi what can I do. Aku hope dia dah dapat that dvdr.

What the hell, aku dah stop kumpul dan exchange Maiden live recordings since tahun 2004 gitu. Maknanya aku nye old website masih floating around in cyberworld ekekeke. Ntah mana Maiden Digitised aku semua pun aku dah tak tahu. Kalo jumpa balik pun maybe semua dah rosak. sigh.


Aku memang nak susun balik semua koleksi muzik aku, baik originals official releases dan terutama, especially, live recordings dari peminat2 satu dunia.
Niat nak compile, bersihkan, check mana rosak mana masih bleh main, dan buat website baru.

Ye la, lain kali aku kata nak jual semua koleksi aku ( maksud aku cuma official original releases je k, aku tak berkenan orang jual bootlegs atau buat any form of profits tentang koleksi dia, nak trade, ok kita trade kalo aku takde something ko nak, just too bad my loss, kalau nak kasi, aku ambik for free, tak mau buat untung, basically orang yang kumpul the live fans recordings semua hardcore fans, kalo tak mau kasi atau takde time nak trade, thats too bad je la, the one who have the item have the right nak kasi ke tak nak kasi pasal there are cases, orang dah dapat sesuatu item, the next thing dia pegi duplicate and jual kat orang lain atau masuk sampai ebay, so tak bleh reach agreement ke hapa ke just forget it, money and profittering should not come into the picture ) kat EBAY ke hapa ke, senang sikit dah ada reference hehehe.

Dan maybe just maybe, kalo kata nak trade balik live recordings..pasal aku ada jugak Lossless Maiden live recordings and other bands, dan jugak video recordings Maiden yang mungkin ada newer fans carik dan nak trade ngan aku.


Aku rindu emails dan buat kawan ngan strangers dari Brazil, Jepun, Argentina, kadang2 sampai kena beg siak " please please help me " wakakaa, dulu aku email mintak some rare Loudness footage zaman Dragon kat orang Jepun.
Dan jugak aku punye fair share kena tipu...Canadian, Italian, Brazillian, ni antara orang2 dari negara2 yang dah pernah tipu aku back in those days zaman snail mails tahun2 late 1990s to early this decade. Ah the life of a Maiden fan ekeke. Dah tua gini, dah macam2 responsibility, tapi Iron Maiden tetap will find its way through hahaha. Nasib baik love ones aku paham, or dorang dah give up ekekeke.


Website dah ada, cuma masa je takde ekeke.
Check this out!! ekeke.
www.deaf-haven.blogspot.com

No comments: