Monday, April 7, 2008

Picture Life

A photo tells a thousand stories. Its up to one self to intepret.

Makin aku nengok gambo ni teringat senario cerita kelakar dulu2. Raja kepala botak ngah tido, tak pay attention langsung ngan keadaan sekeliling.


Click all photos to enlarge.



Lipas. Kalo kat rumah, abis semua kena spray baygon. Tapi bila nengok kat zoo, lawa lak. Cam nak buat aquarium satu tapi bukan bela ikan, tapi bela lipas cam gini. Mesti lawa ek. Kat science center punye pun lawa.



Polar bear. Tapi cam tak logik eh Polar bears kat sini, tak dapat merasa salji original walaupun setitik :-(
Anyway bulu dorang cam kuning2, bukan sakit ke hapa k, pasal bila korang nengok dorang kat tv, bulu semua putih melepak kan, tapi ada kena mengena ngan cuaca ke hapa ntah.



BUJANG SENANG!!!! aku suka lagu Wings ni. Anyway tak sabar nak nengok Wings nye live dvd kat planet hollywood kl. vcd dah keluar, tapi cam ada problem kot, so maybe tunggu dvd. Anyway, yours truly ada tu malam hehehe. Best.

Buaya ni nengok cam relak2 je eh, tapi besar giler ah korang. Sekali dia dapat ngap je. Abis ler. Kick da bucket. Anyway, aku suka enclosure ni kasi close up dekat giler cuma ada kaca je blok. Aku pun nervous jugak kalo kaca ni pecah, abis ler buaya semua attack.



Korang agak, sapa tolong ketip kuku dorang eh? nak kena pakai plyer kot ketip kuku dorang. Tapi memang kuat tau buaya2 gini semua. Ekor dia sekali libas, abis ler. Terpelanting. Tapi still ada chance hidup kot. Kalo dia ngap pakai mulut abis ler. Tak bleh imejin.



Gajah.
Korang dulu2 nengok katun tak? Gajah nanti takut ngan tikus. Kalo gajah katun ni nampak tikus nanti dia lari, dia diri atas kerusi semua. Korang tahu tak apa aku ngah bebual?
So, apsal takde orang nak lepaskan tikus kat kandang gajah eh? experimen.



dia nengok aku, aku nengok dia.
penguin, melayu panggil apa eh? tapi kan, serious bebual aku tak pernah dengar bunyik penguin cammana.
Tapi ni penguin pun sama eh, tak dapat merasa salji original..



Ada satu tempat tu kan, biawak2 ni dilepaskan gitu je tau, so korang kena hati2 jangan tertendang. Best. Jalan, tau2 dongak dorang kat dahan2 gitu. Aku nak belajar ler apa nama actual binatang2 ni.. Besar2 tau biawak2 yang ni.. Cantik kalo nengok dekat2..



Ni apa cat tu, yang aku taruk gambo feberet aku tu yang dorang ada dua ekor ngah baring peluk2.. I love that photo.
Ni lagi seekor. Bertenggek atas kayu. Cute.

aku ni dah tua ni asyik pelupe je keja aku.
Tapi orang cakap kan, nak elak pelupa, nak elak nyanyuk, mesti mengaji banyak2. Yes its true. Orang banyak mengaji ni untung. Anyway tu hari aku nampak pakcik ajar aku ngaji time aku kecik2 pegi rumah dia ngaji 10%, main ngan budak2 ngaji lain bawah blok 90%. Kalo ngaji nye 30minit, main bawah blok berjam2 sampai malam2 buta. Dia mesti dah berumur lanjut sangat, tapi dia looks so healthy siak, kulit dia putih bersih je, tua tapi tak krepot, if you get what i mean. Tu ah, rezeki dia. Aku belum pernah buat blog time dulu2 budak2 pegi ngaji cam mana eh, ngan kain semua serempang kat bahu ngan seluar pendek, bawak quran. Main2 tipu2 time ngaji, saje2 je ambik getah padam rub kat mana tok guru tanda, buat tanda kat page lain wakaka. Bukan jahat kot, ni dinamakan childhood. Kecoh ah tu jam. Happy je. Oppss terofftopic again.
Tapi paling kelakar, depan semua orang, kain terburai, tangan tak sempat nak save kain pasal dua2 tangan ngan pegang rehal ngan quran hehehe. Budak2 mana reti ikat kain ye tak, main simpul sebarang je. Nanti ah lain kali cerita eh. Kalo ada time ler.





si kecik tu saje je jalan2 gitu, kang sapa2 tangkap, taruk dalam beg bawak balik, abis ler.




white tiger
korang agak, rimau putih ni tido, dia ada mimpi syok tak?
i mean mimpi makan daging steak ke or dia ngah mimpi ngah makan orang eh. Or dia ngah eksen tido je eh?



last but not least, bekas pelakon cilik ceta BJ And The Bear dan bila dah dewasa jadi extra ceta Planet Of The Apes lak.


K, nanti lain kali senang aku sambung merapu k.



Paint...
me right.
Can you feel the heat in me tonight?
Oh I,
I'm the pearl...
Paint your love all over my world.

No comments: