Saturday, August 16, 2008

kurma wak tanjong

salah satu tanda pose nak dekat ialah bila budak2 madrasah wak tanjong start jual kurma dorang lepas smayang jemaat.






Aku tak pernah sekolah kat sana, tapi dari kecik2, dah biasa lalu kat madrasah sekolah kayu lama dorang tu, sampai la skarang ni dah sekolah modern design. So semakin aku tua, aku jugak nampak cammana madrasah ni berubah dah puluhan tahun dah ( puluhan? omg! muaahaha..tua siot aku..pose ni nak cuba pose as in puasa ler hahaha, insyallah, kalo sempat hehe ). Smalam dapat sms, kawan keja lama aku kena heart attack masuk icu, bukan tua sangat pun dia. muka awet muda siot huhu. Life is so fragile eh? Aku doakan dia speedy recovery. Amin.


Anyway, cam berapa tahun lepas, harga 11 ketul. Tapi memang dah lama dah kurma amal madrasah wak tanjong ni, dari zaman aku full time NS dulu aku dah perasan dorang jual haha.



So basically apa aku nak cakap, dont forget to support in your own ways, your local religious schools, mosques, muslim organisations, charities etc


p.s
aku ngah carik cd ni, tapi tak boleh dapat lagik..




dulu2, apsal ler aku tak belajar cakap jepun ke baca jepun ke, hah skarang yo yo oh nak carik cd jepun, tapi tak tahu where to begin dah.. cdjepun.jp takde lak..weak sey cdjepun.co.jp
anyway cakap pasal rok jepun, minoru nihara combine ngan masayoshi yamashita buat band baru main loudness lama2 disillusion/Thunder in The east etc..as in perform style loudness zaman dulu tu..ni ler leceh nye nak dapat info rock jepun ni...so hopefully ada new live cd ( make it a double please. Arigato. ewah! ).

8 comments:

eddie dewanaga said...

bagus bro, dapat support our local youngsters, sweet charity gituu..!

project encik minoru nihara tu ambik lineup asal diorang ke..?

huh, ni yang nak carik balik 'rantai berat' heavy chains ni...

teringat 'never change your mind',

hahaha.. kasut sekolah gua pun gua conteng gambar matahari loudness tu...!

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

dep...
aku tak derma sebab darah aku tak cukup aaaa (hikhikhik)

:: Wiween :: said...

errk...bro! nama komersial tu..kurma wak tanjung! agagaga tp dia punye kotak kaler purple laa..ai laik! ;p

engko da tua?? alaaa mana ade tua.tp tua la dr aku.kan kan kan :D

deaf-angel said...

eddie, dia ngan bassist je
akira takde, drummer masih rawatan sakit barah..

aku ada satu kawan..ldnes nye FAN. Nanti aku kalo sempat aku gi rumah dia nak snap gambo koleksi loudness dia..GILER betul

deaf-angel said...

dod!
ko tak cukup darah ke ko takut jarum muahahaha

deaf-angel said...

lain2 madrasah ada lain2 kaler gitu kot....haha.
Madrasah wak tanjong is more to the purple side...budak2 lelaki dia pun pakai baju cam gitu tapi cerah sikit...

LAWA uniform

matakucing said...

kurma kembali lagi hahah support jgn tak support deaf..ermmm semalam aku borak ngan member ( organizer event) aku kat flea market..dia cakap nak bawak Loudness main kat KL..Klu jadi bulan 12 ni..sekarang under process.

deaf-angel said...

mata-kucing. thats great news.
confirm, ldness fans msia & spore semua happy giler.

Last aku dengar ldness nak datang ialah bila ada news cakap SLAYER n LOUDNESS main kat Spore tapi akhirnye Slayer je datang bulan puasa dua tahun lepas. Ldness tu jam buat tour USA aje.

Tapi buat masa ni, Ldness tengah takde activity kot? walhal baru release new album, pasal munetaka higuchi ngan berubat sakit barah.