Friday, April 4, 2008

book review - Spectacle Of Death

Dalam hidup korang, korang mesti ada baca buku2 yang korang tak bleh lupakan. Best sangat sampai korang simpan dalam gerobok buat kenangan atau nanti nak ulang baca2.

Spectacle Of Death including Glimpses of Life Beyond The Grave by KM Islam. My version is an early 90s edition. I think this book is made in India or Pakistan, I am not so sure.

Deifinitely one of the most frightening books I ever read.

Ni ada satu buku aku beli time aku full time NS mid 90s dulu. Aku tahu buku ni bila kawan aku tunjukkan, then aku nengok, siot ah brutal abis. Seram giler ah.
So aku pun nak aku punye own copy, terus gi kedai Haji Hashim kat Joo Chiat Complex. Terus sambar satu ni buku. Worth it.




Buku ni memang ambik contoh dari kisah2 zaman Nabi, dari Al Quran, hadith all that, written in English. Tapi cara penyampaian dia tu menusuk kalbu aku.
Cuak giler siak baca buku ni. Menginsafkan pun ada jugak. Ceta2 pasal orang2 buat jahat, then apa akan jadi kat dunia, balasan kat akhirat nanti, cammana nanti kat neraka. D A H S Y A T in capital letters ok. Anyway, untuk peminat buku2 Hidayah dan seangkatannye,tentu suka giler ler baca buku ni hehehe.



( click to enlarge )
Best eh cara description dan English words dia, takde la bombastic english or english sekolah tinggi2.. Simple je. Tu ah best dia. Buku ni untuk semua orang.

K ah, korang kalo gi kedai buku ke, gi kedai buku 2nd hand ke, jumpa buku ni grab k. Worth it, wa tak bedek.

nota kaki - Blog ni ditulis sambil dengar bootleg Scorpions kat Wacken yang A Night To Remember tu ngan Uli Jon Roth, Michael Schenker, Herman Rarebell join in dan main punye la banyak lagu. And this is the original broadcast, takde edit tak potong lagu k. I love it!!

No comments: