Friday, April 18, 2008

terjumpa boxset Ramli Sarip

aku gi kedai jual piring hitam/cd secondhand / orang dah buang nye.
Niat nak carik apa2 tentang Iron Maiden ler, mana tahu jumpa dah koyak2 ke buruk2 ke hapa ke jadi la dapat buat koleksi. Sekali tu bongkar2, apek kedai lak buat bodoh, aku nengok terselit ada kotak besar, aku terjumpa ni. Yahoo!!!

click to enlarge

Siot apek terus cakap " wah, lamli salip, this one very lare. Also got autograph ".
" rare la apek, but autograph not my name what " . Siot je apek.

Serious bebual, aku baru je semalam post blog pasal Independent Record Stores, kedai2kecik2 dan buruk jual cd, kaset, piring hitam dah berhabuk atau orang dah tak mau nak buang, yang kita kena pandai bongkar sendiri last2 jumpa ni.

Aku dah menyumpah, kedai apek ni, dia memang jual lagu2 cina 50an, 60an, 70an ngan lagu english 60an, 50an dulu, tapi actually dia ada ACDC, Deep Purple ngan Rainbow, siot ah berlambak, tapi Maiden takde. Siap bleh aku jumpa Megadeth sweating bullet blue vinyl yang opposite direction tu tersepit antara piring hitam lagu2 50an cina gitu. Tak bleh accept apek weak tak tahu susun catalog barang. Aku siap cakap kat dia, " uncle next time i come, i help you arrange la ", " ya ya thank you. " Tak bleh accept ACDC Fly To The Wall kat piring hitam Earth Wind & Fire. Giler ke hapa.

Anyway, Ni very rare boxset Ramli Sarip Ziarah Seni 4cd ( ada bentuk 4 kaset jugak masa dulu tu tapi very rare and expensive then untuk aku la ) awal tahun 90an dulu. Ada ke artis lain dapat buat boxset cam dia? takde kot.
Ni boxset siap autograph lagi untuk dua orang ladies.
Kotak dia ada makan usia sikit. Tapi dalam dia mint condition.
Booklet dia masih garing.
CD dia empat2 aku nengok cam tak pernah test dengar pun. Masih bau kedai.
So...its a good find walaupun aku sebenarnye ngan carik Maiden.

nanti aku tulis ulasan review n photoshot k. Aku memang suka snap2 gambar cd n piring hitam ni, Tak tahu kot kat internet ada sapa2 pernah review this thing in detail.

No comments: