Friday, July 24, 2009

old frens - madagascar lemurs

aku sampai skarang belum nengok madagascar 2.
i like to move it move it


burung tu steady aje..aku suka. lagi boleh jalan pelan2 makin dekat ngan aku.

i like to move it move it,
memang laju dorang gerak.
aku tak reti nak snap ni madagascar lemurs. Tak tahu nak freeze frame dorang cammana.


Click all photos to enlarge

it was so much fun with these madagascar lemurs..


tak tahu lak dorang memang nak kena share makanan ngan kelawar2 tu atau dorang memang nak kebas makanan kelawar2 tu.

kalo perhatikan dua ekor ni dorang memang ngah chu'we fruits si bats tu ngah sebat.

THEY ARE VERY CHEEKY



Ngah aku nengok dorang dekat2, dan tanpa kasi dorang lari, siot apa sey kat beg aku ada benda tengah grip, la, seekor madagascar ni sibuk siak jilat2 beg aku dan nak bukak.
Gaduh besar ah kalo dia curik barang aku!, tapi ok je aku halau dia pegi haha. Takkan nak simpan dalam beg seekor kan?
Tengok gambo tu, aku fail, padahal dekat sangat ngan aku, tapi aku snap blur kan. Sigh.



ni bila ada seekor ni lepak kejap kat dahan, baru aku pegi bawah dia dan snap.



cantik eh? walau foto aku tak do justice to them.



nanti senang aku upload bats lak, Dracula abis siak dorang.

The bats aku ok jugak, pasal dorang kadang2 remain still, tapi tu ler, dorang lak black coffin, so aku tak tahu cammana nak kasi detail.
errr black coffin? hahaha. ni word zaman kampung ni berpuluh tahun dahulu.

13 comments:

Dr. Bentara said...

memang nampak nakal lemurs ni eh tapi comel.

nita said...

waaaaa..
chomelnyerrrr..

bash gak citerr madagascar tu.. aku dah tgk dah..

i loikeeeeee..

Portdy said...

pendapatan saya, Madagascar 2:Escape from Africa lebih hillarious dari yg pertama...

gambar yg lemur dan burung tu cool!

JAIRO said...

boleh makan ker ni bro?

berteromber said...

aku pun lum tgk madagascar 2

btw nice pictures..dah rasa macam tgk program animal planet..hehe..

Portdy said...

kena tengok madagascar 2,

penguin sekawan tu banyak scene kali ni huhuhu

Takilala said...

Bats tu bleh bertahan upside down mcm tu walaupun dah mati. huhu.

eddie dewanaga said...

fruit bats tu pun nampak creepy...

Joe said...

blur..?

tangan ko gigil kot masa snap tu.

tapi kira cantik la ko snap gambar dari aku ni.

aku? hancur gak la.

DaliaLiyana said...

comey..nice...cute....

::alifdalmim:: said...

ramai betol old frens bro deaf ni...

Cross Border Limousine Service said...

Ring-tailed Lemurs ler. Hehehe!

Aisya Redd Rohim said...

lemur nih macam adik beradik tikus atau racoon jer... macam musang jebat lah tuh...


Photos of lemurs... hebatsssss.