Monday, August 25, 2008

artikel sokkabar - young & hooked on vinyl



sokkabar hari jemaat sg, tiga m/s full color pasal pengumpul dan penjualan piring hitam semakin laris di Singapura termasuk generasi muda dan remaja.
Ada beli dan kumpul pop, rock, jazz dan macam2.

Artikel ni, Impiety pun disebut jugak..tentang album mereka dicetak versi vinyl.
Kedai2 laporkan pembelian vinyl meningkat..

kedai2 vinyl dan sekenhen jenis vinyl yang kat kawasan popular pun diberi alamat jugak...

Anyway, aku tu hari nampak Motley Crue Shout At The Devil 1983 nye gatefold..siak ah...lawa siol bila bukak dalam, betul2 rock mampos zaman dulu. Fantabulous...Glamorous abis!!
Iron Maiden? takde langsung kecuali AMOLAD kat satu kedai tu dia ada dua. Tapi harga dah naik $75 gitu. Yang aku cakap kedai ada nyonya tu yang $58 for 1st n 2nd lp Japanese pressing tu pun orang dah grab kot? haha.
Serious bebual, aku tahu kat Sg ada jugak Maiden collectors, pasal boleh nampak barang2 Maiden cam biskut, kejap ada kejap takde, ttapi aku tak kenal sapa2.



Sapa berminat nak baca, terutama korang kat sg, johor, kl, click bawah satu2 k. Aku takde scanner ni so snap pakai camera...






5 comments:

matakucing said...

siap alamat & nama kedai..sure makin ramai serbu hehehe bersaing2

:: Wiween :: said...

herrk...beshnye.malangnye aku tade passport nak masuk singapore la bro! hape lagik nak pi beli! agaggaaggaa ;p

yg led zeppelin punye ade x?? ahaggaga :p

deaf-angel said...

mata-kucing kalo ko gi Aldelphi, kat tingkat 3 ada tiga kedai yang orang selalu pegi2 nengok...
dah memang penuh dah, tak bleh masuk pun pasal dah sempit sangat kedai2 tu...

helloween..ko kan nak gi korea?
apsal led zeppelin? ooo ko minat led zeppelin eh? haha... ada kot? tapi aku sekadar2 tengok2 je...
kalo satu 50sen bleh aku angkut semua..hahah

:: Wiween :: said...

aku suke lagu led zeppelin - Stairway to heaven tu arr bro! :p

deaf-angel said...

stairway to heaven memang best.. apa2 versi pun tetap best