Friday, August 22, 2008

Hell Girl - Jigoku Shojo

Ini Hell Girl. Jigoku Shojo.


(click all to enlarge)

Anime Jepun. Got these figurines for my better half.



Bukan paling latest, aku ni selalu tertinggal bas, tapi..baru jugak ler, dan..paling penting jalan cerita dia aku suka sey.



Kalau kita duk kat Jepun, dan ada seseorang kita menyampah abis. Kira ada orang dah aniaya kita ke, bully ke, torture ke sampai tahap kita tak tahan, kita nak kena buat sesuatu secepat mungkin untuk berhentikan atau balas balik dan hantar dia terus ke neraka -

Kita tunggu hari malam, tepat midnite je, log in internet, masuk satu website ni..( sorry aku tak tahu alamat dia )

Dah tu tepat midnite, nanti kita isi nama orang kita nak Hell Girl tolong balas dendam kan. Lepas kita tekan enter je, nanti Hell Girl muncul (pakai baju sekolah), nanti dia kasi kita anak patung, ada benang merah terikat kat anak patung tu. Lepas tu dia berlalu pergi, jadi kita bleh la dua tiga hari fikir2 dulu.

Kalau kita bukak ikatan benang merah tu, terus menerus, orang yang kita damn tu serta merta on the spot, tak kesah kat mana pun dia berada, akan dibawa Hell Girl ke neraka.
Orang yang kita damn tu akan tiba2 ghaib dari dunia ni, dan tengok ler balasan kat dorang, ada macam kena siksa2 gitu sebelum gi sungai ke neraka, ada lak cam terus tersedar, tau2 dah ada atas perahu nak gi neraka.
Waktu tu, Hell Girl akan jadi tukang dayung, tapi ni part dia akan pakai Kimono dia lak. Nanti orang2 jahat tu akan menyesal ler, tapi apa bleh buat kan, nasik dah jadi bubur.

Tapi kan, ada catch, ada bayaran untuk panggil Hell Girl ni balaskan dendam serta merta. Sapa yang bukak ikatan tali merah kat anak patung tu, mungkin akan rasa lega musuh atau orang yang mereka tak suka dah kena hantar siksa kat neraka, tapi satu hari nanti, bila mereka mati, mereka pun akan kena gi neraka jugak..

So nak tarik tu, ada suspen jugak ler, pasal yang ada memang kamikaze, janji hati puas. Tapi yang ada lak, takut2 tak mau kena terbakar eternal flame ( lagu Bangles lak, I like ).


Ni anime memang ada banyak lagi karakter2, sejarah hell girl dan macam2, tapi yang atas tu aku cerita ialah sinopsis dia. So maybe korang nak cek it out.
Tapi serious bebual, susah giler nak dapat figurines Hell Girl ni satu set, nasib baik jumpa. But its the least I can do right. \m/


6 comments:

:: Wiween :: said...

mak aih..engko lyn anime gak bro. Aku layan shin chan aje! eheheheheh

aku x penah tgk cite nih.tp hell girl ni semcm amat comel lak..walaupun x secomel aku nih. aagagaggaaggagagagagaga :p

matakucing said...

ermm ganas eh cite dia hahaha tp anime aku taktau la nak ckp..kurang minat lak..aku cuma minat "Polis Angkasa Gaban (space cop gaban) & Kesatria Baja Hitam jer (masked black rider)"era 80's pey haha

deaf-angel said...

helloween
dah duk join love ones aku nengok, aku pun teraddict lak..haha.
ya tu ah, cute tapi rupanye brutal abis....

deaf-angel said...

mata-kucing...
ko kena try nengok...dahsyat cerita ni. Tapi karakter dia semua cute mute...dah tu cakap style jepun..bisik2 hormat2.. tapi.. ARRGGGHHH!!!!

:: Wiween :: said...

itu laa namanye cute-cute brutal bro.agagagaga ;p

Anonymous said...

mcm2 jenis anime ada dalam industri ni.haha. hell girl pun hell girl la..aengel girl tak de ke? nak jd bidadari leh? :P