Sunday, December 31, 2006

Korban 2006

Photos of the Hari Raya Haji qurban sacrifice.
Gambar foto upacara sembelih korban untuk hari raya haji.
Warning very the detail. Amaran banyak darah dan pisau tajam
Berpuluh2 tahun aku hidup, maybe raya aji ni kali yang pertama aku dapat tersentuh apa tu makna sebenar Korban.. Korban bukan je semelih semelih , bukan je orang2 yang gi ibadah aji, bukan je orang yang pegi perang2 tu semua pertahankan agama, tapi macam2 lain pun korban jugak.. Smoga Allah kasi kita semua strength, help and protection. Amin.
Moving on, ni sebagian gambo2 upacara korban aku snap tadi..kat sebelah Pusat Penjaja Geylang Serai.


















7 comments:

carvedijan said...

Alhamdulillah, semoga kita semua mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah s.w.t.

Selamat Hari Raya Aidiladha sahabat!!!

dils said...

letak tag board ah..:)

deaf_angel said...

carvedijan
same to you..amin.

deaf_angel said...

wei dilah

nanti senang ajar la apa tu tag. thank yewk in advance.

cLinaku said...

tapi..ngeri arhh...takleh tengok...sian nengok korban tu, kang nanti takleh makan lak

deaf_angel said...

clinaku

aku nengok kambing2 tu pun kesian, dorang cam tahu je, bila mana kena seret nak korban, macam tak mau ikut, sampai kena pikul2 ngan volunteers.. dah tu satu2 cam muka nak nangis lak....
dorang dah tau agaknye dorang nak kena semelih...

Anonymous said...

gore!