Wednesday, March 12, 2008

zirafah / giraffe

New segment lagi- photos from some of my fave animals at the mandai zoo


Giraffes face to face

One of aku nye most feberet places ialah gi zoo. Ntah apsal aku suka kat zoo. Kalo tiap2 bulan pegi pun aku takkan jelak, especially weekday takde orang sangat. Tapi dah lama lak tak pegi, last is december lepas kot.



So aku go thru hard disk drive, nengok2 balik gambar2 foto2 'ross halfin tak jadi' aku, then aku realise lawa jugak eh zirafah ni..



Dia nengok aku, aku nengok dia.
So aku cek internet rupanye zirafah/giraffe tu datang dari word arab eh. Refer kat ketinggian gitu. The tallest of them all. Itu macam ka? baru aku tahu ekekeke.



Zirafah ni kan, dia cam very the graceful gitu. Dia jalan pun eh very gracefully gitu. Very the ladies and gentlemen gitu haiwan ni eh.



"I only dream in black and white" ( Dream of Mirrors, skarang wa ngah dengar bootleg Maiden kat Rock In Rio 2001 unedited ) tapi kulit zirafah bukan hitam putih eh, tu zebra ekeke. Melayu panggil Kuda belang kan. Teringat wa lagu Kalau lah naik kuda hitam la la la ...ekeke.


Kebetulan aku ada time feeding gitu, so dapat nengok dekat2 la gitu..
Kalo sepak2 manja muka giraffe tu korang agak dia gigit tak hehe.


Aku pun kepoci jugak nengok2 kat dalam baldi tu...oooo lobak. Cam rabbit gitu.
( now playing Love Song - Tesla, versi Five Man Accoustic Jam. I like ekeke, very the meriah sey everyone semua join in nyanyi sama2, ni lagu putus cinta happy giler, positif habis, takde nak bunuh2 diri terjun flat hati berkecai gitu ekeke )
(now eating - Gardenia Raisin Bread, I like also hehehe )


Korang nengok betul2. Lidah Girafah ni punye la panjang, cam lidah Gene Simmon. Ala...bassist Kiss tu ekeke.


Aku baru perasan, aku tak pernah nampak Girafah put on weight gitu eh. Slim menyelim je. Healthy living eh jadi vegitarian gini eh.

Aku nak gi zoo ah, aku miss all my good frens kat sana hahaha, tapi Ah Meng dah takde dah...


ooo my faberet song.. Amazed - Lonestar

No comments: